4 Mbit uden forbrugsafregning ?
Fra : Jesper Hansen

Dato : 15-08-05 09:16

Hejsa

Jeg så lige at man kan få en 4 Mbit linie ved TDC - men kommer der over 5
Gb forbrug pr. mdr fra jan 2006 koster det ekstra pr Mb. Kan det gøres
billigere andre steder?

/jesper

Fra : lomito

Dato : 15-08-05 11:31

Jaaa, træerne vokser sandelig ikke ind i himlen, forbrugs afregnet 5
GB skal man hurtig få fyret af.
Vent med at tilmelde, tror der kommer bedre bud flere steder fra.

Lomito

Fra : Erik Dan

Dato : 15-08-05 11:45

"lomito" <lomito@sol.dk> wrote in message
Jaaa, træerne vokser sandelig ikke ind i himlen, forbrugs afregnet 5
GB skal man hurtig få fyret af.
Vent med at tilmelde, tror der kommer bedre bud flere steder fra.
-------------------
Gad vide om TDC er klar over i hvilket århundrede vi befinder os , håber det
bliver et stort flop og at ingen andre udbydere hopper med på vognen.

/ Dan

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 15-08-05 11:48

"Erik Dan" <mirage@desert.dk> writes:

>Gad vide om TDC er klar over i hvilket århundrede vi befinder os , håber det
>bliver et stort flop og at ingen andre udbydere hopper med på vognen.

Nu er det rent faktisk heller ikke en permanent ordning hos TDC,
så jeg har lidt svært ved at se problemet.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Sune

Dato : 15-08-05 12:22

On Mon, 15 Aug 2005 10:48:19 +0000 (UTC), Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> wrote:

>Nu er det rent faktisk heller ikke en permanent ordning hos TDC,
>så jeg har lidt svært ved at se problemet.

Det er en ret permanent ordning for nye kunder der skal binde sig i 6 måneder.

Dvs. frem til nogle måneder på den anden side af nytår hvor der ikke ser ud til at være fri trafik.

Mvh
Sune

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 15-08-05 12:26

Sune <jun200321@tdcadsl.dk> writes:

>Det er en ret permanent ordning for nye kunder der skal binde sig i 6 måneder.

6 måneder er altså ikke "permanent".

Mvh.
   Klaus.

Fra : Sune

Dato : 15-08-05 12:42

On Mon, 15 Aug 2005 11:25:54 +0000 (UTC), Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> wrote:

>6 måneder er altså ikke "permanent".

Den er da permanet nok til at man kommer til at betale kassen i et par måneder efter nytår som det
ser ud nu - hvis man har et stort forbrug.

Mvh
Sune

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 15-08-05 12:44

>Den er da permanet nok til at man kommer til at betale kassen i
>et par måneder efter nytår som det ser ud nu - hvis man har et
>stort forbrug.

Ja, og hvis det bliver dyrere end forventet, kan man nemt skifte
til TDCs 4 Mbps uden forbrugsbegrænsning. Det er selvfølgelig en
relativt bekostelig affære, men det har man forhåbentlig regnet
lidt på, inden man kastede sig over den med grænsen.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Tim Christensen

Dato : 17-08-05 22:21

Sune wrote:

> Den er da permanet nok til at man kommer til at betale kassen i et par måneder efter nytår som det
> ser ud nu - hvis man har et stort forbrug.

Maks 999,- per måned så det bliver ca. 716,- i snit over alle seks
måneder hvis man bruger mere end de ca. 7GB (hvor man når maks prisen).
For 4Mb/256Kb er det maks 899,- så en pris på ca. 632,- i snit over de 6
måneder.

Nej det er ikke billigt når man tænker på at 4Mb/768Kb koster 706,25 kr.
inklusiv moms hvis man vælger et erhvervs abbonent.

