Konvertering af vb variabel til javascript
Fra : Peter Kammann

Dato : 02-08-05 18:48

Hej
Jeg vil gerne have en variabel værdi overført fra vbscript til javascript.
Jeg har en if-sætning hvor jeg overfører værdien til en variabel myArray
(jeg har fundet en måde at gøre det på i Javscript Bible 5th edition side
1022).
< script type="text/vbscript">
Dim myArray(0)
myArray(0) = 1
</script>
<script type="text/javascript">
var theVBArray = new VBArray(myArray);
</script>
VBArray.toArray(myArray) hvor arrayet konverteres om fra vbscript variabel
til en javascript variabel.

hvordan virker .toArray() funktionen, hvordan skal jeg bruge den.

Med venlig hilsen

Peter Kammann

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 04-08-05 20:26

In news:<42efb1d3$0$1500$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>
Peter Kammann typed:
> [...]
> variabel til en javascript variabel.
>
> hvordan virker .toArray() funktionen, hvordan skal jeg bruge den.

Lyder mere kompliceret end det er nødvendigt, hvis en variabel er
defineret med var i JavaScript eller dim i VBscript så kan de normalt
aflæses direkte.

Men jeg er lidt nysgerrig hvorfor blande dem, på klientsiden er er det
kun IE der forstår VBscript.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

--
Internettet er for alle!
http://80.62.61.212/webuseability/index.asp

Fra : Peter Kammann

Dato : 08-08-05 00:57

> Men jeg er lidt nysgerrig hvorfor blande dem, på klientsiden er er det
> [...]

Fordi jeg programmerer siden helst i VBScript i asp og pludselig skulle
jeg
bruge en funktion i JavaScript til at skjule en tabel. Tabellen skulle
skjules når databasen (MS-Access) var tom. Så jeg mente at JavaScript
kunne
det der.

/Peter