IIS - webserver der ikke vil starte
Fra : Patrik Jensen

Dato : 02-09-05 17:39

Hej,

Jeg er ved at lave et simpelt CMS system i Dreamweaver, men for
at komme vidre skal jeg have installeret IIS det har jeg også
gjort, nu er det så problemet kommer:

nåe jeg går ind for at få IIS til at starte går det galt, jeg
trykker på start og får en meddelelse om at "Adressen er
optaget", jeg har ingen ide om hvad det betyder og er mildest
talt hjælpe løs, så alt hjælp ville være fint...

på forhånd tak...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-09-05 23:09

Patrik Jensen wrote:

> nåe jeg går ind for at få IIS til at starte går det galt, jeg
> trykker på start og får en meddelelse om at "Adressen er
> optaget",

Har du været inde i "Avanceret" for at definere en sti til den ønskede
mappe?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jan Vinten

Dato : 05-09-05 08:44

Hej Patrik,

Tja, det lyder underligt - måske du har installeret noget webserver
allerede så port 80 er optaget!??

Prøv at gå ind på http://localhost og se hvad der sker!

Bare et forslag,
Jan

Fra : Denn!s H

Dato : 05-09-05 09:09

"Patrik Jensen" <jeske@jeske-bh.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> optaget", jeg har ingen ide om hvad det betyder og er mildest
> talt hjælpe løs, så alt hjælp ville være fint...

Du har en anden applikation der bruger port 80.
Det kunne være en anden server (apache), eller et program som Skype.
Altså et program der starter op automatisk når din PC starter.

Ændre opsætningen af den anden applikation til f.eks. port 8080

--

vh
Denn!s H