Tele2 Highway
Fra : Erik Kirkeby

Dato : 16-08-05 15:43

Tele2 reklamerer med, at man kan købe deres nye highway-udgave til 199 kr.
pr. måned med en hastighed på 2 Mbit/s.
Der er brgrænsning på, nemlig 1000 MB trafik. - Ekstra 1000 MB koster 59 kr.

Det lyder jo vældig godt og er også billigere end den 1024/128-forbindelse
jeg har p.t. ved samme firma, og som koster godt 300 kr. pr. måned.

Men de 1000 MB siger mig ikke rigtig noget. - Er der nogen steder på
computeren, hvor man kan gå tilbage og se hvor meget man har down-/uploaded
i de foregående måneder??

Mvh
Erik

Fra : FedeDorit

Dato : 16-08-05 16:12

"Erik Kirkeby" <erik.kirkeby@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men de 1000 MB siger mig ikke rigtig noget. - Er der nogen steder på
> computeren, hvor man kan gå tilbage og se hvor meget man har

Se indlægget "Tæller"..der er link til et "sniffe" program..

Fra : Viggo Brøndegaard Ni~

Dato : 17-08-05 15:14

> [...]

> Men de 1000 MB siger mig ikke rigtig noget. - Er der nogen steder på
> computeren, hvor man kan gå tilbage og se hvor meget man har

Jeg har haft kik på samme produkt, som synes ret billigt i markedet. Mit
behov er ikke at hente mange videoer eller musik ned fra nettet, og dermed
tror jer ikke at forbrugstaksten bliver noget problem med mig. Men jeg
ønsker en hurtigere forbindelse i forhold til mit nuværende modem.
Imidlertid, så findes der længere nede nogle tråde med folk, som har været
meget utilfredse med Tele 2. Det samme gælder under
dk.edb.internet.udbydere. Og det kan godt skræmme mig og få mig til at vælge
de dobbelt så dyre alternativer.

Mvh.
Viggo

Fra : Vagn K. Kjeldsen

Dato : 19-08-05 10:29

"Viggo Brøndegaard Nielsen" skrev i en meddelelse

> [...]
> meget utilfredse med Tele 2. Det samme gælder under
> dk.edb.internet.udbydere. Og det kan godt skræmme mig og få mig til at

Jeg er udmærket tilfreds med min 512/512 ADSL-forbindelse hos Tele2.
Eneste problem er News-serverens ustabilitet, men der er jo
alternativer.

Vagn K. Kjeldsen.

Fra : Vagn K. Kjeldsen

Dato : 18-08-05 22:25

Fra : Vagn K. Kjeldsen

Dato : 19-08-05 10:30

"Erik Kirkeby" skrev i en meddelelse

> [...]
> kr.
> pr. måned med en hastighed på 2 Mbit/s.
> Der er brgrænsning på, nemlig 1000 MB trafik. - Ekstra 1000 MB koster

Jeg overvejer også denne mulighed (har nu 512/512 ADSL hos Tele2).

Jeg kontaktede Tele2's support, hvor jeg fik oplyst, at jeg skal have et
nyt modem for at kunne køre Tele2 Highway - og at der i øvrigt vil være
flere ugers leveringstid.

Så vidt jeg kan se er Tele2 Highway en 2048/128 ADSL-forbindelse (med
forbrugsafregning). Det undrer mig derfor, at jeg ikke kan beholde mit
nuværende modem. Er der nogen af jer, der har erfaringer desangående?

Vagn K. Kjeldsen.

Fra : Vagn K. Kjeldsen

Dato : 18-08-05 22:37

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 20-08-05 11:33

> Så vidt jeg kan se er Tele2 Highway en 2048/128 ADSL-forbindelse (med
> forbrugsafregning). Det undrer mig derfor, at jeg ikke kan beholde mit
> nuværende modem. Er der nogen af jer, der har erfaringer desangående?

Du skal flyttes fra TDC udstyr til det tidligere Tiscali udstyr. En
gør-det-selv burde kunne leveres på omkring 14 dage, men det kan variere
meget fra landsdel til landsdel.

--
Mvh. Jesper

Fra : Vagn K. Kjeldsen

Dato : 20-08-05 21:33

"Jesper Nielsen" skrev i en meddelelse

> Du skal flyttes fra TDC udstyr til det tidligere Tiscali udstyr. En
> gør-det-selv burde kunne leveres på omkring 14 dage, men det kan
> variere meget fra landsdel til landsdel.

Tak for svaret.

Jeg kan godt forstå, at der skal noget andet udstyr på centralen, da der
skal måles forbrug på forbindelsen. Kan dette andet (Tiscali) udstyr da
ikke snakke sammen med mit nuværende ADSL-modem?

