Hvordan er det lige .....?
Fra : Ukendt

Dato : 19-08-05 17:28

at jeg får 2 maskiner til at se hinanden (hvis muligt), når begge er
tilsluttet samme router som så er tilsluttet ADSL modemet. Den ene kører
WinME UK og den anden XP Pro DK.

Det jeg er interesseret i er at dele filer. Udskrivning er ligegyldigt.

Håber på et hurtigt svar:)

På forhånd tak:)

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-08-05 10:04

"Thunder" <thunderSNABELAget2net.dk> skrev

> [...]
> WinME UK og den anden XP Pro DK.
> Det jeg er interesseret i er at dele filer. Udskrivning er ligegyldigt.

Er du ikke selv supporter?

Citat:

"Nej! Jeg er supporter, du ved ham du ringer til når Du har problemer! Og
jeg
er god til det (ikke perfekt og har været lidt ude af trit i nogle år, men "

Så burde deling da være en smal sag for en supporter...

Men ellers kan vi andre dødelige sikkert godt hjælpe dig, når du ellers
begynder at citere korrekt. Det gider du tilsyneladende ikke i øjeblikket.

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-05 14:25

Jo Claus, det er jeg, men jeg har glemt det:( Og hvis Ricko havde svaret dig
på samme måde havde du sandsynligvis også sablet ham ned som jeg gjorde.
Eller tager jeg fejl?

Det ser ud til at der er en mani her i gruppen med at se ned på andre, komme
med hånlige eller sarkastiske bemærkninger, komme med urelevante svar osv.

Og selvom jeg skriver det her til dig bliver det vel ikke taget til
efterretning, gør det?

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-08-05 15:23

Thunder wrote:
> Jo Claus, det er jeg, men jeg har glemt det:

Og formentlig også Claus's kommentar om at citere korrekt

Læs evt om citatteknik på www.usenet.dk.

Det gør altid andre lidt mere venlilige og villige til at hjælpe, når man
overholder de få regler, der er på usenet.

Fut sat til dk.admin.netikette hvor den del af diskusionen hører hjemme.

Jan

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-08-05 13:39

> [...]

> med hånlige eller sarkastiske bemærkninger, komme med urelevante svar osv.
> Og selvom jeg skriver det her til dig bliver det vel ikke taget til

Sådan som du opfører dig og sådan som du tilsyneladende pisser på andre
skribenter, der skal du nok ikke forvente den store hjælp....

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-05 16:30

>Sådan som du opfører dig og sådan som du tilsyneladende pisser på andre
>skribenter, der skal du nok ikke forvente den store hjælp....

>Claus

Hej Claus, du bør ikke råbe for højt om andres fejl. Jeg har læst mange af
dine indslag og har set hvordan du taler ned til folk der måske ikke har den
store tekniske viden. Man behøver ikke at opføre sig højrøvet bare fordi man
ved noget bedre end andre.

Når der er noget jeg har glemt så spørger jeg her i NG og er der noget jeg
ved som kan hjælpe andre, så hjælper jeg dem uden at tale ned til dem. Det
kunne du lære noget af.

Men det er ikke en diskussionsgruppe det her, jeg forsøgte bare at gøre dig
opmærksom på at du til tider taler ned til folk, selvom du måske ikke selv
er klar over det.

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : Towli

Dato : 20-08-05 11:08

http://www.wintip.dk/win32/guides/net/xp/share_xp.htm

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-05 14:59

Hej Towli, tak for det hurtige svar:) Nu kan jeg få adgang til min WinME UK
PC fra min XP PC, men ikke den anden vej rundt. Når jeg forsøger siger min
WinME PC at jeg skal opgive en adgangskode, men jeg har ikke sat nogen
adgangskode på den mappe jeg deler?

Jeg kan ikke lige huske hvordan det er man gør, da det er 100 år siden jeg
sidst havde brug for det her:(

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-05 16:51

"Thunder" <thunderSNABELAget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> adgangskode på den mappe jeg deler?
>
> Jeg kan ikke lige huske hvordan det er man gør, da det er 100 år siden jeg

Jeg tror jeg glemmer det:( Der er for meget der kan gå galt og min
forbindelse til internettet må ikke forkludres:)
Som det er nu kan min XP pc se og komme til de mapper de er delt på min
WinME pc og jeg har fuld adgang/rettigheder, bare ikke den anden vej rundt.
Min WinME pc kan se min XP pc men ikke komme ind, den beder om adgangskode
og jeg kan ikke finde hvor jeg skal ændre dette.

De screenshoots der er på Wintip ligner ikke dem der er på min XP Pro SP2,
så jeg har forsøgt mig frem, men uden held. Så indtil videre må det fungere
på denne måde. Medmindre der er en der har en løsning til det:)

Med venlig hilsen

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-05 16:16

> [...]
> så jeg har forsøgt mig frem, men uden held. Så indtil videre må det
> fungere på denne måde. Medmindre der er en der har en løsning til det:)

Jeg installerede Win2000 og smed WinME ud. Derefter virkede det ikke, nu kom
XP og bad om adgangskode til at tilslutte til Win2000 pc'en. Nu er der jo
ikke rigtigt nogen forklaring hverken her i gruppen eller i hjælp i windows
til hvordan man sætter en sådan kode. Så kom jeg på at hvis jeg nu oprettede
en bruger konto på begge pc'ere så kunne det være at det virkede og det
gjorde det minsandten:)

Så løsningen er altså at der skal oprettes en bruger konto på begge pc'ere
for at de kan kommunikere, når der er en router imellem dem. Og der skal
være adgangskode på begge to.

Med venlig hilsen

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-05 16:51

Var citat teknikken OK?

Jan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-08-05 17:40

Thunder wrote:
> Var citat teknikken OK?

Jep

Vilde klapsalver fra alle !

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-05 16:37

Ok godt ord igen, min citat teknik har sine mangler:)

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-08-05 17:44

Thunder wrote:
> Ok godt ord igen, min citat teknik har sine mangler:)

Det har vi vist alle fået dask for på et tidspunkt - men det er normalt ikke
så slemt ment.

Men det gør altså indlæggene nemmere at forstå, når man kan se, hvad der er
svaret på.