Chromeless window?
Fra : Klaus Andersen

Dato : 27-08-05 16:22

Hej

Jeg leder efter et bedre "chromeless window" script end det fra MARIANO
KLEIN - desværre kan de fleste ikke længere bruges da en sikkerhedsupdate
forhindrer det (det kunne misbruges).

Nogen der kender til et der fungere 100% ??

Mvh

KA

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-08-05 17:26

Klaus Andersen <klaus_andersen@yahoo.com> skrev:

> Jeg leder efter et bedre "chromeless window" script

Den forkromede løsning findes vist ikke

Efterhånden som folk og browsere får popup-blokkere,
nej-tak-reklame-scripts og den slags, så bliver disse
løsninger færre og færre.

Hvad ville du bruge det til?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Klaus Andersen

Dato : 27-08-05 19:30

"Allan Vebel" <spam@do.not> wrote in message
> Klaus Andersen <klaus_andersen@yahoo.com> skrev:
>

> Hvad ville du bruge det til?

Som jeg svarede Claus Jacobsen så har en jeg løsning som virker ... sådan
da - tidligere havde jeg en løsning som var rigtig god, men
sikkerhedsproblemer og misbrug af det chromeless window har gjort at ms
lavede en update som ikke længere tillader den gamle metode.

men ... for at svarer på dit spørgsmål - så er det til at lave en lille
filmplayer som både kan være integreret i en side - men også kan dokkes fra.

Mvh

KA

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 27-08-05 18:03

Klaus Andersen skrev:

> [...]
> sikkerhedsupdate forhindrer det (det kunne misbruges).
>
> Nogen der kender til et der fungere 100% ??

Glem alt om et chromeless vindue! Det var jo ikke et cromeless
alligevel. det var bare et maksimeret vindue med et flydende div
indeni. Det har dog ikke været brugt siden Mozilla og safari og diverse
andre browsere virkelig blev kendte af befolkningen, ganske enkelt
fordi de ikke tillod et rent flydende vindue uden nogen som helst form
for kant eller navigation. Så gik det sjove ligesom af ideen. Det er
desuden voldsomt dårlig brugervenlighed at frarøve brugeren muligheder
for at kontrollere vinduet.
Det er dog muligt med de fleste browsere at lave fuldskærms surfen ,
også i FF og mozilla, det er bare omstændeligt som bare f...... Opera
har en såkaldt operashow mode, som er en "præsentations" mode.

Claus

Fra : Klaus Andersen

Dato : 27-08-05 19:14

"Claus Jacobsen" <Claus@spammigikke.dk> wrote in message

> Glem alt om et chromeless vindue! Det var jo ikke et cromeless
> alligevel. det var bare et maksimeret vindue med et flydende div
> indeni.

Mon ikke du tager lidt fejl eller også er dette den metode du
beskriver, men det virker nu som et vindue - og man kan da også lukke
"modersiden" ned uden at vinduet forsvinder.

http://www.kirupa.com/developer/mx2004/chromeless.htm

- jeg har benyttet flere versioner af ... well - virkelige chromeless
vinduer - og jeg benytter stadig en som egentlig funker meget godt ... men
som har problemer med .asp og som i øvrigt ikke altid lyster når man vil
maksimere og minimere.

http://www.kirupa.com/developer/mx2004/chromeless.htm

virker desværre ikke helt som jeg havde ønsket mig det - så hvis noget har
noget bedre...

Mvh

KA

Fra : Benny Nissen

Dato : 27-08-05 19:34

Klaus Andersen wrote:

> http://www.kirupa.com/developer/mx2004/chromeless.htm
>
> virker desværre ikke helt som jeg havde ønsket mig det - så hvis noget har
> noget bedre...

Nej, det var da synd at sige. Det virker slet ikke i mine browsere

--
Benny Nissen

Fra : Klaus Andersen

Dato : 27-08-05 19:43

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> wrote in message

> Nej, det var da synd at sige. Det virker slet ikke i mine browsere

He he - nej det er en IE ting - men det skal også kun kører på vores
intranet - og IE er hus standarden.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-08-05 20:30

Klaus Andersen skrev:

>He he - nej det er en IE ting - men det skal også kun kører på vores
>intranet - og IE er hus standarden.

Det vil da ikke virke på fuldt opdaterede IE'er.
--
Knud

Fra : Klaus Andersen

Dato : 27-08-05 20:36

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote in message

> Det vil da ikke virke på fuldt opdaterede IE'er.
> --

Jeg ved ikke med IE 7 - men det virker nogenlunde på min fuldt opdaterede IE
6 - men desværre ikke tilfredsstillende - jeg har et script som er lidt mere
pålidligt end det jeg her linket til men det gør egentligt ikke den store
forskel.

.... men - det er jo også derfor jeg leder efter noget bedre (se starten af
tråden) - og det ville selvfølgelig være rarerst hvis det også virkede i
andet end IE.

Mvh

KA

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 28-08-05 07:16

Klaus Andersen skrev:

> Mon ikke du tager lidt fejl eller også er dette den metode du
> beskriver, men det virker nu som et vindue - og man kan da også lukke
> "modersiden" ned uden at vinduet forsvinder.

Nej jeg tager ikke fejl! den laver et nyt vindue som er 5000x5000 stort
og i dette vindue lægger man en flydende div der har en lille "menu"
bestående af en minimer og en luk knap. (tjek javascriptet!) Der findes
ganske enkelt ikke noget "rigtigt" chromeless vindue.

> [...]
>
> http://www.kirupa.com/developer/mx2004/chromeless.htm
>
> virker desværre ikke helt som jeg havde ønsket mig det - så hvis

Der er også http://webfx.eae.net/dhtml/wincontrols/wincontrols.html

(læs nederst på siden, med en demo af det.)

MEn generelt ville jeg stadig passe alvorligt på den slags, i sær på et
intranet. For at et intranet rent faktisk skal være produktivt, så er
det nødvendigt at det er ultrahurtigt og meget brugervenligt. Hvis du
begynder at lave vinduer der kan poope frem forskellige steder, så er
det altså ikke voldsomt godt for brugerne. Du snakkede om at der var
nogle sikkerhedsmæssige årsager, jamen du sidder jo på et intranet, så
kan du/i jo bare ændre indstillingerne til at kunne tillade den slags,
så længe siden kommer fra intranettet!

Claus

Fra : Klaus Andersen

Dato : 28-08-05 09:33

> [...]

> bestående af en minimer og en luk knap. (tjek javascriptet!) Der findes
> ganske enkelt ikke noget "rigtigt" chromeless vindue.

Som jeg skrev, var jeg ikke sikker på at det ikke var som du foreslog, men
efekten var den samme. Desværre virker demoen i dit link ikke med en
opdateret w2k/IE6 (det var faktisk den jeg brugte før, men havde ikke sat
mig rigtigt ind i metoden ... det har jeg nu .

Jeg er med på at produktiviteten kan forringes - det er ikke et problem her.
Mht sikkerheden - så er det ikke noget jeg kan skrue på - det er simpelthen
en opdatering fra MS der gør at man ikke kan bruge f.eks. den version du har
sendt med i linket. --- Men jeg takker mange gang aligevel.

Mvh

KA