Javascript, virker i MSIE men ikke i Firef~
Fra : Kasper S Nielsen

Dato : 28-08-05 10:02

Det her script skal vise et layer "OnMouseOver" - det virker i MSIE men
ikke i FireFox, er der nogen der kan se en løsning?

<script type="text/javascript" language="JavaScript"><!--
function show(object) {
if (document.layers && document.layers[object])
document.layers[object].visibility = 'visible';
else if (document.all)
document.all[object].style.visibility = 'visible';
}

function hide(object) {
if (document.layers && document.layers[object])
document.layers[object].visibility = 'hidden';
else if (document.all)

document.all[object].style.visibility = 'hidden';
}
//--></script>

.myLayersClass { position: absolute; visibility: hidden; }
//--></style>

onMouseOut="hide('xxxx')">Link Text</a>

Put some text in this layer...

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 28-08-05 15:07

Du specificerer dels document.layers som kun virker i Netscape4 ingen
andre. Så da der næppe er nogen der bruger den mere kan du udelade den
del. Dels bruger du document.all som kun virker i IE.
I stedet skal du tildele dine lag et unikt ID (som du allerede har
gjort) og så adressere dette ID.

Her er en function jeg skrev til at skjule og vise to lag samtidigt.
Fjern det der har med curdiv2 at gøre så virker den på kun et lag.

function showhide(curdiv, curdiv2){
if (document.getElementById(curdiv).style.display != "none")
{
document.getElementById(curdiv).style.display = "none";
}
else {
document.getElementById(curdiv).style.display = "block";
}
if (curdiv2 != null){
if (document.getElementById(curdiv2).style.display != "none")
{
document.getElementById(curdiv2).style.display = "none";
}
else {
document.getElementById(curdiv2).style.display = "block";
}
}
}

Forskellen på at bruge display = "none og visibility = "hidden" er at
i førstnævnte tilfælde tager laget ikke plads op på siden mens det gør
i sidstnævnte selv om det er skjult. Hvad du skal bruge afhænger af
den visuelle effect du er ude efter.