Jeg har intet imod forbrugsafregning så længe der er et loft over hvad
man kommer at betale, problemet her er ikke at der er forbrugsafregning
problemet er at både startprisen og loftet er for højt. Med en startpris
på 499/574,- er produktet for dyrt for den gennemsnitlige forbruger,
samtidigt gør loftet på 899/999,- at produktet er for dyrt for
storforbrugeren i forhold til de tilgængelige flatrate produkter.

En startpris 349,- og et loft på 799,- på en 4Mb/768Kb linje havde gjort
det til et interesant produkt.

Mvh

Tim

Fra : Q

Dato : 15-08-05 12:18

"Erik Dan" <mirage@desert.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det bliver et stort flop og at ingen andre udbydere hopper med på vognen.

det er vel det samme koncept som telia stofa har med deres 2mbit/100kr.

Fra : TBC

Dato : 15-08-05 12:30

"Jesper Hansen" <lismoes@(slettes)gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Jeg så lige at man kan få en 4 Mbit linie ved TDC - men kommer der over 5
> Gb forbrug pr. mdr fra jan 2006 koster det ekstra pr Mb. Kan det gøres
> billigere andre steder?

Hmm, med 5 Gb "forbrugsgrænse", hvad skal man så egentligt bruge en 4 Mbit
linje til?

....Hvis man skal downloade, eller streame video i rimelig kvalitet så meget
som man lyster, eller andet hvor man kunne have glæde af en 4 Mbit linje, er
man endog meget hurtigt oppe på 5 Gb forbrug. Man behøver jo ikke / har ikke
ligefrem yderligere nytte af en 4 Mbit forbindelse for at surfe, spille,
høre netradio eller bruge nyhedsgrupper o. lign,

Så en 2048/512 forbindelse uden forbrugsloft vil meget hurtigt blive
væsentlig mere attraktiv for dem der vil det meste (undtaget bedre
videostream)

Det beskidte træk undrer mig egentligt, for en af TDC's egne tidligere
begrundelser for at hastighederne skulle øges, var netop at folk skulle have
mulighed for at streame, men der er med en 5 GB forbrugsgrænse ikke meget
underholdning at hente i Sputnik, StreamTV, SF-Anytime og lign. Så hvorfor
vælger TDC at bremse udviklingen? ...Kunne man konspirationsteoretisk tro
det havde noget med deres eget "TDC TV" at gøre? (som benytter separat
båndbredde, som ikke er Gb forbrugsbegrænset)

TBC

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 15-08-05 12:38

"TBC" <-sutmin@2night.dk> writes:

>...Kunne man konspirationsteoretisk tro det havde noget med deres
>eget "TDC TV" at gøre? (som benytter separat båndbredde, som ikke
>er Gb forbrugsbegrænset)

Det tror jeg bestemt.

Man skal samtidig huske på, at privatkunder hos TDC allerede længe
har kunnet få 4 og 8 Mbps med ubegrænset forbrug, så de har jo ikke
på nogen måde begrænset adgangen til de hastigheder.

Blot skal disse "superbrugere" kaste sig over erhvervs-delen af
TDCs site.

Mvh.
   Klaus.

Fra : TBC

Dato : 15-08-05 12:53

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

> Det tror jeg bestemt.

Der er med andre ord "ikke noget der er så godt at det ikke er skidt for
noget"

> [...]
> på nogen måde begrænset adgangen til de hastigheder.
>
> Blot skal disse "superbrugere" kaste sig over erhvervs-delen af

Phew, det tørrede straks lidt sved af min pande. Min katastrofetænkning
havde allerede forestillet sig at når en dominerende spiller som TDC lavede
den her slags ulykker, så ville det sprede sig som ringe i vandet, og blive
standard. Jeg tænkte endog at det ville blive gældende for de mindre ADSL
forbindelser også, efter 1. Januar, og endog også ramme min egen Webspeed
forbindelse.

Jeg håber dog stadig at produktet flopper gevaldigt (om ikke andet efter 1.
Januar med folk skifter tilbage til ubegrænset forbrug), og at det er sådan
at TDC ville have større økonomisk interesse i at tilbyde ubegrænset 4 Mbit,
end begrænset. For det bryder jeg mig bestemt ikke om skulle blive
markedsstandard.

