Hvilken ADSL udbyder
Fra : Starup

Dato : 04-08-05 22:02

Hej
Kan nogen fortælle hvilken ADSL udbyder der er billigst/bedst. Jeg skal
bruge en ADSL forbindelse med mulighed for tilkobling af 3-4 Pc'er på samme
tid.

Jan

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 05-08-05 01:51

Starup wrote:
> [...]
> bruge en ADSL forbindelse med mulighed for tilkobling af 3-4 Pc'er på samme

Sikkert, men hvad skal du bruge det til, og hvor meget regner du med at
ville bruge det, er der specielle ønsker, har du fastnet telefon i
forvejen, hvor i landet skal du bruge det - en række spørgsmål som kan
hjælpe når man skal svare på dit spørgsmål.

Jørn

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 05-08-05 07:14

Jeg kan fortælle dig hvem du _ikke_ skal vælge - Tele2 - selvom deres
ADSL produkt efterhånden er forholdsvist stabilt er du ualmideligt meget
på røven hvis det pludseligt ikke virker eller du har behov for at tale
med kundeservice om et eller andet.

Deres kundeservice og supportafdelingen er så ringe at man tror det er
løgn - ikke at de ikke er velmenene, men det er åbenlyst at et eller
andet ikke fungere internt i Tele2.

Nej jeg holder mig til TDC fremover - de er ikke engang dyrere en
konkurrenterne længere.

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk

Fra : Lars

Dato : 05-08-05 10:53

"Uffe S. Callesen" <anon@anon.local> skrev i en meddelelse
> Nej jeg holder mig til TDC fremover - de er ikke engang dyrere en
> konkurrenterne længere.

men man skal have fastnet telefon ved TDC... så det er lige 120kr oven i
adsl prisen for dem som ikke bruger fastnet.

Fra : Martin Schultz

Dato : 05-08-05 12:29

Lars <sut.min@nu> skrev 2005-08-05:
> "Uffe S. Callesen" <anon@anon.local> skrev i en meddelelse
>
> men man skal have fastnet telefon ved TDC... så det er lige 120kr oven i
> adsl prisen for dem som ikke bruger fastnet.

Det skal man også hos tele2...

med mindre andet er angivet.

Fra : Janus

Dato : 05-08-05 15:50

Martin Schultz skrev:

>Det skal man også hos tele2...

Nope.. Har har en kammerat som har ADSL hos Tele2 og han har ikke
fastnet telefon. Og hvis du læser deres nye betingelser så står der
intet om at man skal have fastnet tlf mere.

Fra : Martin Schultz

Dato : 05-08-05 16:30

Janus <j@nus.invalid> skrev 2005-08-05:

> Nope.. Har har en kammerat som har ADSL hos Tele2 og han har ikke
> fastnet telefon. Og hvis du læser deres nye betingelser så står der
> intet om at man skal have fastnet tlf mere.

OK, så vidt jeg vidste var det kun tidligere tiscali kunder der ikke
behøvede det. Jeg mente ikke Tele2 ville oprette nye linier uden
fastnet.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-08-05 20:42

Janus skrev:

>Nope.. Har har en kammerat som har ADSL hos Tele2 og han har ikke
>fastnet telefon. Og hvis du læser deres nye betingelser så står der
>intet om at man skal have fastnet tlf mere.

Hmm.

http://resources.tele2.dk/privat/help_popup/help_privat_internet_adsl_hvadkraeveradsl.html

eller
http://www.editorial.tele2.dk/?page=privat_internet_adsl&t2page=privat_internet_adsl

Klik på linket i Hvad kræver ADSL? Læs mere

--
Knud

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 06-08-05 18:31

Janus wrote:

> Nope.. Har har en kammerat som har ADSL hos Tele2 og han har ikke
> fastnet telefon.

Jeg tvivler.

/Jan

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-05 22:47

On Sat, 06 Aug 2005 19:30:48 +0200, "Jan G. Nielsen" <net@net.net>
wrote:

>Jeg tvivler.

Tja jeg har nu i 4 år ikke haft telefon med ADSL, først hos Tiscali og
siden hos Tele 2 så det kan lade sig gøre ikke at have fastnet telefon
og samtidig have ADSL hos Tele2. Og det kører upåklageligt.

