fejl ved login
Fra : Hansen

Dato : 29-08-05 07:27

Hejsa

Jeg får følgende fejl når jeg prøver at logge ind på min hjemmeside

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fejl '80004005'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver]Der opstod en generel fejl.
Registreringsnøglen Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x1338 Thread
0x19b0 DBC 0x16b0d34 Jet kan ikke åbnes.

/dionysos/check_user.asp, linje 33

Jeg kan ikke helt gennemskue hvad der sker - det virkede for et par dage
siden og jeg har ikke ændret noget siden da. Dog er der vist ændret i
rettighederne på serveren.

Nogen der ved hvad problemet er?

pft
Søren

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-08-05 11:42

Hansen skrev:

> Jeg får følgende fejl når jeg prøver at logge ind på min
> hjemmeside

Optræder fejlen når loginsiden skal vises eller når dit loginforsøg
behandles?

> /dionysos/check_user.asp, linje 33

Hvad indeholder linje 33?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Hansen

Dato : 30-08-05 08:01

<Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> Optræder fejlen når loginsiden skal vises eller når dit loginforsøg
> behandles?

Der er når login forsøget behandles

> Hvad indeholder linje 33?

rsCheckUser.Open strSQL, strCon

Den er tidligere sat med:
Set rsCheckUser = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-08-05 11:07

Hansen skrev:

> rsCheckUser.Open strSQL, strCon

O.k. - og hvad indeholder strSQL så når koden fejler (udskriv den
med response.write efter opskriften her:

   <http://asp-faq.dk/article/?id=41>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Hansen

Dato : 30-08-05 11:52

> O.k. - og hvad indeholder strSQL så når koden fejler

Det ser ud til at den indeholder følgende:

SELECT tblUsers.Password FROM tblUsers WHERE tblUsers.UserName ='dionysos'

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-08-05 12:05

Hansen skrev:

> Det ser ud til at den indeholder følgende:
>
> SELECT tblUsers.Password FROM tblUsers WHERE
> tblUsers.UserName ='dionysos'

O.k. - det ser jo helt normalt ud (du har vel udskrevet ovenstående
med response.write - og ikke bare gættet på hvad indholdet bliver?)

Fejler andre typer forespørgsler også? Tjek enten på en ny side
eller på samme side ved at udskifte forespørgslen - prøv fx bare at
køre en simpel: SELECT * FROM tblUsers - og tjek om den også giver
fejl.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Hansen

Dato : 30-08-05 12:42

> O.k. - det ser jo helt normalt ud (du har vel udskrevet ovenstående
> med response.write - og ikke bare gættet på hvad indholdet bliver?)

Den er fundet med respnse.write

> [...]
> eller på samme side ved at udskifte forespørgslen - prøv fx bare at
> køre en simpel: SELECT * FROM tblUsers - og tjek om den også giver

Også her fejler den.
Jeg har også en gæstebog i samme database og her er der ingen problemer. For
en uge siden var det omvendt da der ikke var skriverettigheder til
databasen. Det er nu blevet ændret men har afstedkommet denne fejl som jeg
har nu. Kan det være pga. de ændrede rettigheder, når nu gæstebogen fungerer
korrekt?