Problem med links i diasshow
Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 02-09-05 16:04

Hej

Jeg er ved at forsøge at lave en hjemmeside, og er i den forbindelse stødt
på et problem, som jeg håber at kunne få hjælp til her.

På siden "Oversigt" som man kan gå ind på via menuen i venstre side har jeg
lavet en slags diasshow (dynamicdrive-script), hvor man kan se billeder af
nogle forskellige biler. Denne funktion har jeg tidligere benyttet mig af og
jeg synes at det virker fint, også i dette tilfælde. Jeg ønsker dog i denne
forbindelse at "udvide" dette diasshow til også at inde holde links (der
skal kunne klikkes på hvert billede, hvor efter man skal blive omstillet
(eller evt. få en pop-up, med oplysninger om den pågældende bil). Dette
troede jeg at jeg allerede havde lavet med koden:

photoslink[0]="Nissan_Micra_1,0.asp"
photoslink[1]="Ford_Fiesta_1,0.asp"
photoslink[2]="Peugeot_405_GTX_1,9.asp"
photoslink[3]="Opel_Kadett_1,8.asp"
photoslink[4]="Peugeot_405_GLX_1,9.asp"
photoslink[5]="Ford_Transit_2,0D.asp"
photoslink[6]="Skoda_Favorit_1,4.asp"
photoslink[7]="Peugeot_405_GLX_1,6.asp"
photoslink[8]="VW_Transporter_2,5.asp"

Men det virker desværre ikke.
Hvordan skal dette gøres, for at det kan komme til at virke som jeg ønsker
det (beskrevet herover)?

Siden jeg taler om kan ses på adressen (udkast): www.ivv.nu

På forhånd mange tak!

Med venlig hilsen
Morten Munk-Jensen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-09-05 21:14

Morten Munk-Jensen skrev:

> photoslink[0]="Nissan_Micra_1,0.asp"
> photoslink[1]="Ford_Fiesta_1,0.asp"

Javascriptlinjer skal normalt afsluttes med semikolon. Prøv at få
det ordnet først.

> Siden jeg taler om kan ses på adressen (udkast): www.ivv.nu

Den konkrete side er <http://www.ivv.nu/oversigt.asp> (et direkte
link er som regel at foretrække).

Der er mange kodefejl på siden - bl.a. optræder html-elementet
indtil flere gange på siden. Jeg vil foreslå dig at få valideret
siden.

Se mere om validering her: <http://www.html-faq.dk/1005.asp>,
<http://diveintomark.org/archives/2003/05/05/why_we_wont_help_you>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 02-09-05 23:57

Problemet er løst - det var ret pinligt, da jeg havde glemt at sætte
"link-variablen" til 1, hvilket den skal være hvis billederne skal kunne
linke.