At man så ikke kan bestille det uden fast net er en anden historie.

x-- 100 Proof News - http://www.100ProofNews.com
x-- 30+ Days Binary Retention with High Completion
x-- Access to over 1.9 Terabytes per Day - $8.95/Month
x-- UNLIMITED DOWNLOAD

Fra : Reno Raines

Dato : 10-08-05 08:21

> [...]
> andet ikke fungere internt i Tele2.
>
> Nej jeg holder mig til TDC fremover - de er ikke engang dyrere en

Helt enig, har også grotesk dårlige erfaringer med Tele2-"support". Hold
dig fra det.

MVH

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 05-08-05 11:44

"Starup" <janulla@"dette skal væk"hjortegaarden.dk> wrote in message
> [...]
> Kan nogen fortælle hvilken ADSL udbyder der er billigst/bedst. Jeg skal
> bruge en ADSL forbindelse med mulighed for tilkobling af 3-4 Pc'er på

Det kommer lidt an på om du har fastnet telefon eller ikke.
Før i tiden ville jeg have anbefalet en router baseret ADSL opkobling hos
Tiscali.
Tiscali er dog nu opslugt at Tele2, og det er pt ikke muligt hos Tele2 som
ny kunde at få ADSL uden du også har fastnet telefon.
TDC kræver såvidt jeg ved også fastnet telefon.
Tilbage er så cybercity, der også tilbyder router baseret ADSL, såvidt jeg
ser kobler de ikke ADSL sammen med fastnet telefon.
Mvh
Torben

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 05-08-05 12:37

"Starup" <janulla@"dette skal væk"hjortegaarden.dk> skrev:

> Kan nogen fortælle hvilken ADSL udbyder der er billigst/bedst. Jeg
> skal bruge en ADSL forbindelse med mulighed for tilkobling af 3-4
> Pc'er på samme tid.

Som markedet ser ud nu vil jeg foretrække TDC. Både Tele2 og CyberCity
har jeg hørt for mange skrækeksempler fra specielt i betragtning af
deres markedsandele.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 06-08-05 06:15

Morten Bjergstrøm wrote:

> Som markedet ser ud nu vil jeg foretrække TDC. Både Tele2 og CyberCity
> har jeg hørt for mange skrækeksempler fra specielt i betragtning af
> deres markedsandele.

Cybercitys ADSL kører udmærket, men de har en dybt bizar og fuldstændig
forkastelig prispolitik.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 08-08-05 15:42

"Peter Knutsen (usenet)" <peter@sagatafl.invalid> skrev:

> Cybercitys ADSL kører udmærket,

Sikkert men hvis der opstår problemer så skal man ikke forvente en
løsning umiddelbart.

> men de har en dybt bizar og
> fuldstændig forkastelig prispolitik.

Ja og gad vide, hvad det koster i ren administration at have 50.000
forskellige priser eller hvor mange det nu kan blive til.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-08-05 18:26

Morten ?Iso-8859-1?Q?Bjergstr=F8m= has brought this to us :

> Ja og gad vide, hvad det koster i ren administration at have 50.000
> forskellige priser eller hvor mange det nu kan blive til.

Næppe det helt store, det er jo blot et tal som deres
regningsudskrivningsmaskine læser i en database og udskriver regningen
på baggrund af.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 08-08-05 20:48

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev:

> Næppe det helt store, det er jo blot et tal som deres
> regningsudskrivningsmaskine læser i en database og udskriver
> regningen på baggrund af.

Måske men glem ikke alle de kunder der belaster kundeservice med
opringninger om det uretfærdige i de forskellige priser osv. osv.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-08-05 21:21

Morten ?Iso-8859-1?Q?Bjergstr=F8m= laid this down on his screen :

Det er jo så et helt andet problem :)

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 08-08-05 21:32

> Det er jo så et helt andet problem :)

Ja men alligevel afledt af det første

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-08-05 17:33

"Starup" <janulla@"dette skal væk"hjortegaarden.dk> skrev i nyhedsgruppen
dk.edb.internet.udbydere.xdsl

> Kan nogen fortælle hvilken ADSL udbyder der er billigst/bedst. Jeg skal
> bruge en ADSL forbindelse med mulighed for tilkobling af 3-4 Pc'er på
samme
> tid.

