z-index
Fra : Is

Dato : 31-07-05 01:17

Hej

Jag har netop været omkring html.dk og set at man i css kan bestemme hvad
der skal være øverts !

det har jeg forsøgt, men jeg synes ikke jeg kan få teksten oven på billedet
??
men jeg kan godt besemme tækkefølgen på billder

hvad har jeg laver forkert ?

---

/* --- special til index --- */
{
color : Green;
font : bold 1.5em verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
text-align : center;
border : 0px;
margin:50;
padding:0;
background-color : #CCCCCC;
z-index: 3;

}

/* --- placering af billed --- */
#indexbilled00
{
position : absolute;
top : 5%;
left : 00%;
z-index: 2;
}
#indexbilled01
{
position : absolute;
top : 25%;
left : 10%;
z-index: 1;

}

Erik Isager

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-07-05 01:41

Is skrev:

>hvad har jeg laver forkert ?

På den første mangler en position: absolute, som er nødvendig for
at z-index virker.

Ellers et link, det gør det nemmere at fejlfinde.
--
Knud

Fra : Is

Dato : 31-07-05 13:37

> På den første mangler en position: absolute, som er nødvendig for
> at z-index virker.

Det giver så nye problemer ! fordi så er teksten ikke centreret mere

> Ellers et link, det gør det nemmere at fejlfinde.

Hverken css, eller siden er lagt ud pt. jeg tester det lokalt inden jeg
lægger det ud , men det kan jo være jeg kommer til det

Tak for svar.

Erik Isager

Fra : Is

Dato : 31-07-05 18:34

Vi lader det ligge lidt af 2 årsager.

1. Udseene af siden dårligt
2. Og da det er en index side jeg roder med, som jeg mener skal komme
straks, så skal der ikke være noget der tager tid at hente.

Men tak for .

Erik Isager