ComX - Så er den gal igen
Fra : beeblebrox_dk@yahoo.~

Dato : 13-08-05 09:02

Jeg har tidligere skrevet lidt i gruppen her om hvilke udfordringer der
var forbundet med at få ComX til at ændre deres routning sådan at
latency blev fornuftig. Det blev dog løst til stor tilfredsstillelse.

Hvad der lige siden indførelsen af ComX-net har være en fantastisk
stor kilde til irritation er ustabiliteten. Der går ikke én dag uden
at en eller anden internet funktion ikke fungerer (f.eks. newsserver
utilgængelig, udenlandske sider utilgængelige, alt internet nede,
etc.). Nu efter at have siddet i næsten 14 timer uden internet adgang
(jeg *har* også en firmabetalt ADSL, det er den jeg poster vi nu) er
bægeret ved at løbe over og jeg vil indstille til bestyrelsen at vi
vælger en anden udbyder.

Er der nogle herinde der ved hvor greelt problemet skal være før vi
kan trække os ud af kontrakten? Er der evt. andre der har erfaringer
med at bryde kontrakten med en internet udbyder pga. af ringe service?

Jeg har forsøgt siden i mandags at skrive alle de hændelser ned jeg
alene har observeret - kan I komme med noget input til hvor greelt I
mener det er? (jeg har selv haft TDC, Tele2 og Cybercity over 5-6 år
tidliger og jeg kan *huske* de to gange der har været problemer med
disse udbydere):

Newsserver Visse websites Alt Internet

utilgængelig utilgængelige
utilgængeligt
18:47 x
21:02 x
11:47 x
16:23 z
18:48 x
19:12 x
14:27 x
19:52 x
20:54 x
21:00 x x
11:11 x
13:05 x
14:12 x x x
19:22 x
01:42 x
10:38 x
12:00 x x
13:27 x
14:26 x
17:21 x
19:15 x
19:15 De gamle routningsproblemer - igen! (s0)
19:16 x
19:40 x
19:49 x
20:33 De gamle routningsproblemer - igen! (s0)
--:-- Ellers løst tidligere men nu er den gal igen!
20:35 s1
21:34 s1
22:41 s1
01:35 s1
09:33 s1

Kortere hændelser (under en time) er markeret i listen med 'x'
Sammenhængende hændelser (længere tid) er markeret i listen med 'sn'

Vh,
Claus

Fra : Beeblebrox

Dato : 13-08-05 09:27

Efter at have hængt i kø til deres kundeservice i 29 minutter uden
svar (venter stadig, damn, man får varme ører af sådan en mobil)
besluttede jeg mig for lige at teste de andre ting.

Fastnet telefoni er også nede!

Det er simpelthen bare for ringe comx!

Vh,
Claus

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 13-08-05 15:14

beeblebrox_dk@yahoo.com skrev:

> Jeg har tidligere skrevet lidt i gruppen her om hvilke udfordringer der
> var forbundet med at få ComX til at ændre deres routning sådan at
> latency blev fornuftig. Det blev dog løst til stor tilfredsstillelse.

Du kan bruge smokeping.org til at dokumentere kvaliteten af selve
netværksforbindelsen. Det blev lavet af Tobias Oetiker netop for at kunne
dokumentere den slags problemer.

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard

Fra : Erik Rasmussen

Dato : 14-08-05 20:54

Niels Elgaard Larsen wrote:

> Du kan bruge smokeping.org til at dokumentere kvaliteten af selve
> netværksforbindelsen. Det blev lavet af Tobias Oetiker netop for at kunne
> dokumentere den slags problemer.

Finde der noget tilsvarende til Windows?
Kunne godt bruges
pft
Erik

Fra : Svend

Dato : 15-08-05 18:07

beeblebrox_dk@yahoo.com wrote:
> [...]
> mener det er? (jeg har selv haft TDC, Tele2 og Cybercity over 5-6 år
> tidliger og jeg kan *huske* de to gange der har været problemer med

Jeg kan tilføje at jeg kom hjem igår ved 22 tiden og at der ikke var
netadgang til engang idag, mens jeg var på arbejde.

