Hastighed pt. på galnet.dk??
Fra : Preben Kaas

Dato : 03-09-05 20:05

Hej

Er hastigheden på galnet sløv for øjeblikket eller har min PC fået
hedeslag her i eftersommeren?

Har utrolig langsomt download her i de sidste par uger.

Hilsen
Preben
www.prebenkaas.dk

ved mail fjern xxxx fra adresse

Fra : Per Tolbøll

Dato : 04-09-05 15:41

> Er hastigheden på galnet sløv for øjeblikket eller har min PC fået
> hedeslag her i eftersommeren?

- Ingen problemer her - har du kontrolleret signalniveauer på frem- og
returvejene på dit kabelmodem. Tjek adressen 192.168.100.1, vælg signal og
kontroller upstream- og downstream power level, De skal være sådan cirka

Downstream: -15 -> + 15 dBm
Upstream: +8 -> + 56 dBm

Du kan være plaget af en dårlig forbindelse et sted på vejen - er
radio/tv-signalet også dårligt ?

/Per

Fra : Anders

Dato : 04-09-05 15:46

Per Tolbøll wrote:
> - Ingen problemer her - har du kontrolleret signalniveauer på frem- og
> returvejene på dit kabelmodem. Tjek adressen 192.168.100.1, vælg signal og
> kontroller upstream- og downstream power level, De skal være sådan cirka

Hm, hvis jeg prøver det i mit modem får jeg bare denne side frem:

This feature is not enabled.
This feature has not been enabled in your cable modem.

Please contact your data services provider for more information about
this feature and its availability on the network.

To exit this page, click on the "Back" button on your browser tool bar
to return to the previous page or click on the "System" link above.

Har også GalNet

Anders

Fra : Per Tolbøll

Dato : 04-09-05 15:58

> This feature is not enabled.
> This feature has not been enabled in your cable modem.

Hvilker modem - kører selv med Mororola SB4100

Fra : Lars Jensen

Dato : 04-09-05 16:07

Per Tolbøll wrote:

> [...]
> kontroller upstream- og downstream power level, De skal være sådan cirka

Upstream på 8?! Er du sikker på det?!

> /Per

Lars B

Fra : Per Tolbøll

Dato : 04-09-05 16:33

> Upstream på 8?! Er du sikker på det?!

Ikke 100%, det var resultatet af en hurtig Google-søgning, men check selv:

http://cablemodem.com/downloads/specs/SP-RFIv1.1-I10-030730.pdf

/Per

Fra : Lars Jensen

Dato : 06-09-05 15:41

Per Tolbøll wrote:

> Ikke 100%, det var resultatet af en hurtig Google-søgning, men check selv:

Nominel værdi er omkring 45 +- 15, så 8 lyder vanvittigt på mig...

> /Per

Lars B

Fra : NoOne

Dato : 07-09-05 19:45

On Tue, 06 Sep 2005 16:40:48 +0200, Lars Jensen <fjern_lars@zulfo.dk>
wrote:

> [...]
min er
signal to noise -> 33 dB
Power Level -> -5 dBmV

Power Level -> 47 dBmV

>Nominel værdi er omkring 45 +- 15, så 8 lyder vanvittigt på mig...

>Lars B

RaZoR :)

Fra : Preben Kaas

Dato : 04-09-05 20:50

On Sun, 4 Sep 2005 16:41:05 +0200, "Per Tolbøll"
<per.tolboll@kolibrinet.dk> wrote:

> [...]
>kontroller upstream- og downstream power level, De skal være sådan cirka

Her vises der:
Downstream 0 dBmV
Upstream 46 dBmV

Hvordan skal disse tal forstås?
Jeg har ikke en disse forstand på dette.
>Du kan være plaget af en dårlig forbindelse et sted på vejen - er
>radio/tv-signalet også dårligt ?

Nej, tv'et virker upåklageligt.

mvh
Preben
www.prebenkaas.dk

Fra : Per Tolbøll

Dato : 04-09-05 21:11

> Her vises der:
> Downstream 0 dBmV
> Upstream 46 dBmV
>
> Hvordan skal disse tal forstås?
> Jeg har ikke en disse forstand på dette.

Downstream: Den signal du modtager i dit kabelmodem - 0 dBmV er fint inden
for tolerancerne
Upstream: Hvor kraftigt dit kabelmodem sender retur + 46 dBmV er også OK

Signalstyrken ser ud til at være OK - er problemet lige stort ved alle
websider, mail etc.
(Jeres egen hjemmeside er ekstremt sløv...)

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 04-09-05 21:17

> (Jeres egen hjemmeside er ekstremt sløv...)

