Lokal netværk
Fra : Andersen & Sørensen

Dato : 19-08-05 16:35

Goddag.

Jeg vil høre om der er en der kan hjælpe os med følgende problem.

Vi har 2 maskinner begge med Windows XP pro SP2 på.

Har en 4 port 10/100m internet broadbabd router

Problemet er som følger

Kan godt pinge den maskine 2 fra maskine 1
kan ikke pinge maskine 1 fra maskine 2
kan godt pinge router fra begge maskiner

har prøvet at lave et netwærk med guiden i XP efter opskriften gennem privat
gateway

Kan se maskine 1 i netværk på maskine 2 men får ikke adgang til den

Kan ikke få adgang til netværket fra maskine 1, besked om at jeg ikke har
rettigheder til netværket.

Er på begge maskiner som adm.

Hvad er der galt

Fra : Per Andreasen

Dato : 19-08-05 18:35

Fra : Andersen & Sørensen

Dato : 19-08-05 19:29

Det er er galt er at jeg ikke kan lave det lokale netværk, og dermed ikke
kan dele filer mm mellem maskinerne

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-08-05 19:58

Andersen & Sørensen wrote:
> Det er er galt er at jeg ikke kan lave det lokale netværk, og dermed
> ikke kan dele filer mm mellem maskinerne

Jeg går ud fra, at du har checket de mest basale ting:

Har aktiveret fil- og printerdeling på begge PC'er

Samme netgruppe på begge- men forskelligt computernavn.

Samme protokol på begge PC'er

Samme brugernavn på begge PC'er eller begge brugernavne oprettet som brugere
på begge PC'er.

Checket om firewall kan blokerer

Checket at alle kabler er OK og sat rigtigt i

Det var bare lige de første ting, der faldt mig ind

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Per Andreasen

Dato : 19-08-05 18:38

Jeg har præcis det samme problem. Hvis du kigger lidt ned i konferrence
gruppen og finder emnet "telnet", kan du se min forespørgsel til gruppen.
Den gav desværre ingen løsning på mit problem, så jeg vil følge nøje med i
dit indlæg og svarene på det.
mvh Per
Andreasen

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-05 19:53

Hvordan står din firewall? Hvis der er firewall i din router skulle du ikke
behøve den i windows. Prøv at slå den fra og se hvad der sker.

Da jeg havde opgraderet fra SP1 til SP2 blev der lige pludseligt blokeret
for at folk kunne donwloade fra min webserver. Firewall er slået fra og så
virker det, er den slået til virker det ikke. Nu har jeg firewall i routeren
så jeg er sådan set sikret.

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : MadHatter

Dato : 20-08-05 10:23

On Fri, 19 Aug 2005 17:34:30 +0200, "Andersen & Sørensen"
<langaa@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Kan godt pinge den maskine 2 fra maskine 1
>kan ikke pinge maskine 1 fra maskine 2
>kan godt pinge router fra begge maskiner

Pinger du på navn eller ip-adresser ?

Gætter på du har aktiveret software firewall'en på maskine 1 - Men den
kan du roligt de-aktivere, da du er godt beskyttet bag
bredbåndsrouteren.

Hvis ikke det er problemet, vil det være rart at vide om du pinger du
på navn eller ip-adresser, og specielt om det giver forskellige
resultater...

Fra : Andersen & Sørensen

Dato : 20-08-05 10:57

pinger på ip adr. og firewalle er slået fra på begge maskiner

Fra : MadHatter

Dato : 20-08-05 11:15

On Sat, 20 Aug 2005 11:57:01 +0200, "Andersen & Sørensen"
<langaa@mail.tele.dk> wrote:

> pinger på ip adr. og firewalle er slået fra på begge maskiner

Ok, det lugter lidt i retning af hardware problem, dvs netkabel eller
netkort- Kan dog ikke udelukke du har ged i selve netværksopsætningen:

Vi må have lidt flere oplysninger.

Kan maskinerne komme på internettet uden problemer ?

Må vi få en udskrift af IPCONFIG /ALL fra begge maskiner (kør den som
IPCONFIG /ALL >C:\DUMMY.TXT og kopier derefter indholdet af
c:\dummy.txt over i din newsreader)

Fra : Andersen & Sørensen

Dato : 20-08-05 13:06

Ja maskinerne kan uden problemer komme på internettet.'