--
Svend

Fra : Beeblebrox

Dato : 16-08-05 18:26

Svend wrote:

> Jeg kan tilføje at jeg kom hjem igår ved 22 tiden og at der ikke var
> netadgang til engang idag, mens jeg var på arbejde.

Samme her. Skriver du dine hændelser i en log med dato+tid + problem?

Jeg er ved at samle materiale til en klage...

Vh,
Claus

--
DVD'er til salg: <http://kobsalg.sports-mc.dk/>

Fra : Hans

Dato : 16-08-05 20:50

Beeblebrox wrote:

> Samme her. Skriver du dine hændelser i en log med dato+tid + problem?
>
> Jeg er ved at samle materiale til en klage...

Hvad siger supporten hos ComX når du konfronterer dem med problemet?

Hans

Fra : Beeblebrox

Dato : 17-08-05 07:01

Hans wrote:

> Hvad siger supporten hos ComX når du konfronterer dem med problemet?

Det samme som de plejer:
At de beklager hændelsen og at det er rigtigt at 'indsæt_service_her' er
ramt af problemer - men de kan forsikre mig om at der arbejdes intensivt
på at løse problemet. De kan love mig at 'indsæt_service_her' er oppe så
hurtigt som muligt men de kan ikke give mig en tidshorisont.

Vh,
Claus

--
DVD'er til salg: <http://kobsalg.sports-mc.dk/>

Fra : Hans

Dato : 17-08-05 07:03

Beeblebrox wrote:

> [...]
> intensivt på at løse problemet. De kan love mig at
> 'indsæt_service_her' er oppe så hurtigt som muligt men de kan ikke
Hmm. Lyder ikke specielt tillidsvækkende. Vi får etableret vores anlæg om et
par måneder, og så må vi se om det har bedret sig.

Hans

Fra : Beeblebrox

Dato : 17-08-05 09:15

Det der er så frustrerende er at selve produktet - hvis man kan
abstrahere fra nedetiderne - er helt sublimt. Jeg synes virkelig at
ComX er i front med den kombination af produkter og prissætning de
tilbyder. Jeg har en 2/2 Mbit forbindelse og som regel kører den
snarere 7/7 Mbit. TV-signalerne er også i meget høj kvalitet. Den
administrationsside man har giver også mulighed for øjeblikkelige
ændringer i abonnementsvilkår samt billig virusscan mv.

Så er det bare kreperligt at skidtet så tit er nede - det fjerner en
del af glæden

Vh,
Claus

Fra : Svend

Dato : 17-08-05 10:55

Beeblebrox wrote:
> [...]
> ændringer i abonnementsvilkår samt billig virusscan mv.
>
> Så er det bare kreperligt at skidtet så tit er nede - det fjerner en

Hej

Jeg har snakket med døgnvagten ang. problemmerne på amager. Det skulle
efter min opfattelse kun være amager der er hårdt ramt, og de har senest
i weekenden prøvet at flytte noget ledigt udstyr fra smørum til
centralen på amager. Desværre har det ikke hjulpet spor, så nu har de
indkaldt nogle teknikkere fra hp til at hjælpe dem.

Den ansatte der i sin tid har lavet centralen på amager er ikke længere
hos comx, så hvis han har lavet noget der er anderledes i.f.t. de andre
kan det blive svært at fejlsøge. Heldigvis kører telefonien ikke på
samme net.

Jeg laver ikke nogen log over problemmerne, selvom jeg burde. Jeg vil
overveje at sætte en smokeping op på en server derhjemme.

--

Svend

Fra : Svend

Dato : 17-08-05 12:30

On Wed, 17 Aug 2005 11:55:24 +0200, Svend <2@lazy.dk> wrote:

> [...]
>centralen på amager. Desværre har det ikke hjulpet spor, så nu har de
>indkaldt nogle teknikkere fra hp til at hjælpe dem.