Jeg vil anbefale dig TDC og vil stærkt fraråde dig Cybercity. Desværre har
CC indført en dybt grotesk politik, som mere eller mindre går ud på, at man
bevidst pisser på sine kunder med det ene formål at hive så mange penge som
muligt ud af hver enkelt kunde. Det betyder, at det er endog meget
forskelligt, hvad folk betaler for de samme produkter. Dertil kommer, at
kvaliteten og navnlig troværdigheden på CC's kundeservice er faldet
dramatisk det sidste års tid. Pt. har jeg ventet snart en uge på at få svar
på fire mails fra kundeservice, og der er flere andre som er i præcis samme
situation. Man får ikke så meget som et pip, men bliver blot helt og aldeles
ignoreret.

Det er da tankevækkende, at et telefirma i den størrelse har en prispolitik,
der gør det nødvendigt at ignorere henvendelser fra sine kunder!

Læser man de interne grupper, så vil man se, at der efterhånden er ret
mange, som virkelig føler sig dårligt og uanstændigt behandlet af CC, nogen
føler sig endda direkte røvrendt.

Her er f.eks. et fuldstændigt grotesk eksempel på den bizarre pris politik:

En Lennart Horndrup skriver, at han skal betale kr. 559,- for en 2048/512,
og at CC har tilbudt ham en 3072/128 til kr. 429,- Til sammenligning
betaler *Lennart's bror* kr 429,- for 4mbit/512, og den pris vil CC ikke
tilbyde Lennart...

Hvis det ikke aer at pisse på sine kunder, så ved jeg ikke, hvad det er.
Dette er blot eet ud af mange eksempler.

Det er dybt grotesk og uanstændigt, den måde, CC i øjeblikket behandler sine
kunder. De gør det naturligvis, fordi CC antageligvis har likviditets
problemer, og således forsøger at fasteholde de høje priser kunstigt ved at
tilbyde folk hurtigere trafik. Men det betyder desværre også, at der er
mange som betaler unødigt meget for en vare, de måske reelt set slet ikke
har behov for. Dem, der så brokker så får et nedslag eller bedre trafik,
mens alle andre uvidende betaler mere end nødvendigt.

Det er synd og skam, fordi rent teknisk funger CC optimalt. Jeg har været
meget tilfreds hos CC, men jeg vil sgu ikke være til grin for mine penge, så
jeg har opsagt alt hos CC og har kun seks dage tilbage. Læser man i de
lokale CC nyhedsgrupper, så er der flere, som har gjort det samme, folk
føler simpelthen, at de bliver *røvrendt* af CC, og der er mange som har det
synspunkt.

Prøv at se her, hvad folk betaler hos CC. Det værste er dog, at man direkte
får *usandfærdige* eller vildledende svar i et forsøg på at bortforklare den
absurde prispolitik, når man henvender sig til CC kundeservice.

http://milli.dk/index.php/CC_ADSL_priser

Så jeg vil absolut på det kraftigeste fraråde dig at blive kunde hos CC,
udelukkende pga af ovenstående, så hellere TDC, som i det mindste har en
reel og anstændig samt gennemskuelig prispolitik over for sine kunder. Flere
har forsøgt at få de ansvarlige hos CC til at få øjnene op for denne
utilfredsstillende politik, men det hjælper tilsyneladende intet.

Man kan så blot undre sig over, at en virksomhed som har kørt med underskud
nu på femte år i træk vælger at behandle sine kunder så dårligt. Det er mig
helt og aldeles ubegribeligt, og strider imod alt, hvad jeg for snart
tredive år siden lærte på handelshøjskolen.....

Jeg synes, at det er utroligt, så jeg er ved at samle en oversigt over alle
de utilfredse kunders indlæg samt eksempler på vildledende svar fra CC
kundeservice med henblik på at få een af de store fagportaler til at skrive
om problemet. Der er allerede en netavis, som har vist interesse for at
beskrive situationen.

Så må vi jo se, hvorlænge CC kan holde til så dårlig omtale......

Kopi af dette indlæg sendt til CC's presseafdeling, kundeservice, diverse
direktører med mere.....

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-08-05 17:46

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i nyhedsgruppenerne:
Cbercity.xdsl,dk.edb.internet.udbydere.xdsl

> Jeg vil anbefale dig TDC og vil stærkt fraråde dig Cybercity. Desværre
har

Her er endnu et eksempel fra et indlæg skrevet af Michael Bruun:

Citat:

Jeg er også i dag blevet opgraderet til 4096/512, og jeg er da også godt
tilfreds med selve produktet og prisen. Men kundeservicen, den er der altså
noget helt galt med - også selv om man henvender sig i en høflig og sober
tone.

