G.SHDSL routeropsætning
Fra : Hans

Dato : 04-08-05 12:45

Er der en som lige kan ryste ud af ærmet, hvordan standardopsætningen på
WAN-siden af routeren ser ud på en TDC G.SHDSL forbindelse?

Hans

Fra : Thomas O. Thomsen

Dato : 04-08-05 14:05

Hvilken slags router ?

/Thomas

Fra : Hans

Dato : 04-08-05 14:17

Thomas O. Thomsen wrote:
> Hvilken slags router ?

En Zyxel Prestige 792H, men det er i princippet ligegyldigt.

Indtil videre ved jeg følgende:

Encapsulation: Ethernet
VPI: 0
VCI: 101

Static IP

Er der andet jeg lige skal være opmærksom på?

Hans

Fra : Thomas O. Thomsen

Dato : 04-08-05 14:28

Eh nej tror jeg ikke ...
Routningen måske ?

Jeg har her et eksempel på en Cisco 828 på en TDC SHDSL:
interface ATM0
no ip address
no atm ilmi-keepalive
pvc bridging1 0/101
encapsulation aal5snap
!
dsl equipment-type CPE
dsl operating-mode GSHDSL symmetric annex B
dsl linerate AUTO
bridge-group 1
!
interface BVI1
ip address x.x.x.x 255.255.255.252
!
ip classless
ip route 0.0.0.0 0.0.0.0 BVI1

Fra : Hans

Dato : 04-08-05 14:53

Thomas O. Thomsen wrote:
> Eh nej tror jeg ikke ...
> Routningen måske ?

Det afklarede ihvertfald er par punkter mere, så du skal have tak for info.

Hans