Fravælg baggrundsmusik
Fra : malene

Dato : 24-08-05 18:11

Er der nogen der kan hjælpe med en kode til at kunne vælge
baggrundsmusik fra eller til på en alm. html hjemmeside - som
udgangspunkt skal musikken vælges til?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-08-05 22:20

malene skrev:

> Er der nogen der kan hjælpe med en kode til at kunne vælge
> baggrundsmusik fra eller til på en alm. html hjemmeside - som
> udgangspunkt skal musikken vælges til?

Generelt mener jeg at man bør holde sig langt væk fra
baggrundsmusik på en webside. Det er ikke til at vide om brugeren
allerede hører radio, ser tv, hører musik eller andet på computeren
- derfor bør man ikke lade en lydkilde starte af sig selv
(medmindre selve sidens formål er at præsentere netop denne lyd).

Fra tidligere tråde mener jeg at kunne huske at den enkleste måde
at lave et skift mellem en side med og uden baggrundslyd, er ved at
lave link mellem to versioner. Det kan fx gøres med en iframe -
hovedsiden laves som normalt, og på en ubenyttet plads placeres en
lille iframe hvor indholdet enten er en lille html-fil med
baggrundslyd eller også den samme fil uden baggrundslyd.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : malene

Dato : 25-08-05 14:44