Opsætning af linksys WAG54G
Fra : Michel Kenneth Hanse~

Dato : 28-08-05 19:42

Hejsa
Jeg har brug for lidt hjælp til opsætning af min nyindkøbte Linksys WAG54G
v2 router med indbygget modem. Jeg har prøvet et hav af forskellige
indstillinger, men modemet nægter simpelthen at koble sig på TDC'
dhcp-servere, hvor jeg får min faste ip-adresse. Det skal i den forbindelse
nævnes, at min internetforbindelse virker fint med min gamle Speedstream
2601 router og tilhørende modem, så det er opsætningen den er gal med.

Ifølge manalen og kyndige fra forskellige fora skulle nedenstående opsætning
normalt virke.
Encapsulation: RFC 1483 bridged
VPI/VCI: 0/101

Min teori er at det indbyggede modem har vanskeligheder ved at kommunikere
med TDC's DSLAM og derfor nægter at udlevere ip-adressen. Selve
dsl-forbindelsen fejler nemlig ikke noget, kun kommunikationen med
dhcp-serverne.

Håber I kan hjælpe.

mvh
Michel

Fra : Thomas H.

Dato : 28-08-05 20:21

"Michel Kenneth Hansen" <michelhansen75@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> med TDC's DSLAM og derfor nægter at udlevere ip-adressen. Selve
> dsl-forbindelsen fejler nemlig ikke noget, kun kommunikationen med

Har du prøvet og sætte den op til at køre med Fast IP adresse? Så du
indtaster IP og DNS selv..

MVH
Thomas H.

Fra : q

Dato : 28-08-05 21:19

du skal release din ip inden du tilslutter din router,det ved de også ved
tdc support.
efter du har releaset din ip skal du slukke dit modem,i en time,derefter
kobler du din router på igen og sætter strøm til.og routeren kører på dhcp
fra centralen.
alt for nemt.