eksportere data til mysql database
Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 28-08-05 15:05

Hej gruppe

Jeg har ind til videre brugt en access database til mine asp sider, men nu
vil jeg gerne lege lidt med mysql.

Jeg kan sagtens oprette tabeller i min database, men problemet kommer når
jeg skal have flyttet mine data fra localhost til www. mit webhotel bruger
phpmyadmin og det har jeg ikke installeret på min egen maskine. Jeg mangler
et program der kan eksportere de tabeller med data jeg har oprettet. Jeg har
pt. installeret MySql administrator som kan eksportere data, men det der
eksporteres vil ikke accepteres af phpmyadmin (der kommer forskellige
fejlmeddelelser).

Hvilket program bruger I til at generere outputtet? Skal jeg i gang med at
installere phpmyadmin, eller er der et fikst program der kan gøre det for
mig? Jeg bruger Windows XP Pro og ISS

Hvis det ikke er den rette gruppe, så send mig venligst videre.

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Frontier

Dato : 29-08-05 20:47

Hejsa :)

On Sun, 28 Aug 2005 16:04:49 +0200, "Christian M. Nielsen"
<look.for.it@my.webpage> wrote:

> [...]
>installere phpmyadmin, eller er der et fikst program der kan gøre det for

Én måde at gøre det på, var måske at lave en lille upload-form der
kunne tage imod en *.SQL fil fra din MySQL administrator? Læse filen
og så ellers parse den igennem? Husk gerne at inkludere drop
kommandoer førend du opretter...da det ellers kan give virkelig
mærkelige (læs: uanvendelige) databaser hvis man blander gamle og nye
data. Specielt hvis dine relationer først skabes i
forespørgselsøjeblikket...

Det var hvad jeg lige kunne finde på, en mandag aften hvor jeg om få
sekunder hopper i kassen...

>Hvis det ikke er den rette gruppe, så send mig venligst videre.

Det kræver jo ASP at lave mit forslag...så jeg håber da det er rette
sted.

Mvh,
Klaus Jakobsen