forbindelse til router uden DHTP server
Fra : Thomas G

Dato : 13-08-05 12:40

Hey NG.

Jeg vil gerne i forbindelse med min Linksys router (WRT54G) men jeg kan ikke
gøre det på almindelig vis fordi jeg har disablet dens DHTP server.

Jeg ved at jeg kan resette den så den igen kører som DHTP server men så
mister jeg de indstillinger jeg har lavet for det trådløse netværk så det
vil jeg kun gøre såfremt det er den eneste løsning.

Nogen af jer der ved om der er en anden måde at få kontakt med routeren på
så jeg kan komme ind og konfigurerer den om? eventuelt via et program og en
MAC adresse?

Mvh. Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-05 13:32

Seriel/usb kabel ?

Fra : Thomas G

Dato : 13-08-05 17:20

> Seriel/usb kabel ?

det er der ikke mulighed for på routeren... men jeg kunne komme i kontakt
med den på Per Nielsens måde...

Mvh. Thomas

Fra : Kasper Dupont

Dato : 13-08-05 21:56

Thomas G wrote:

> det er der ikke mulighed for på routeren...

Mig bekendt har Linksys wireless routere to seriele
porte. Men den eneste måde man kan komme i kontakt
med dem er ved at åbne kassen og lode de nødvendige
ben på kortet.

--
Kasper Dupont
Note to self: Don't try to allocate

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 13-08-05 15:16

Thomas G wrote:
> Nogen af jer der ved om der er en anden måde at få kontakt med
> routeren på så jeg kan komme ind og konfigurerer den om? eventuelt
> via et program og en MAC adresse?

Opsæt midlertidigt din PC med statisk IP-adresse f.eks. 192.168.1.100,
netmaske 255.255.255.0 og gateway 192.168.1.1.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Thomas G

Dato : 13-08-05 17:19

> Opsæt midlertidigt din PC med statisk IP-adresse f.eks. 192.168.1.100,
> netmaske 255.255.255.0 og gateway 192.168.1.1.

jeps det løste problemet.. tak for hjælpen.

Mvh. Thomas