Skilsmisse og barn på to år
Fra : Sweedy

Dato : 06-06-01 01:00

Vi skal skilles og hvordan gøres dette med færrest omkostninger for M på
godt to år når nu moderen flytter langt væk med ham?

Moderen flytter godt to timers bilkørsel væk og har ingen bil.
Der er ingen ordentlig offentlig transport.
Det bliver mig som skal hente og bringe i bil.
Jeg får vanskeligt ved at overkomme det og jeg tror også barnet vil synes
det er træls med al den transport. Måske også træls at skulle væk fra sit
hjem og efterhånden vante omgivelser hos moderen.

M er i øvrigt meget knyttet til mig. Sandsynligvis fordi jeg indtil nu har
været den der har haft mest tid til at være sammen med ham. Jeg er også
meget nervøs for hvordan det vil påvirke ham at jeg pludselig ikke er der
til daglig og han kun ser mig hver anden weekend. Moderen flytter i øvrigt
sammen med en anden enlig kvinde (venskabelig forhold) så det bliver
pludselig forholdvis lidt mandlig kontakt han får.

Jeg er rådvild og håber der er nogle som vil give mig nogle gode råd omkring
hvordan jeg kan være med til at gøre det bedst muligt for M under de
eksisterende vilkår.

Fra : R. Ilsøe

Dato : 06-06-01 07:12

Jeg kan godt se du har et problem der!

Det første, der støder mig er, at din kone flytter så langt væk! Når man
har børn må man IMO affinde sig med, at man bliver mere bundet end hvis man
ikke har børn. En af de ting, der binder er, at man har et ansvar over for
sine børn, der lydder at de skal ha' mulighed for at se begge sine forældre
ubegrænset.

Da Martin og jeg i sin tid gik fra hinanden, fandt jeg en lejlighed, der lå
så tæt på Martin at ungerne selv ville kunne gå frem og tilbage af
stisystemer. Jeg ville langt hellere flytte væk fra denne by, da der er
relativt meget med stoffer, alkohol osv. At det så viste sig at vi ganske
simpelt ikke kunne leve uden hinanden og nu har et dejligt forhold er jo så
en anden sag!

Alle de beslutninger man tager, skal tages ud fra, hvad der er bedst for
børnene!! Mener din kone at det er bedst for jeres søn at flytte 2 timers
kørsel væk fra hans far?

Mht. dit problem, så synes jeg helt ærligt at din kone burde tænke sig mere
om! Tænk på jeres fælles barn og find en lejlighed i nærheden af hinanden,
så hun fortsat kan se de to mennesker hun har aller mest kær!

HVis ikke det kan lade sig gøre, ja så må du "bide i det sure æble" og
indse at du enten skal køre meget langt for at se din datter eller du må
flytte efter dem!! Det kan jo være din kone har en MEGET god grund til at
flytte så langt væk... Hvad ved jeg?!

Det er fair nok at man går fra hinanden hvis det ikke fungerer... Det er
også det bedste for barnet, men jeg kan virkelig ikke se nogen point i at
flytte så langt fra hinanden. Jeres datter har ikke selv valgt at blive sat
i denne verden, men når nu det er gjort, så lad hende dog ha' de 2 mennesker
hun elsker aller mest i denne verden inden for rækkevidde af hinanden!

Jeg ved godt dette ikke var det svar du søgte og jeg ved det ikke er dig
der flytter. Kan du ikke snakke med din kone een gang til? Jeg ville ønske
jeg kunne hjælpe dig mere, men det kan jeg desværre ikke. Held og lykke med
at finde ud af noget.

Rinnie Ilsøe

Fra : Ken Madsen

Dato : 06-06-01 07:30

Har du overvejet om det vil være en god ide at han bliver hos dig!? Hvis du er
den han har haft mest kontakt til i sine første år, som jeg kan forstå på dit
indlæg, vil det være naturligt at han bliver hos dig i de omgivelser han er
vandt til.

Mvh. Ken

Fra : Sweedy

Dato : 07-06-01 11:05

Ja, det har jeg overvejet. Moderen har også overvejet det da det gør hende
ondt at skille os ad.
Men vi har besluttet det er bedst hun beholder ham fordi:

Hun opsiger sit job i håbet om at få lov at blive arbejdsløs et halvt år
for at være sammen med ham
Jeg kan næppe passe et fuldtidsarbejde hvis jeg skal have ham boende.
Hun har sin familie og et stort netværk (med mange børn) hvor hun
flytter hen.
Jeg har et lille netværk og få børn i mine omgivelser.
Det var hende som ønskede at få barnet - jeg ville ikke. (hun var parat
til at føde det alene).
At det så blev mig der kom til at tage sig mest af ham skyldes
arbejdsforhold - moderen har fuldtidsarbejde og jeg delvis arbejdsløs.

Vh
sweedy

Ken Madsen <kenhvm@dataknowhow.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3B1DCDEC.82A82F5B@dataknowhow.dk...

Fra : Birdy

Dato : 08-06-01 22:41

Sweedy <kurts@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Men vi har besluttet det er bedst hun beholder ham fordi:

> Jeg kan næppe passe et fuldtidsarbejde hvis jeg skal have ham boende.

Det er der ellers ganske mange der godt kan klare!
Men selvfølgelig er det mest mødre!!!!

> Det var hende som ønskede at få barnet - jeg ville ikke. (hun var
parat
> til at føde det alene).

Hvilket får dig til at synes, at det er hende som må tage al ansvaret for at
det her nu hænger sammen?

Jeg synes det lyder som om du søger en god undskyldning for ikke at have
"besværet"??????

Eller hva´?

Birdy

Fra : Br@ndt

Dato : 08-06-01 12:30

Sweedy wrote:

> [...]
> Der er ingen ordentlig offentlig transport.
> Det bliver mig som skal hente og bringe i bil.

Så vidt jeg ved er det faktisk dig der har ansvar for at hente og bringe
når barnet bor hos moderen.
Selvfølgeligt kan andet aftales, men det er vist nok noral praksis.