TBC

Fra : Jesper Hansen

Dato : 15-08-05 13:26

On Mon, 15 Aug 2005 13:53:07 +0200, TBC wrote:

> [...]
> at TDC ville have større økonomisk interesse i at tilbyde ubegrænset 4 Mbit,
> end begrænset. For det bryder jeg mig bestemt ikke om skulle blive

Jeg håber også det flopper - hvor længe er man bundet op af abbonnementet
med forbrugsafregning. Overvejer at skifte og så nedgradere mig selv efter
1. januar, men ikke hvs man hænger på det i 6 måneder.

/jesper

Fra : Jesper Hansen

Dato : 15-08-05 13:23

On Mon, 15 Aug 2005 13:30:18 +0200, TBC wrote:

> ...Kunne man konspirationsteoretisk tro
> det havde noget med deres eget "TDC TV" at gøre? (som benytter separat
> båndbredde, som ikke er Gb forbrugsbegrænset)

Det tror jeg du har ret i.

/jesper

Fra : lomito

Dato : 15-08-05 13:49

Med hensyn til TDC's "nye" 4 Mbit produkt til private, så er det meget
billigere at tage deres erhvervs løsning, da den koster 706kr. pr. md.
incl moms, for ubegrænset forbrug. Istedet for den max. pris på
999kr.
Man skal se meget kritisk på TDC's såkaldte "tilbud".
Det er alt for dyrt, får selv rigtig bredbånd om ca. 2 md. da
elforsyningen er ved at være færdig hos os.
Over 20 TV kanaler, telefon, mobil abb og 10/10Mbit net på fiberkabel,
for 584kr pr Md. http://www.sydfynsnet.dk se det er en pris der er til
at forstå!!

Lomito

Fra : Thomas Hansen

Dato : 15-08-05 18:36

On Mon, 15 Aug 2005 14:48:58 +0200, lomito <lomito@sol.dk> wrote:

> Over 20 TV kanaler, telefon, mobil abb og 10/10Mbit net på fiberkabel,
> for 584kr pr Md. http://www.sydfynsnet.dk se det er en pris der er til
> at forstå!!

SVIN!!! Du gnidder jo bare slat i såret

/Thomas

Fra : Q

Dato : 15-08-05 19:36

det var dyrt
news.svj8irvzuxvtjp@sprinteren...

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 26-08-05 10:23

"Q" <letterbox@mail.dk> wrote in message
> det var dyrt

Hvad var dyrt, svinet eller hvad mon du kommentere?

Fra : q

Dato : 01-09-05 06:04

dig svin

Fra : jamen

Dato : 17-08-05 23:02

Jesper Hansen wrote:
> Hejsa
>
> Jeg så lige at man kan få en 4 Mbit linie ved TDC - men kommer der over 5
> Gb forbrug pr. mdr fra jan 2006 koster det ekstra pr Mb. Kan det gøres
> billigere andre steder?

Ja, TDCs webspeed produkt, intet loft her. Priser:

Webspeed:
4.096/256 kbit/s   469 kr
4.096/512 kbit/s   519 kr
4.096/1.024 kbit/s   594 kr.

ADSL:
4096/256 Kbit/s   fra 499 kr.
4096/512 Kbit/s   fra 574 kr.

Så selv startprisen på ADSL er dyrere

Fra : TBC

Dato : 17-08-05 23:28

"jamen" <jamen@invalid> skrev i en meddelelse

> Ja, TDCs webspeed produkt, intet loft her. Priser:

Shhh! ...Det skulle TDC helst ikke få øje på (oh skræk og ve)!

TBC
-Selv Webspeed kunde

Fra : jamen

Dato : 18-08-05 00:13

TBC wrote:
> Shhh! ...Det skulle TDC helst ikke få øje på (oh skræk og ve)!

Det kan da næsten kun være en positiv ting, så de kan få fjernet det der
forbrugsafregning :)