stofanet flexrate sign on - autostart???
Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-08-05 17:26

Hejsa

Jeg har lige være hos en bekendt, som har Stofanet Flexrate ADSL. De bruger
et Speedstream 5100 modem.

Hver gang man skal på nettet, så skal man manuelt logge ind på en speciel
login side, hvor brugernavn og kode skal indtastes i en formular. Det er da
en ret tåbelig løsning, er der virkelig ikke en måde, man kan gøre det
automatisk?

Det er ikke smart, når man f.eks. bare skal se efter post, og ikke skal
surfe....

Claus

Fra : Kaare

Dato : 10-08-05 17:57

> [...]
> automatisk?
>
> Det er ikke smart, når man f.eks. bare skal se efter post, og ikke skal

Der er 2 måder at løse det på. Det ene er at lave startsiden med signonID og
pass i linket, men det afslører så signonID og passwordet til alle der har
adgang til PCen.

Den anden er at tilmelde PCen til always on via Stofanet.dk - hvilket nok er
den bedste løsning for din ven. Så logger systemet automatisk PCen på.

/Kaare

Fra : Søren Jensen \(9800\~

Dato : 10-08-05 18:26

"Kaare" <nothing@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> er den bedste løsning for din ven. Så logger systemet automatisk PCen på.

den 3 løsning er at man sætter idletid til 0 for at deaktiver det står der
her http://stofanet.dk/bruger/login.php

Søren

Fra : Kaare

Dato : 11-08-05 05:35

"Søren Jensen (9800)" <slj@hasFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> den 3 løsning er at man sætter idletid til 0 for at deaktiver det står der
> her http://stofanet.dk/bruger/login.php

Det vil stadig kræve at han logger på når hans maskine har været afbrudt et
stykke tid. Idletiden på "uendelig" er kun så længe maskinen er "online".

/Kaare

Fra : Søren Jensen \(9800\~

Dato : 11-08-05 07:30

> [...]
>
> Det vil stadig kræve at han logger på når hans maskine har været afbrudt
> et stykke tid. Idletiden på "uendelig" er kun så længe maskinen er

Sakset fra http://stofanet.dk/bruger/login.php

desuden kan du skifte din "idletid" - "idletiden" angiver hvor lang tid din
internetforbindelse skal holdes online selvom der ikke er trafik på linien,
ønsker du at frakoble idletiden skal du sætte den til 0.

Sådan læser jeg det ikke.
hvis det ikke passer kan købe en billig router og sætte i mellem modem og pc
og idle til 0 så skal han ikke logge på hver gang ,( jo hvis der har været
nedbrud på server hos stofanet ) det har kørt her i snart 4 år

Søren

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-08-05 10:54

> [...]

> og idle til 0 så skal han ikke logge på hver gang ,( jo hvis der har været
> nedbrud på server hos stofanet ) det har kørt her i snart 4 år

Hvordan fungere deres system?

Er det ikke bare almindeligt PPPoEP, og kan jeg ikke installere et
almindeliget PPPoEP program?

Claus

Fra : Kaare

Dato : 11-08-05 20:14

> Hvordan fungere deres system?
>
> Er det ikke bare almindeligt PPPoEP, og kan jeg ikke installere et
> almindeliget PPPoEP program?

Deres system kører ikke PPPoE - eller det gjorde det i hvert fald ikke for
et års tid siden, og tvivler på at de gør det nu - så skal man i hvert fald
bestille et særskilt produkt. Man kan telnette til en loginserver, og man
kan finde programmer der enten bruger telnetten eller selve loginsiden.

Et af de bedre jeg så tidligere, var et program der hedder Stoddernet - og
som kan hentes via http://home1.stofanet.dk/stoddernet
Hvis han har flexrate var det måske noget der burde overvejes, så kan han
også holde øje med sin trafik.

/Kaare

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-08-05 19:43

> [...]

> som kan hentes via http://home1.stofanet.dk/stoddernet
> Hvis han har flexrate var det måske noget der burde overvejes, så kan han

Mange tak for den!

Den er netop installeret, og det fungerer fremragende. Det var lige sådan
noget, jeg havde i tankerne...

Claus

Fra : Kaare

Dato : 11-08-05 20:10

> [...]
> pc og idle til 0 så skal han ikke logge på hver gang ,( jo hvis der har
> været nedbrud på server hos stofanet ) det har kørt her i snart 4 år

Ja. Så længe din PC opretholder rettigheden til IP adressen er den online.
Skulle PCen være slukket i et stykke tid, ville det være påkrævet at logge
på igen. Hvis en router stod tændt hele tiden kunne den jo så holde IP
adressen igang.. i hvert fald indtil strømmen går eller stofas gateway går
ned. Det lyder dog usandsynligt at du skulle have kørt nonstop i 4 år, da
det vist er under 3 år siden det blev inført - og jeg vil tro at alle
gateways har været nede på et tidspunkt i den periode. Men om ikke andet vil
det i hvert fald være sjældent man skal logge på hvis man har router og
uendelig idletid.