Har du et tlf nummer på den døgnvagt?

Fra : Svend

Dato : 17-08-05 13:24

Svend wrote:

> Har du et tlf nummer på den døgnvagt?

Nej

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-08-05 13:44

It happens that Svend formulated :

> Nej

Har i valgt en udbyder uden døgnservice ? det lyder som om i allerede
der burde have haft en rød farelampe til at blinke...

Fra : Kim Henriksen

Dato : 17-08-05 14:04

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> writes:

>It happens that Svend formulated :

>Har i valgt en udbyder uden døgnservice ? det lyder som om i allerede
>der burde have haft en rød farelampe til at blinke...

Kundeforholdet er mellem Com-X og _beboerne_, ikke boligforeningen.
For at tage et eksempel; Cybercity lukker deres kundeservice kl. 17, og
kun erhverv har adgang til kundeservice i weekenderne. Bør det også få
en rød advarselslampe til at blinke? Eller er det meget normalt at
internetudbydere, der leverer til private, ikke har døgnåbent?

Fra : Martin Schultz

Dato : 17-08-05 17:20

Kim Henriksen <hsmik@ukid.kd> skrev 2005-08-17:

> [...]
> en rød advarselslampe til at blinke? Eller er det meget normalt at
> internetudbydere, der leverer til private, ikke har døgnåbent?

support til private har åbent til 20 i hverdagen og i mellem 11-17 i weekender.

Mvh
Martin

med mindre andet er angivet.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-08-05 22:20

Kim Henriksen pretended :

> [...]
> en rød advarselslampe til at blinke? Eller er det meget normalt at
> internetudbydere, der leverer til private, ikke har døgnåbent?

IMHO bør en boligforening ikke vælge en leverandør til deres beboere
hvis ikke nogen i boligforeninge har adgang til en døgåben service til
fejlmelding.
Og Com-X har vel en kontrakt med boligforeningen selvom de har
kundeforhold til den enkelte beboer ?

Hvad man vælger som enkeltbruger kunde er noget andet.

Fra : Svend

Dato : 17-08-05 22:37

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
> kundeforhold til den enkelte beboer ?
>
> Hvad man vælger som enkeltbruger kunde er noget andet.

Underlig diskussion, hvis du læser mit indlæg kan du læse at jeg har
talt med døgnvagten, hvorfor skulle de røde lampe så lyse når der er en
døgnvagt, og jo selvfølgelig er det anført i kontrakten at der er en
døgnvagt. Døgnvagten er kun til brug for bestyrelsen/kontaktpersonen.

--
Svend

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-08-05 00:11

Svend wrote on 17-08-2005 :
> [...]
> jo selvfølgelig er det anført i kontrakten at der er en døgnvagt. Døgnvagten
> er kun til brug for bestyrelsen/kontaktpersonen.

Jamen så er der jo ingen problemer. Jeg mener ikke at have skrevet
andet.

Fra : Svend

Dato : 17-08-05 14:45

Henrik Stidsen wrote:

> Har i valgt en udbyder uden døgnservice ? det lyder som om i allerede
> der burde have haft en rød farelampe til at blinke...

Selvfølgelig har de døgnservice, jeg opfattede spørgsmålet hvorvidt jeg
ville dele mit døgnvagt nr. med "Svend", og det ville jeg ikke.

--
Svend

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-08-05 11:40

Hej Svend

Jeg ved ikke om det har noget med det på Amager at gøre, men her i
Taastrup har jeg også hørt at nettet skulle have været meget
langsomt i Lørdags og derormkring. Ikke noget jeg selv opdagede da jeg
ikke var hjemme.