Jeg henvendte mig til kundeservice i søndags, og fik en mail om, at jeg nu
ville blive opgraderet fra 3072/128 til 4096/512. Efter et par dage var der
intet sket, så jeg sendte en ny mail til kundeservice, hvor jeg høfligt
spurgte, hvornår jeg kunne vente, at opgraderingen blev gennemført. Og så
går det galt for kundeservice, for nu får jeg et svar fra en anden
medarbejder, som meddeler, at jeg bestemt ikke kan få en opgradering - det
er helt umuligt, men hun kan da tilbyde en nedgradering til 2048/128, hvis
jeg er interesseret... CyberCity lover altså først en opgradering, men et
par dage senere er den lovede opgradering pludselig blevet umulig at
gennemføre.

Belært af andres erfaringer med CyberCitys kundeservice sendte jeg så i dag
en ny mail til kundeservice, hvor jeg igen høfligt spurgte til, hvornår jeg
kunne vente, at opgraderingen blev gennemført, og denne gang fik jeg så svar
fra en tredje medarbejder, som meddelte, at jeg nu var blevet opgraderet til
4096/512 - og denne gang var det faktisk rigtigt.

Der er altså noget helt galt, når en medarbejder i kundeservice lover en
opgradering, mens en anden meddeler, at det er helt umuligt. Om man får en
opgradering eller ej afhænger tilsyneladende af hvilken medarbejder, der
håndterer ens henvendelse. Og det gør det da ikke bedre, at medarbejderne
ikke engang respekterer de løfter, som deres kollegaer afgiver. Det er det
rene lotteri.

Citat slut..

Og jeg kunne forsætte, der er masser af slagsen...

Kopi til alle de ansvarlige, men det er jo sikkert spild af tid

Claus

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 08-08-05 02:13

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in

> Og jeg kunne forsætte, der er masser af slagsen...
>
> Kopi til alle de ansvarlige, men det er jo sikkert spild af tid

Garanteret spild af tid. Så vidt jeg ved har adm. direktør Henrik Clausen
forladt Cybercity til fordel for et andet telefirma. Jeg har lidt på
fornemmelsen at Henrik Madsen, da Advent og Lehmann overtog CC, fik
opgaven at kapre en stor del af markedet og få Cybercity til at virke som
et bundsolidt firma, hvorefter det skulle sælges til så høj pris som
muligt. Men problemet er bare at organisationen er helt umanerligt presset
og at han derfor forlader en "sminket skude" (som en CC-medarbejder engang
kaldte firmaet) hvor alle problemerne nu begynder at vise sig.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-08-05 18:32

"Simon Haugaard Pedersen" <spam@email.dk> skrev

> [...]
> og at han derfor forlader en "sminket skude" (som en CC-medarbejder engang
> kaldte firmaet) hvor alle problemerne nu begynder at vise sig.

Du har du uden tvivl ret i...

Men Telenor må jo mene, at CC's nuværende kundesegment er pengene værd, og
at der er fremtid i at kombinere produkterne. Læser man iøvrigt tilbage i
denne gruppe, så er det vist ikke mere end 12-18 måneder siden, at jeg
spåede, at CC enten ville købe eller blive købt af et selskab med solide
rødder i mobilmarkedet i og med, at det var et vigtigt produkt, CC manglede
for at blive totalleverandør af teleprodukter.

Men det er godt nok en høj pris, der er blevet betalt pr kunde...

Men Telenor skal jo nok snart skynde sig med at få givet CC en
saltvandsindsprøjtning, så de sidste fem års sure slid ikke er helt
forgæves. Men kunne jo tro, at det er Telenor's tanke, at det er meningen,
at CC skal stå for at være pionerer inden for multikanals "video on demand"
og således etablere omfattende netdistribution af Canal Digital, men hvis
man ikke gør noget for at vende skuden og pleje sine nuværende kunder, så
kommer det næppe så langt, før det går galt....

I dag er det meget nemmere at skifte både tele- og netudbyder, og der er
næsten altid alternativer, så kunderne er ikke så trofaste/fastlåste som de
tidligere har været.

