Cybercity og range expander
Fra : bgst@INGENSPAMbgst.d~

Dato : 19-08-05 16:06

yo,

Jeg prøver at hjælp men mor med hendes computer. Det er ikke altid
lige nemt... nå men hun har altså det problem, at rækkevidden på
hendes trådløse router er (alt) for kort. Hun har så købt en range
expander (linksys måske), men det virker ikke. Problemet er vist at
cc bruger pppoa og range expanderen forventer pppoe - hvad det så end
er. Er hun tvunget til at skifte udbyder hvis hun skal have en
ordentlig rækkevidde?

Håber der er nogen som kan hjælpe, da jeg ikke har så meget styr på
netværksting.

Fra : Lars

Dato : 23-08-05 17:12

<bgst@INGENSPAMbgst.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ordentlig rækkevidde?
>
> Håber der er nogen som kan hjælpe, da jeg ikke har så meget styr på

Øhm nu er der ikke nogen som har svaret, så vil give et ukvalificeret bud.

Hvorfor ikke bare købe en bedre antenne???? Man kan få nogle antenner som er
sygt gode. Og de har ikke noget med ppp at gøre, da det bare er en antenne
istedet for den standard som er på

Fra : b

Dato : 24-08-05 22:30

>Hvorfor ikke bare købe en bedre antenne???? Man kan få nogle antenner som er
>sygt gode. Og de har ikke noget med ppp at gøre, da det bare er en antenne
>istedet for den standard som er på

tak, men hvordan fungerer det? Det kræver vel, at man har en router
hvor man kan skifte antennen? og hvor ved man fra om antennen er
kompatibel med routeren?

Fra : Søren G

Dato : 25-08-05 13:11

"b" <bgst@INGENSPAMbgst.dk> wrote in message

> tak, men hvordan fungerer det?

En antenne ?

> Det kræver vel, at man har en router
> hvor man kan skifte antennen?

Øhhhh...Ja...En router hvor man ikke kan skifte antenne på kan ikke få
skiftet antenne. Det ligger ligesom i det.

> og hvor ved man fra om antennen er
> kompatibel med routeren?

Hvis routeren er af en type med udskiftelig antenne, står der højest
sandsynlig i manualen til routeren hvilken type antenne der understøttes.

--
Søren

Fra : Lars

Dato : 25-08-05 15:14

"b" <bgst@INGENSPAMbgst.dk> skrev i en meddelelse

> tak, men hvordan fungerer det? Det kræver vel, at man har en router
> hvor man kan skifte antennen? og hvor ved man fra om antennen er
> kompatibel med routeren?

Du skriver hun har en trådløs router.. så er det bare at se hvad for et stik
den router bruger, og så finde en antenne med tilsvarende stik inde på
edbpriser. Du kan få nogle antenner som rækker op til flere tusinde meter...
så der er nok at vælge imellem