Fra : Svend

Dato : 17-08-05 12:27

On 13 Aug 2005 01:02:20 -0700, beeblebrox_dk@yahoo.com wrote:

>Jeg har tidligere skrevet lidt i gruppen her om hvilke udfordringer der
>var forbundet med at få ComX til at ændre deres routning sådan at
>latency blev fornuftig. Det blev dog løst til stor tilfredsstillelse.

Jeg kan bidrage med at jeg gennem den sidste 1½ måneds tid har
problemer som vokser dag for dag.

I starten oplevede jeg at jeg mistede mit IP nummer og først kunne få
det igen efter ca. en halv time.

Frekevensen af dette er blevet stadig hyppigere og i denne uge
har jeg oplevet udfald på deres netværk der varer i over 24 timer.

Jeg har ligeledes oplevet at jeg enten ikke kunne komme i kontakt med
udenlandske sider eller hvis jeg kunne det så kunne jeg ikke komme i
kontakt med danske sider.

Min telefoni forbindelse kører ligeledes tilfældig og falder ud
jævnligt

I denne uge har jeg forgæves forsøgt at kontakte dem men de tager ikke
telefonen eller også bliver jeg simpelthent smidt af deres telefon
system efter 10 minutter.

Jeg oplever også at jeg på tilfældige tidspunkter íkke kan logge på
deres newsserver som foriøvrigt sutter røv når det gælder completion
og retention, ved at trace forbindelsen kan jeg konstatere at det
er Tele2s newsserver man forbindes til.

Ligepludselig havde også ændret nummeret på vores dørtelefon
som er forbundet til serveren i kælderen, når nogen ringer på min
dør går forbindelsen ned ti lserveren i kælderen som ringer op
til fastnet telefon og herfra kan jeg åbne gadedøren. Dette nummer
blev vist på telefonen og jeg havde tilknyttet en tekst der hed
dørtelefon. Nu står der bare Ingen Nummervisning.

Min boligforening fik installeret forbindelser fra dem i februar og
det skal for al retfærdigheds skyld nævnes at det er lynende hurtigt
og har kørt upåklageligt indtil omkring starten af juli måned
hvorefter det har kørt meget tilfældigt.

Jeg har ligeledes skrevet ned hvereneste gang jeg har oplevet
udfald på min forbindelse og leder også efter et windowsbaseret
værktøj der kan logge sådanne ting.

Fra : Beeblebrox

Dato : 17-08-05 23:15

Svend wrote:
> [...]
> og har kørt upåklageligt indtil omkring starten af juli måned
> hvorefter det har kørt meget tilfældigt.

Skal vi merge vores logs?
- jeg forestår gerne arbejdet!

Min er vedhæftet nederst.

Grunden til der står færre fejl de sidste dage skyldes at jeg ikke har
haft så meget tid til computeren.

Vh,
Claus

[...]

Connection refused
14:27 x
19:52 x
20:54 x
21:00 x x
11:11 x
13:05 x
14:12 x x x
19:22 x
01:42 x
10:38 x
12:00 x x
13:27 x
14:26 x
17:21 x
19:15 x
19:16 x
19:40 x
19:49 x
20:33 Seriøse routningsproblemer - over atlanten og
tilbage igen
--:-- Ellers løst tidligere men nu er den gal igen!
20:35 x
21:34 x
22:41 x
01:35 x
09:33 x
2005-08-14 xx:xx Newsserver resat, man skal unsubscribe+subcribe for
at få nye indlæg
23:50 x (s1)
20:21 x
21:48 x
08:01 x
22:40 x

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-08-05 19:01

Hvad er det support nummeret er? synes ikke support nummeret sådan
bliver reklameret med mere.

70222228 er salg
70222229 er kundeservice men hvad med support?

Fra : Svend

Dato : 17-08-05 19:45

Bjarke Hansen wrote:
> Hvad er det support nummeret er? synes ikke support nummeret sådan
> bliver reklameret med mere.
>
> 70222228 er salg
> 70222229 er kundeservice men hvad med support?

Support er samme nr. som kundeservice
--
Svend