Sende info fra popup
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 06-09-05 09:07

Jeg er noget nær total blank i JavaScript, men håber alligevel at jeg kan
tiltuske mig lidt hjælp her.

Case:
Jeg har lavet en lille webeditor (mini CMS). Når man åbner denne vil jeg
gerne have at den starter med et popupvindue, hvor man først skal angive
nogle informationer. (titel m.m.). Når man så trykker på "Send" skal vinduet
lukke og derefter åbner selve editoren i "hoved-vinduet", med de angivne
informationer.

Jeg ved at i andre sammenhænge/programmer kan man benytte sig af en "Modal"
funktion, findes det også i JavaScript?

Med venlig hilsen
Kasper Katzmann

Fra : Allan Vebel

Dato : 06-09-05 12:35

Kasper Katzmann <kasper@udenbilkatzmann.dk> skrev:

> Når man åbner denne vil jeg gerne have at den
> starter med et popupvindue, hvor man først skal
> angive nogle informationer. (titel m.m.).

Husk bare på at mange browsere har slået det med
automatisk popup fra, fordi de ikke gider at se alle de
reklamevinduer der kommer. Jeg bruger Firefox, og
er helt fri af den slags

> Når man så trykker på "Send" skal vinduet lukke
> og derefter åbner selve editoren i "hoved-vinduet"

Kan du ikke gøre det i samme vindue?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 06-09-05 14:00

> Husk bare på at mange browsere har slået det med
> automatisk popup fra, fordi de ikke gider at se alle de
> reklamevinduer der kommer. Jeg bruger Firefox, og
> er helt fri af den slags

Det skal køre i et rent IE miljø, hvor jeg via Group Policy sætter domænet
til at være "Thrusted", så det er ikke noget problem.

> Kan du ikke gøre det i samme vindue?

Jo det kunne jeg godt, fik bare den idé at det kunne være en lille lækker
feature og nu kan jeg ikke få den ud af hovedet

Mvh
Kasper Katzmann

Fra : Per Thomsen

Dato : 07-09-05 15:59

Kasper Katzmann wrote:

> Det skal køre i et rent IE miljø, hvor jeg via Group Policy sætter domænet
> til at være "Thrusted", så det er ikke noget problem.

I så fald:
<http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/reference/methods/showmodaldialog.asp>

MVH Per Thomsen,
http://www.pert.dk/