Vagn K. Kjeldsen.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 25-08-05 16:49

> Jeg kan godt forstå, at der skal noget andet udstyr på centralen, da der
> skal måles forbrug på forbindelsen. Kan dette andet (Tiscali) udstyr da
> ikke snakke sammen med mit nuværende ADSL-modem?

Nej, dit nuværende modem kører med Ethernet direkte, hvorimod Tiscali
anvender ATM på centralerne til alm. routerløsninger. Til Highway anvendes
dog Bridged Ethernet over ATM.

--
Mvh. Jesper

Fra : Vagn K. Kjeldsen

Dato : 25-08-05 18:22

> Nej, dit nuværende modem kører med Ethernet direkte, hvorimod Tiscali
> anvender ATM på centralerne til alm. routerløsninger. Til Highway
> anvendes dog Bridged Ethernet over ATM.

Tak for svaret.
Får det nogen betydning (ud over hastigheden) for min anvendelse af
Internettet, hvis jeg skifter til Tele2Highway?
Jeg har efter ADSL-modem'et en trådløs router (Netgear WGR614v4) for at
kunne koble flere PC'er på Internettet og sammen (LAN + WLAN).

Vagn K. Kjeldsen.

Fra : Lars

Dato : 25-08-05 18:53

"Vagn K. Kjeldsen" <mit kaldesignal @ get2net (punktum) dk> skrev i en
meddelelse news:430dfe3b$0$18642
> [...]
> Jeg har efter ADSL-modem'et en trådløs router (Netgear WGR614v4) for at
> kunne koble flere PC'er på Internettet og sammen (LAN + WLAN).

ikke andet end at du skal regne med at tele2 yder utrolig dårlig service. Så
hvis der er noget som ikke virker, skal du ikke regne med at det kommer til
at virke. + du skal nok regne med at de tager røven på dig på en eller anden
måde.

Fra : Vagn K. Kjeldsen

Dato : 25-08-05 19:09

"Lars" skrev i en meddelelse
> ... + du skal nok regne med at de tager røven på dig på en eller anden
> måde.
Hvad hentyder du til - forkert beregning af forbruget eller ?

Vagn K. Kjeldsen.

Fra : Lars

Dato : 25-08-05 19:24

"Vagn K. Kjeldsen" <mit kaldesignal @ get2net (punktum) dk> skrev i en
meddelelse news:430e093d$0$18639$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvad hentyder du til - forkert beregning af forbruget eller ?

tele2 har aldrig været god til sådan noget med kundeservice. Bl.a. deres
mobilafdeling ser man jo tit stå på gaden og sælge abonnementer til uvidende
folk, og når de så kommer hjem fortryder de det bitterligt, men for sent!

tele2 internet har jeg også kun hørt dårlige ting omkring. Så i min verden
er det en meget stor satsning at hoppe på tele2-vognen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 25-08-05 21:23

Hej Lars, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> tele2 internet har jeg også kun hørt dårlige ting omkring.

Hvad for noget Tele2 snakker du om?

1. Der var (og er?) noget Tele2, der blev opkoblet på TDC's
centraludstyr, TDC sendte det så videre til et eller flere hovedpunkter
i landet, hvorefter Tele2 overtog trafikken.

2. Der er noget Tele2, som er World Online/Tiscalis tidligere centraler
og kunder, bl.a. undertegnede har en sådan.
Det har ind til og med nu (siden omlægning i... jeg tror det var maj
eller så) kørt eminent - i hvert fald bl.a. hos mig.

3. Der er noget Tele2, hvor nye kunder (efter Tiscali Danmark-opkøbet)
bliver opkoblet på det dermed erhvervede centraludstyr. Bortset fra de
mig bekendt får et modem og ikke en router (med indbygget modem) er det
så identisk med min opkobling og kører utvivlsomt lige så fint.

Hvis Vagn ellers er på en central, hvor de selv har udstyr (ligesom CC
har de det jo kun på rimelig rentable centraler), kobles han vel op jf.
ovennævnte punkt 3.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-08-05 22:29

Man kan desværre ikke bestille highway, hvis der ikke er
forhenværende Tiscali udstyr på centralen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 25-08-05 23:43

Hej Bjarke Hansen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Man kan desværre ikke bestille highway, hvis der ikke er
> forhenværende Tiscali udstyr på centralen.

Jamen så er det jo nemt. Jf. mit
<news:Xns96BDE3BF35751RudiStegen@postednews.klen.dk> kan selve
opkoblingen så ikke sammenlignes med "GammelTele2" [1].

[1] Ikke fordi jeg dermed postulerer noget negativt - eller noget
posisivt, for den sags skyld - om "GammelTele2"s opkoblingers kvalitet.
Jeg har ingen erfaring med dem, udover hvad der er skrevet i de to
udbydergrupper her.
--
Hygge fra Århus - Rudi