internt netværk via internet ?
Fra : Michael

Dato : 14-08-05 22:21

Hejsa

Kan det lade sig gøre at lave et internt netværk (lan) via internettet ?

Grunden til at jeg spørger er at vi er et par stykker der har det gode gamle
spil red alert 2 og vil gerne spille imod
hinanden uden at vi skal ind på battlezone og spille , og da spillet kun kan
spilles via balttlezone eller lan kan vi ikke bare indtaste
ip og komme igang .

Er der en løsning på det ?

/Michael

Fra : Kasper Dupont

Dato : 15-08-05 21:13

Michael wrote:

> Hejsa
>
> Kan det lade sig gøre at lave et internt netværk (lan) via internettet ?

Ja, det kan godt lade sig gøre.

> [...]
> hinanden uden at vi skal ind på battlezone og spille , og da spillet kun kan
> spilles via balttlezone eller lan kan vi ikke bare indtaste

Nu ved jeg jo ikke hvad OS du kører med, jeg ved
heller ikke hvad krav spillet stiller til netværket.
Kører det over IP eller måske en anden protokol på
samme lag? Eller kører det direkte over ethernet?

Sådanset behøver tunnelsoftwaren ikke køre på samme
computer som spillet, så såfremt du ikke kan finde
noget software, der vil fungere sammen med spillet
kan du bare bruge et par ekstra maskiner, der
emulere en switch mellem de to lokalnet.

Men selvfølgelig vil det være nemmere, hvis du kan
finde et stykke software, der kan lave et virtuelt
netkort som kan bruges direkte af spillet.

> Er der en løsning på det ?

Jeg har hørt om Hamachi, men jeg ved ikke ret meget
om hvad det kan. http://hamachi.cc/

--
Kasper Dupont
Note to self: Don't try to allocate