Forbindelseshastighed
Fra : Neuhafen

Dato : 24-08-05 11:46

Hej NG,

Da jeg har konstateret, at der stadig er folk med modemforbindelser, ville
jeg gerne kunne måle brugerens hastighed, for derfor at sende dem til en
"lettere" side.

Findes der en mulighed for at måle brugerens forbindelseshastighed ?

Neuhafen

Fra : Kim Jensen

Dato : 24-08-05 15:39

Jeg har lavet et lille hurtigt eksempel på hvordan det KUNNE laves
(kun testet i IE):
http://kelvin8.com/temp/speedtest/

(bemærk, den er hostet på en ADSL med 512 kb/s upstream, så den kan
i sagens natur maksimalt levere 50-60 KB/s)

Hvis dine brugere sidder på analoge modems kan du selvfølgelig lave
en test med en mindre fil - fx bare 20-50 KB. Caching kan også være
en issue, men nu har du noget at bruge som inspiration.

mvh
Kim Jensen

Fra : Neuhafen

Dato : 26-08-05 13:35

"Kim Jensen" <kim@litewerx.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Den er sgu go du...
Det var lige sådan noget jeg skulle bruge...
TAKKER !

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-08-05 21:33

Kim Jensen skrev:

> Jeg har lavet et lille hurtigt eksempel på hvordan det KUNNE
> laves (kun testet i IE):
> http://kelvin8.com/temp/speedtest/

Problemet med sådan en hastighedstest er at den i sig selv tager
tid - og jo langsommere forbindelser brugerne sidder ved, desto
længere tid tager testen. Man kan godt lave en udgave med en ret
lille downloadfil, men det går så ud over præcisionen.

Jeg vil foreslå at man lader brugerne selv afgøre om de vil have en
let eller tung udgave af siden - man skal huske på at der også er
en del forskel på hvor tålmodige forskellige brugere er.
--
Jens Gyldenkærne Clausen