Cisco 3750'er og stackwise technology
Fra : Klaus Larsen

Dato : 19-08-05 11:54

Hejsa

Jeg er den lykkelige "ejer" af en cisco 3750 switch. Faktisk 2 fordi jeg
fik en 3750G lidt senere. Disse to forbandt jeg med det tilhørende kabel
idet jeg regnede med at benytte Ciscos "stackwise technology".
Forventningsfuld regnede jeg med at den sidste 3750G ville kunne
konfigureres via Network Assistent. Men der sker intet. Det eneste jeg
kan se er den oprindelige switch og jeg har ingen mulighed for at få
tilgang til den nye switch's porte. (ja ja jeg regner selvfølgelig med
det opfattes som en logisk switch)

Mangler jeg et eller andet her? En kommando fx CLI agtigt?

Vh

Klaus

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-08-05 12:15

On Fri, 19 Aug 2005 12:53:49 +0200, Klaus Larsen <kla@dfuni.dk> wrote:

> [...]
> konfigureres via Network Assistent. Men der sker intet. Det eneste jeg
> kan se er den oprindelige switch og jeg har ingen mulighed for at få

Man skal ikke konfigurere noget direkte for at få den anden switch til
at blive en del af stack'en. Man *kan* godt konfigurere prioriteter og
nummer, men det er ikke *nødvendigt* for at danne stack'en. Den første
switch er master (Lord of The Rings), og når den anden switch kommer
op, bliver den så sekundær.

Det kunne være et problem med CNA, men jeg har lige prøvet, og det
virker fint for mig.

Prøv i første omgang fra en kommandolinie at lave 'sh ver' og se, om
den lister begge switche.

Har du i øvrigt sat begge stack-kabler i?

-A

Fra : Klaus Larsen

Dato : 19-08-05 12:28

> [...]
> den lister begge switche.
>
> Har du i øvrigt sat begge stack-kabler i?

Takker

show ver siger:

* 1 12 WS-C3750G-12S 12.2(25)SEB1 C3750-IPBASE-M
2 0 WS-C3750G-24TS-1U 12.2(25)SEB1 C3750-IPBASE-M

Jeg startede ud med begge kabler men da det ikke virkede er de sidste
forsøg sket med et kabel. I mellemtiden er CNA blevet opdateret så jeg
vil lige prøve med 2 kabler igen.

Vh

Klaus

Fra : Klaus Larsen

Dato : 19-08-05 12:46

> [...]
>
> Jeg startede ud med begge kabler men da det ikke virkede er de sidste
> forsøg sket med et kabel. I mellemtiden er CNA blevet opdateret så jeg

Nope. Ingen forskel set fra CNA's side. Jeg satte kablet i og
genstartede den nye. Jeg kan stadig kun se den oprindelige switch via
CNA. Ved menu punktet omkring stack settings optræder den nye switch som
stack port neighbors på begge porte.

Det er muligvis en simpel ting som jeg ikke fatter her. Jeg kender ikke
CNA videre men havde da troet fx jeg kunne se "mine" nye porte uden videre.

Vh

Klaus

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-08-05 23:34

On Fri, 19 Aug 2005 13:28:05 +0200, Klaus Larsen <kla@dfuni.dk> wrote:

> show ver siger:
>
> * 1 12 WS-C3750G-12S 12.2(25)SEB1 C3750-IPBASE-M
> 2 0 WS-C3750G-24TS-1U 12.2(25)SEB1 C3750-IPBASE-M

Stacken ser ikke selv de 24 porte i anden switch -- Der står 0 i ports
-- og så kan CNA heller ikke finde ud af det.

Jeg vil foreslå, du kontakter din Cisco-pusher og får ham til at finde
ud af, hvad der er galt. Send output fra 'show tech', når du kontakter
dem.

> Jeg startede ud med begge kabler men da det ikke virkede er de sidste
> forsøg sket med et kabel.

Lad være med det. For det første giver det ringere performance, og for
det andet giver det ringere redundans.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/