Hjælp til rullemenu "select omchange"
Fra : kurt-overgaard-ander~

Dato : 31-08-05 17:16

Er der nogen der kan give et et hurtigt hint?

Jeg har en aspside med følgende form:

<FORM NAME="form1" METHOD="POST" ACTION="holdliste.asp">

   <SELECT class=plain NAME="Ugedag">
   <OPTION class=plain SELECTED>Væl ugedag<% ' =
Request.Form("Ugedag") %>
   <OPTION value class=login>1. Mandag
   <OPTION value class=login>2. Tirsdag
   <OPTION value class=login>3. Onsdag
   <OPTION value class=login>4. Torsdag
   <OPTION value class=login>5. Fredag
   <OPTION value class=login>6. Lørdag
   <OPTION value class=login>7. Søndag
   <OPTION value class=login>Vis Alle

   </SELECT>

<INPUT class=loginknap NAME="Submit" TYPE="submit" VALUE="Vis">
</form>

Kan man ved at indsætte en "onchange" få den til at genopfriske
siden - med den parameter der er valgt som en variabel?

Noget i retning af at indsætte: onChange ="holdliste.asp"

?? hvis nogen kan hjælpe mig lidt på vej vil jeg være
taknemmelig.

mvh Kurt

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 31-08-05 18:57

> Er der nogen der kan give et et hurtigt hint?
>
> Jeg har en aspside med følgende form:

[klip]

> Kan man ved at indsætte en "onchange" få den til at genopfriske
> siden - med den parameter der er valgt som en variabel?

Dette er et spørgsmål der hører til i dk.edb.internet.webdesign.clientside,
men da tråden nu er oprettet vil jeg henvise til siden
http://www.quirksmode.org/js/select.html, hvor dette emne belyses.
Ellers, søg på "javascript select onchange" på Google

MVH Jonas (aka Juke)

Fra : kurt-overgaard-ander~

Dato : 02-09-05 15:31

Hej Jonas.

Se det beklager jeg - dertil strakte min viden ikke.

Jeg troede egentlig at der ASPmæssigt kunne være en mulighed vha en funktion
eller lignende at gøre dette - uden javascripting.

mvh Kurt

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-09-05 15:47

kurt-overgaard-andersen skrev:

> Jeg troede egentlig at der ASPmæssigt kunne være en mulighed
> vha en funktion eller lignende at gøre dette - uden
> javascripting.

Det er der ikke.

onChange-hændelsen kan kun registreres på klientsiden - altså med
javascript. HTML-sider er tilstandsløse pr. natur - det vil sige at
når browseren har modtaget en side fra serveren, er der ingen
forbindelse mellem klient og server før næste side requestes. Alt
hvad der foretages på klienten (i browseren) uden at hente en ny
side - som fx redigering af en form - kan kun registreres og
behandles af javascriptkode.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : kurt-overgaard-ander~

Dato : 06-09-05 18:52

Så må jeg jo til at lære noget nyt
Tak venlig hjælp og svar til både Jonas & Jens !