/Kaare

Fra : Søren Jensen \(9800\~

Dato : 11-08-05 22:09

> [...]
> gateways har været nede på et tidspunkt i den periode. Men om ikke andet
> vil det i hvert fald være sjældent man skal logge på hvis man har router

Det er også det jeg skriver at når deres server /gateway går ned så skal man
logge på igen
Jeg har da selvfølige logget på når de har haft nedbrud men ellers ikke.

Søren

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-08-05 10:56

> [...]

og
> pass i linket, men det afslører så signonID og passwordet til alle der har

Det var også noget i den stil, jeg selv tænkte på. Når man skal bruge en
formular, så må det vel også være muligt at sende oplysningerne direkte med
et link, som man lægger i startmappen. Desværre har jeg ikke nok forstand på
html til at kunne løse det selv.

Claus

Fra : Kaare

Dato : 11-08-05 20:06

> [...]
> med
> et link, som man lægger i startmappen. Desværre har jeg ikke nok forstand

Det kan man skam sagtens... nu er det lidt tid siden jeg har brugt det, men
hvis en bruger havde signonID 1234567s001 og pass 12345 ville linket vist
hedde:
http://signon.stofanet.dk/signon.php?signon=1234567s001&pass=12345

Men ærligt talt er always on en bedre løsning. Her sørger systemet for at
logge ham på når det ser hans PC (mac adressen fra netkortet) bag hans
modem. Dermed vil han aldrig skulle logge på igen... ikke før han får et
andet netværkskort eller skifter PC (og dermed netværkskort).

/Kaare

Fra : Svend

Dato : 11-08-05 12:15

Claus Tersgov wrote:
> [...]
> automatisk?
>
> Det er ikke smart, når man f.eks. bare skal se efter post, og ikke skal

Jeg havde engang lavet et program der gjorde det for mig, da jeg havde
telia adsl.

Hvis det har interresse kan jeg måske finde det igen.

--
Svend

Fra : Henrik Brandt

Dato : 23-08-05 22:10

Svend wrote:
> Jeg havde engang lavet et program der gjorde det for mig, da jeg havde
> telia adsl.
>
> Hvis det har interresse kan jeg måske finde det igen.

Det vil ikke virke da der bruges et lidt andet setup på StofaNet ADSL
end på de gamle Telia bredbånd@Home forbindelser.

- Henrik

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 24-08-05 08:58

On 2005-08-23, Henrik Brandt <henrik@hbrandt.dk> wrote:

> Det vil ikke virke da der bruges et lidt andet setup på StofaNet ADSL
> end på de gamle Telia bredbånd@Home forbindelser.

Hvorfor tror du ikke det vil virke?

--
Andreas

Fra : Henrik Brandt

Dato : 25-08-05 10:58

Andreas Plesner Jacobsen wrote:
> Hvorfor tror du ikke det vil virke?

Det er vel ikke samme ip-adresse og port, samt samme kommandoer der skal
bruges for at logge på via Telnet?

På StofaNet ADSL er det ip 192.168.30.2 port 259 der skal telnettes til.
Der skal herefter logges på med Signonid og adgangskode og så skal der
vælges menupunkt 1 for signon og punkt 2 for signout.

- Henrik

Fra : Svend

Dato : 25-08-05 20:19

Henrik Brandt wrote:

> [...]
> Der skal herefter logges på med Signonid og adgangskode og så skal der
> vælges menupunkt 1 for signon og punkt 2 for signout.

Dengang jeg rodede med det, mener jeg at den samme server gemte sig bag
flere navne og ip adr., ikke helt sikker, men det tror jeg.

Hvem sagde at mit program brugte telnet ?

--
Svend

Fra : Henrik Brandt

Dato : 26-08-05 15:28

Svend wrote:
> Dengang jeg rodede med det, mener jeg at den samme server gemte sig bag
> flere navne og ip adr., ikke helt sikker, men det tror jeg.
>
> Hvem sagde at mit program brugte telnet ?

Jeg gik ikke ud fra at du havde været i gang med at parse websider og
sende HTTP Requests... Men det er måske det du gør?

- Henrik

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 26-08-05 08:59

On 2005-08-25, Henrik Brandt <henrik@hbrandt.dk> wrote:

> [...]
> Der skal herefter logges på med Signonid og adgangskode og så skal der
> vælges menupunkt 1 for signon og punkt 2 for signout.

Mig bekendt virker signon.stofanet.dk (212.10.10.20) på begge
forbindelsestyper.

--
Andreas

Fra : news.gvdnet.dk

Dato : 10-11-05 19:51

Hvorfor bruger i bare allways on???

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-11-05 02:56

news.gvdnet.dk skrev:

> [...]

Og jeg har flexrate og bruger CableConnect som forbinder sig til
.... 192.168.30.2, port ... [du gætter det aldrig] ... 259.

--
Bertel

Fra : Michael Schmidt

Dato : 11-08-05 15:17

Der er et program som hedder "stofacon" på stofanets hjemmeside du kan
bruge.

Michael

Fra : Q

Dato : 12-08-05 08:32

da jeg havde pppoe hos tdc, fulgte der en cd med ,hvor på der lagde et
prpog. der kunne det efterspurgte.
måske personen det drejer sig om ,har en sådan cd fra stofa.
ellers som skrevet ovenfor hent det fra deres hjemmeside.
Q.