Installere windows via netværk?
Fra : Jan

Dato : 23-08-05 10:47

Jeg har en bærbar hvor CDdrevet ikke virker på, den er formateret men uden
styresystem.
Kan man via en anden computer installere styresystemet på den igen via
direkte kabel (USB) el. via mit hjemme netværk og hvis man kan, hvordan??

jd

Fra : Calle.

Dato : 23-08-05 22:25

Jan wrote:
> [...]
> Kan man via en anden computer installere styresystemet på den igen via
> direkte kabel (USB) el. via mit hjemme netværk og hvis man kan,
er der diskette drev i den?
--
Calle.

Fra : Jan

Dato : 24-08-05 14:25

> er der diskette drev i den?

Ja

jd

Fra : Calle.

Dato : 25-08-05 01:09

Jan wrote:

> Ja

så kan du finde et dos LINK program og serielt overføre en windows CD til
harddisken, og så installere derfra.
--
Calle.

Fra : Jan

Dato : 25-08-05 05:24

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> så kan du finde et dos LINK program og serielt overføre en windows CD til
> harddisken, og så installere derfra.
> --
> Calle.

Jeg forsøger, tak

jd

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-08-05 02:22

"Jan" <SPAMa45@SPAMsccd.dk> writes:

> Kan man via en anden computer installere styresystemet på den igen via
> direkte kabel (USB) el. via mit hjemme netværk og hvis man kan, hvordan??

Jeg har tidligere haft stor glæde af en diskette som bootede DOS og en
række hjælpeprogrammer således at maskinen via TCP/IP kunne se en
filserver. På denne filserver befandt den pågældende Windows CD sig
(det var 98), og man kunne så køre installationsprogrammet herfra.

Det havde yderliere den fordel at den kunne huske hvor Windowsmediet
var på netværket således at man slap for at drøne rundt med CD'er.

Jeg har for nyligt set et meget tilsvarende projekt som jeg har haft
bootet men ikke haft på netværk.

Måske kunne det hjælpe dig?

http://www.netbootdisk.com/index.htm

Om ikke nadet kan du kopiere filer over på den lokale disk.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Jan

Dato : 25-08-05 05:25

> Måske kunne det hjælpe dig?
>
> http://www.netbootdisk.com/index.htm
>
> Om ikke nadet kan du kopiere filer over på den lokale disk.
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen

Jeg vil prøve, tak.

jd