trådløst problem
Fra : Ole Jensen

Dato : 16-08-05 21:32

Hejsa.
Jeg har et problem med mit trådløse netværk
Mit system er bygget op som følger:
cybercity adsl internet med en zyxel 642 router. cybercitys router er
så koblet sammen med en belkin trådløs router. Belkin routeren er så koblet
på min stationære pc med kabel. Så har jeg en bærbar pc med indbygget
trådløs netværkskort.
Begge pc'ere kan sagtens kobles på internettet. Den side af sagen er
der ingen prob. med.
Problemet er nå de to pc'ere skal 'snakke' sammen. Jeg kører
netværksgiden fra win xp på begge maskiner
og aktiverer fil-deling på begge maskiner, men det virker ikke helt.
På den bærbare kan jeg godt se den stationære pc og også hente filer
fra den, men ikke den anden vej.
Jeg kan også hoste et spil på den bærbare og joine med den stationære,
men ikke omvendt.

håber nogen kan hjælpe.

Fra : Ole

Dato : 16-08-05 22:09

"Ole Jensen" <ole73@mad.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra den, men ikke den anden vej.
> Jeg kan også hoste et spil på den bærbare og joine med den

Problemet skyldtes sikkert, at dine pc'ere ikke er koblet til samme router.

Ole

Fra : Ole Jensen

Dato : 17-08-05 12:42

"Ole" <websurfer@webhiker.invalid> skrev i en meddelelse

> "Ole Jensen" <ole73@mad.dk> skrev i en meddelelse

> Problemet skyldtes sikkert, at dine pc'ere ikke er koblet til samme
> router.
>
> Ole

Jo, de er. Den stationære er koblet til belkin routeren med et kabel, og den
bærbare er også
koblet til belkinrouteren, bare trådløst.
Kan den trådløse krybtering have nogen indflydelse?