CyberCitys News hastighed og binary data
Fra : Erik Jensen

Dato : 16-08-05 21:49

Jeg overvejer at skifte fra TDC til CC. I den forbindelse er jeg
intereseret i CCs news server data.

Hvor hurtig er download, og hvor mange connections kan man have ?
Hvor god er complition på de binary posts ?

TDC data er ikke særlig imponerende. Max. 60k download og ubruglige binary
post pga. af incomplete post.

Erik.

Fra : Hans

Dato : 16-08-05 23:10

Erik Jensen wrote:
> [...]
> Hvor god er complition på de binary posts ?
>
> TDC data er ikke særlig imponerende. Max. 60k download og ubruglige

CC har ingen begrænsning i hastigheden, men de binære grupper er lige så
ubrugelige som TDC's.

Der er ingen vej udenom hvis du kræver høj compleness, end at betale hvad
det koster hos dem som tilbyder alternative newsservere.

Hans

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 17-08-05 07:32

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message

> Der er ingen vej udenom hvis du kræver høj compleness, end at betale
> hvad det koster hos dem som tilbyder alternative newsservere.

Hvorfor sidder man med en fornemmelse af, at udbyderne af de
alternative newsservere ikke feeder alle binære indlæg til de
almindelige udbydere. Dette af den simple årsag at de skal
lokke/tvinge brugerne over til "kartellet".

/klaus

Fra : Peter T.

Dato : 17-08-05 08:36

Klaus Jorgensen ristede følgende runer:

> Hvorfor sidder man med en fornemmelse af, at udbyderne af de
> alternative newsservere ikke feeder alle binære indlæg til de
> almindelige udbydere.

Det er helt fint, da intentionerne med usenet slet ikke er skabt
med henblik på binært indhold. Så send endelig den slags hen til de
servere, som kræver betaling for det.

> Dette af den simple årsag at de skal lokke/tvinge brugerne over
> til "kartellet".

Hvad er "kartellet"?

--
Peter T.

ham med signaturen...

Fra : Palle Jensen

Dato : 17-08-05 08:58

http://www.leksikon.org/art.php?n=1329

--
Palle

Fra : Martin Schultz

Dato : 17-08-05 07:29

Erik Jensen <eje@lite.dk> skrev 2005-08-16:
> [...]
> Hvor god er complition på de binary posts ?
>
> TDC data er ikke særlig imponerende. Max. 60k download og ubruglige binary

Hastigheden er super fin men der er meget lidt completeness i de
udenlandske binaere grupper.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-08-05 12:43

"Erik Jensen" <eje@lite.dk> skrev

> Hvor hurtig er download, og hvor mange connections kan man have ?

Max tre connections. Prøver du med flere, så bliver du forbandet i nogle
timer.

> Hvor god er complition på de binary posts ?

Det ved jeg ikke, men den er næppe ret god. Generelt synes jeg, at deres
news kørte dårligt, det tog alt for lang tid at connecte. Selv om de lavede
en ny tekstserver, så synes jeg ikke, at det blev markant bedre. Jeg er
netop skiftet fra CC til sunsite, fordi jeg opsagde min CC forbindelse pga
af deres åndsvage prispolitik, og der er en *markant* hurtigere adgang til
news. Faktisk troede jeg, at flaskehalsen var i min pc (533 mhz) men det var
det ikke. Sunsite er meget hurtigere..

> TDC data er ikke særlig imponerende. Max. 60k download og ubruglige binary
> post pga. af incomplete post.

Jeg vil gætte på, at sådan er det på alle "offentlige" servere. Alternativet
er en ordentlig betalingsserver.

Claus

Fra : Kurt Brixen

Dato : 17-08-05 14:53

On Wed, 17 Aug 2005 13:42:57 +0200, "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk>
wrote:

>Jeg vil gætte på, at sådan er det på alle "offentlige" servere. Alternativet
>er en ordentlig betalingsserver.

Stofanets var OK, synes jeg.

Kurt Brixen

Fra : Erik Jensen

Dato : 17-08-05 16:41

Tak for svarerne.

Jeg forstår ud fra svarerne at i de danske binær grupper er completeness OK.

Jeg har siden nytår brugt en betalings newsserver (NewsHosting) med rigtig
godt resultat. Completeness næsten 100% og data bliver liggende i ca. 3
uger. Hastigheden ligger på ca. 200+ Kb/sek. på en 2Mbit linie.

Det er en medarbejderbredbånd pakke, og nu har vi mulighed for at skifte til
CC hvis vil. Det vil betyde at prisen bliver 104kr/m. lavere for samme
hastighed, og jeg kan også opsige min fastnet telefon til 116kr/m. Så skulle
det vel ikke være et problem at købe sig ind på en betalings server til 14
$/m.

--
Erik Jensen

Fra : Nero-Wolfe

Dato : 21-08-05 08:04

"Erik Jensen" <eje@lite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Erik Jensen
>jeg bruger giganews den kan sagtens føde en 4 megabit linie og man kan have
indlægene går i hvertilfælde 50 dage tilbage
Nero

Fra : Erik Jensen

Dato : 23-08-05 23:37

>jeg bruger giganews den kan sagtens føde en 4 megabit linie og man kan have
>op til 10 connections
> indlægene går i hvertilfælde 50 dage tilbage
> Nero

Jeg kom til at skrive 14$, prisen er 15$ for unlimited download hos
Newshosting.
Hos Giganews koster det 10$ mere. Fordelene er flere connections og ca.
dobbelt så lang levetid på indlægene.

Jeg er nu godt tilfreds med Newshosting.

--
Erik Jensen