Claus

Fra : René Sørensen

Dato : 09-08-05 13:58

Claus Tersgov wrote:

> [...]
> man ikke gør noget for at vende skuden og pleje sine nuværende kunder, så
> kommer det næppe så langt, før det går galt....

Undskyld jeg blander mig. Men hvorfor skulle Telenor give en
saltvandsindsprøjtning, når der hele tiden er fremgang hos CC?. Det er
jo bevist at underskudet bliver mindre og mindre. Og i år regner CC jo
med at få sorte tal for første gang.

Her har jeg kilden:
http://www.borsen.dk/dagens-nyheder/?ids%5B%5D=61578

Det var bare lige en indskydelse på noget som faktisk er OT i denne tråd

--
MVH.

René Sørensen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-08-05 14:24

"René Sørensen" <renems@pip.cybercity.dk> skrev

> Undskyld jeg blander mig. Men hvorfor skulle Telenor give en

Det skal du da ikke undskylde, det er da din ret?

> saltvandsindsprøjtning, når der hele tiden er fremgang hos CC?. Det er
> jo bevist at underskudet bliver mindre og mindre. Og i år regner CC jo
> med at få sorte tal for første gang.

Den sang har de sunget flere gang, og de har regnet galt hvergang....

Så længe der er underskud, så skal pengene jo komme et eller andet sted fra?

Og da Cisco ikke længere poster penge i kassen, så må nogle andre jo gøre
det, og det kan kun være enten banker eller auktionærer.

Claus

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 08-08-05 01:41

> Kopi af dette indlæg sendt til CC's presseafdeling, kundeservice,
> diverse direktører med mere.....

Det får du ikke noget ud af. Så vidt jeg ved har adm. direktør Henrik

Fra : Kim

Dato : 06-08-05 19:42

Starup wrote:
> [...]
> bruge en ADSL forbindelse med mulighed for tilkobling af 3-4 Pc'er på samme

Hej

Vi er kunder hos CyberCity (har været det ca. 1 år) og havde indtil for
nylig en båndbredde på 2560/256. Denne blev af en medarbejder hos CC
lovet opgraderet til 4096/512 uden beregning, hvis vi lavede en
øjeblikkelig ændring af vores båndbredde fra de 2560/256 til 3072/128.

Der skete dog ikke noget da tiden for opgraderingen kom. Det viste sig
så, at medarbejderen hos CyberCity havde givet os et tilbud, som de ikke
kunne stå ved, dette uanset at vi havde det skriftligt - på en mail.

Det var en fejl - meddelte CyberCity´s kundeservice os ! Og så vi har
endda fået ændret vores båndbredde til ingen verdens nytte, men selvom
vi har kæmpet hårdt med CC´s kundeservice, så vil de ikke stå ved det
skriftlige tilbud, som de selv har givet os.

Vi er naturligvis meget skuffede over den behandling vi har fået af
CyberCity, desværre er der ikke rigtig nogen andre alternativer her hvor
vi bor, der er kun Stofa (som kører ustabilt) og så TDC, som kræver at
man har eller skal betale for en fastnettelefon også, hvilket vi ikke er
interesseret i.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 06-08-05 21:04

On Sat, 06 Aug 2005 20:41:33 +0200, Kim <nospam@inet.dk> wrote:

> [...]
>vi bor, der er kun Stofa (som kører ustabilt) og så TDC, som kræver at
>man har eller skal betale for en fastnettelefon også, hvilket vi ikke er

Det kræver Cybercity da også. De skrev til mig: "Har du ikke et eksisterende
telefonnummer, er det nødvendigt at oprette dette gennem en teleudbyder."

Kurt Brixen

Fra : Hans

Dato : 06-08-05 21:36

Kurt Brixen wrote:

> Det kræver Cybercity da også. De skrev til mig: "Har du ikke et
> eksisterende telefonnummer, er det nødvendigt at oprette dette gennem
> en teleudbyder."

Det kommer an på hvilken central du er tilknyttet. Hvis CyberCity ikke har
eget udstyr på centralen kan de kun tilbyde ADSL på delt rå kobber.

Hans

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 08-08-05 17:37

> Hvis CyberCity ikke har eget udstyr på centralen

Eller hvis der ikke er nok rå kobber på slutbrugerens adresse.

--
Mvh. Jesper