netværksprinter på trådløst netværk
Fra : Torben Jensen

Dato : 14-08-05 17:58

Hej

Jeg har en ethernet netværksprinter som jeg gerne vil have koblet på
mit trådløse netværk. Kan man få en box (en router vil jeg formode)
som har en ethernet-port og et wifi-kort, og som således kan løse
problemet?
Går det an at bruge en normal wifi-router? (som har
ethernet-porte...).

mvh Torben Juul Jensen

Fra : BJ

Dato : 14-08-05 18:04

KLIP

Denne her virker glimrende: http://www.makeashorterlink.dk/65b639ed

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-08-05 18:07

Torben Jensen <snedkeri@nr-tvede.dk> wrote:

>Jeg har en ethernet netværksprinter som jeg gerne vil have koblet på
>mit trådløse netværk.

Lyder fornuftigt

>Kan man få en box (en router vil jeg formode)
>som har en ethernet-port og et wifi-kort, og som således kan løse
>problemet?

Men hvad forhindrer dig i at tilslutte printeren til det bestående
netværk ??

Du har jo åbenbart et trådløst accesspoint, men det er vel kablet til
internettet på en-eller-anden måde ??

>Går det an at bruge en normal wifi-router? (som har
>ethernet-porte...).

Men selvfølgelig kan du erstatte dit nuværende netværk med en standard
WiFi router med indbygget 4-port switch...

<mlr>

Fra : BJ

Dato : 14-08-05 18:16

KLIP

> Men hvad forhindrer dig i at tilslutte printeren til det bestående
> netværk ??

Måske han skal til at trække et kabel som ikke sådan lige kan placeres
pænt..?

Jeg har forbundet min Kiss-500 med dimmeren og tænk, jeg slap for at trække
et netværkskabel hele vejen igennem huset...

Jeg skifter det nok ud med Ethernet via COAX, da jeg har indgangen placeret
til mit kabel-tv ved siden af serveren og på væggen bag fjernsynet/Kiss-500
sidder et r/tv-stik.

Jeg skal anvende en ECS-101 og en vægdåse model TEWO-3010 med r/tv/ethernet.
Så behøver jeg ikke trække nyt kabel eller købe en dyrere trådløs dutnas.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mads Bahrt

Dato : 17-08-05 12:19

BJ wrote:
> [...]
> Så behøver jeg ikke trække nyt kabel eller købe en dyrere trådløs dutnas.

Hvilken ethernetvariant mener du man kan køre over et 75 ohms coaxialt
antennekabel? For sådan forstår jeg dit indlæg.

MVH
Mads

Fra : BJ

Dato : 17-08-05 16:11

"Mads Bahrt" <mads_bahrt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvilken ethernetvariant mener du man kan køre over et 75 ohms coaxialt
> antennekabel? For sådan forstår jeg dit indlæg.

Det kan gøres ved 2 komponenter kaldet en ECS-101 og en TEWO 3010.

En ECS-101 er en Ethernet CATV combiner. Den samler et R/TV og
Ethernetsignal og sender hele molevitten ud på et 75 ohms coaxialt
antennekabel.

For at få hele molevitten skilt ad igen anvendes en TEWO-3010. Den har på
forpladen et radioudtag, tv-udtag samt et RJ-45 til Ethernet.

PS: De ligger på bordet foran mig.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 17-08-05 16:36

KLIP

Tilføjelse:

> [...]
>
> For at få hele molevitten skilt ad igen anvendes en TEWO-3010. Den har på
> forpladen et radioudtag, tv-udtag samt et RJ-45 til Ethernet.

Har du eks. ønske om 4 R/TV/Ethernets stik/vægdåser, skal du anvende
følgende:

1 stk. Switch med 4 Ethernetporte
4 stk. ECS-101
4 stk. TEWO-3010

Du vil således have R/TV samt 10MB fuld duplex Ethernet (RJ-45 port) på hver
vægdåse i dit hus/lejlighed osv.

Ønsker du færre eller flere tilkøbes større/mindre Switch samt forskelligt
antal ECS-101 og TEWO-3010.

Senere på året kommer andre varianter/muligheder.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~