hent placering af cursor
Fra : Sørensen

Dato : 02-08-05 11:16

Hej
Jeg har brug for at vise tekst i title-attributen (til href) som er
længere en det som FireFox viser. (Desuden formaterer Firefox alt andet
end test, f.eks. linieskift, med mærkelige tegn) - egentlig har jeg brug
for at kunne vise title i FireFix præcis som IE gør.
Har forsøgt med http://www.kryogenix.org/code/browser/nicetitle/
med her løber jeg sur i at getViewPort ikke jo ikke ved at jeg har
omgærdet pågældende DIV med css scrollbar, så derfor kommer toolteksten
"mange meter under skærmen" når jeg scroller ned i denne DIV og dernæst
markerer et hyperlink heri.
(øhh. jeg kan godt se at det er lidt grumset forklaring, - håber man kan
gætte hvad jeg mener).
Spørgsmålet (jeg keder ikke meget til javascript):
Kan man i Java-script hente den fysiske placering af muse-pointeren
eller det element som pt. har focus, uanset hvorledes man har møbleret
rundt med tingene via CSS?

pft
Sørensen

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 08-08-05 12:11

On Tue, 02 Aug 2005 12:16:15 +0200, Sørensen <dyt@post11.tele.dk> wrote:

> [...]
> omgærdet pågældende DIV med css scrollbar, så derfor kommer toolteksten
> "mange meter under skærmen" når jeg scroller ned i denne DIV og dernæst

Du kunne prøve med overLIB <url:http://www.bosrup.com/web/overlib/> eller
<url:http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex5/popinfo.htm>
De placere teksten hvor musen er, så de virker ikke så godt hvis man
navigere med tastaturet, til gengæld virker de i Opera.

--
Ryan Kristensen