Linksys Hjælp kan ikke hitte ud af det
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 14-08-05 09:23

ja nu har jeg læst den guide jeg fik fra Sørgen G.
og burde også have gjort det rigtigt.
men når jeg gå ind i emule.
siger den at jeg har low ID.
men hvis jeg kører uden om Router så kører jeg med High.
nolge da kan en lille fidus eller nået ???
det er en : Etherfast Cabel/DSL
BEFSR41 Ver.3.1

Thomas

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 14-08-05 10:34

Thomas Pedersen wrote:
> ja nu har jeg læst den guide jeg fik fra Sørgen G.
> og burde også have gjort det rigtigt.

Du må nok berette præcis hvad du har gjort.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 14-08-05 15:47

Ok
her er hvad jeg har gjort

går ind i min router via IP : http://192.168.1.1
Trykke på Applications & GAming
Skriver Emule Start 4662 slut 4662 TCP. ip 192.168.1.1 og enable
og Emule Start 4662 slut 4662 UDP. ip 192.168.1.1 og enable

Jeg skal kun kører emule på denne computer.
så jeg har sat kabel i Port 1 i min router
og min bærbar computer soder i port 2 på min router.
men måske er det fordi den ikke heder 192.168.1.1
alser 1 til sidst, har det nået med at gører hvor man sætte sit kabel i
routeren hvad den kommer til at hede til sidst ??
eller er 1 det den skal hede ??

Thomas

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 14-08-05 16:21

Thomas Pedersen wrote:
> [...]
> så jeg har sat kabel i Port 1 i min router
> og min bærbar computer soder i port 2 på min router.
> men måske er det fordi den ikke heder 192.168.1.1

Det er det lige netop. 192.168.1.1 er IP-adressen på routeren.
De tilsluttede PC'er får deres adresser tildelt af DHCP-serveren i
routeren. Så vidt jeg kan se i manualen er standard, at DHCP-serveren
tildeler fra 192.168.1.100 og frem.

Du skal sørge for, at din PC altid har samme adresse. Det kan du gøre ved at
at tildele den en fast IP-adresse, som ikke uddeles af DHCP-serveren.
f.eks. 192.168.1.2. Det er så denne adresse, du skriver ind i routerens
opsætning under Applicatons & Gaming.

Når du tildeler en PC fast IP-adresse på denne måde skal du også manuelt sætte
netmasken til 255.255.255.0 og gateway til 192.168.1.1.
DNS skal du principielt sætte til det, som routeren tildeler, når du
kører DHCP, men på de routere, jeg har prøvet, har det virket fint at
sætter DNS til routerens adresse, altså også 192.168.1.1.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Nicolai

Dato : 14-08-05 12:38

"Thomas Pedersen" <twp@twp.dk> wrote in message
> [...]
> siger den at jeg har low ID.
> men hvis jeg kører uden om Router så kører jeg med High.
> nolge da kan en lille fidus eller nået ???

Har du husket at "hakke af" i højre side? Ellers er din regel ikke aktiv.

> Thomas

Nicolai