Bruge ekstern IP til intern server
Fra : Klaus Jensen

Dato : 16-08-05 19:03

Hej!

Jeg har Cybercity ADSL med en Zyxel Prestige 650R router. Endvidere har jeg
en Linksys trådløs router, som er sat i bridge-mode, og altså ikke er
dhcp-server eller lignende.

I Zyxel-routeren har jeg NAT og en DHCP-server, så internt har jeg adresser
på 10.0.0.x.

På det interne net står også en webserver med et site, og al trafik til port
80 i routeren går til den.

Det kan jeg fint nå eksternt fra, på den eksterne IP, eller internt på den
interne IP-adresse.

Men sidder jeg på det interne net kan jeg ikke nå sitet på den eksterne
adresse. Det er lidt irriterende, da jeg har DNS der peger på den eksterne
adresse, og gerne vil tilgå sitet indefra også. Var det en stationær
computer lavede jeg en linie i min hosts-fil, men det er en bærbar jeg
bruger alle mulige steder fra, så det er ikke rigtigt en mulighed.

Kan det ikke laves sådan, at jeg også internt fra kan bruge den eksterne IP?
Og hvordan?

Jeg håber jeg har gjort mig forståelig, ellers må I sige til. :)

- Klaus

Fra : jamen

Dato : 16-08-05 19:33

Klaus Jensen wrote:

> Jeg har Cybercity ADSL med en Zyxel Prestige 650R router.
> Men sidder jeg på det interne net kan jeg ikke nå sitet på den eksterne
> adresse.

Du skal aktivere 'nat loopback'

Fra : Martin Schultz

Dato : 17-08-05 07:31

Klaus Jensen <forget@bout.it> skrev 2005-08-16:
> [...]
> bruger alle mulige steder fra, så det er ikke rigtigt en mulighed.
>
> Kan det ikke laves sådan, at jeg også internt fra kan bruge den eksterne IP?

Kig her:
http://www.adsltips.dk/zyxel.php

Martin
med mindre andet er angivet.