Der må skylden vist pålægges surftown ;)

--
Michael
http://gratishotel.dk

Fra : Preben Kaas

Dato : 04-09-05 21:33

On Sun, 4 Sep 2005 22:11:14 +0200, "Per Tolbøll"

> [...]
>Upstream: Hvor kraftigt dit kabelmodem sender retur + 46 dBmV er også OK
>
>Signalstyrken ser ud til at være OK - er problemet lige stort ved alle
mail, websider m.v. virker tilsyneladende godt nok. Mit problem ligger
i nyhedsgrupperne hvor download af billeder, musik og film er extrem
langsomt (i forhold til tidligere)
Har netop downet en file på 49MB og det tog 26 minutter på en 1024/256
Kb/s forbindelse.
Er det godt eller skidt?

mvh
Preben
www.prebenkaas.dk

>(Jeres egen hjemmeside er ekstremt sløv...)
Ikke bare sløv for nu er den helt nede (surftown)

Fra : NoOne

Dato : 05-09-05 11:06

On Sun, 04 Sep 2005 22:32:55 +0200, Preben Kaas
<prebenkaas@xxxxhjallesenet.dk> wrote:

> [...]
>Preben
>www.prebenkaas.dk

>Ikke bare sløv for nu er den helt nede (surftown)

hejsa ... prøv at test med NetStat Live fra AnalogX

http://www.analogx.com/contents/download/network/nsl.htm

jeg er selv galnet kunde og jeg mener at kunne hente med 10 mb / min
på min 1024/256 linie ...... (160 k/sek)

tester lige i aften ....

RaZoR :)

Fra : Preben Kaas

Dato : 05-09-05 19:01

On Mon, 05 Sep 2005 12:06:12 +0200, NoOne <test@mail.org> wrote:

> [...]
>
>jeg er selv galnet kunde og jeg mener at kunne hente med 10 mb / min
>på min 1024/256 linie ...... (160 k/sek)

Har prøvet NetStat men tallene siger mig ikke noget.

Har derimod for 5 min. siden downloaded et spil ( som test) fra Tucows
og der fik jeg 1,86 MB i løbet af 14 sekunder, hvilket omregnet er
godt 9 MB pr. minut og så ser det jo ikke så slemt ud.

Noget taler vel for, at det er "min forbindelse" til news.galnet.dk
som ikke er optimal.
Kan det tænkes at min Agent er "gået træt" på en eller anden måde så
en sletning og geninst. kan gavne?

mvh
Preben
www.prebenkaas.dk

Fra : Per Tolbøll

Dato : 05-09-05 19:18

> Noget taler vel for, at det er "min forbindelse" til news.galnet.dk
> som ikke er optimal.
> Kan det tænkes at min Agent er "gået træt" på en eller anden måde så
> en sletning og geninst. kan gavne?

Det er snarere galnets news-udbyder, der ikke har optimalt hul igennem. Jeg
forstår det ikke helt, for min newsreader holder stabilt 65-66 kByte/s på
een connection...

/Per

Fra : Preben Kaas

Dato : 07-09-05 19:21

On Mon, 5 Sep 2005 20:17:41 +0200, "Per Tolbøll"
> [...]
>forstår det ikke helt, for min newsreader holder stabilt 65-66 kByte/s på

Hej Per

Dum som jeg er bliver jeg nødt til at spørge:
Hvordan måler jeg hvormange kBytes min forbindelse holder?

mvh
Preben
www.prebenkaas.dk

Fra : NoOne

Dato : 07-09-05 19:42

On Wed, 07 Sep 2005 20:20:47 +0200, Preben Kaas
> [...]

>Hej Per
>
>Dum som jeg er bliver jeg nødt til at spørge:
>Hvordan måler jeg hvormange kBytes min forbindelse holder?

AnalogX - Netstat Live -

Fra : Preben Kaas

Dato : 07-09-05 21:15

On Wed, 07 Sep 2005 20:42:10 +0200, NoOne <mail.test.dk@> wrote:

>AnalogX - Netstat Live -
>http://www.analogx.com/contents/download/network/nsl.htm
>
>RaZoR :)

Går ud fra at jeg skal aflæse Incoming Average og her viste en 12
min. forbindelse 34,2 KB.

Er det ikke lidt lidt?

mvh
Preben
www.prebenkaas.dk

Fra : NoOne

Dato : 05-09-05 19:24

On Mon, 05 Sep 2005 20:00:30 +0200, Preben Kaas
> [...]

>som ikke er optimal.
>Kan det tænkes at min Agent er "gået træt" på en eller anden måde så

hmm ... der må jeg vide dig ret .... fra news-serveren kom jeg ikke
over 55 k/sek ... men på FTP lå jeg på omkring 130 k/sek ... så jeg
ved ikke lige hvor problemet er .....

der skal lige flere test til ..... :)

RaZoR :)

Fra : Preben Kaas

Dato : 05-09-05 21:42

On Mon, 05 Sep 2005 20:24:20 +0200, NoOne <mail.test.dk@> wrote:

>hmm ... der må jeg vide dig ret .... fra news-serveren kom jeg ikke
>over 55 k/sek ... men på FTP lå jeg på omkring 130 k/sek ... så jeg
>ved ikke lige hvor problemet er .....

Hej
Er næsten sikker på at fejlen ligger på galnets nyhedsserver, fordi
jeg koblede mig på news.sunsite.dk - tog abb. på
dk.marked.privat.bolig og hentede alt på sunsite og galnet:

Sunsite:
164 både header og body så hurtigt at jeg ikke kunne nå at starte
stopuret, altså max. 1-2 sek.

Galnet:
214 KUN header på 35 sekunder - tilhørende bodies efterfølgende
hentet i løbet af 3 min. 10 sek.

Det kan selvfølgelig godt være, at sunsite som universitetsserver ikke
er så belastet på denne tid af døgnet, men forskellen er dog meget
markant.

Så mon ikke jeg skal tale et alvorsord med galnet?
Hjælper sikkert ikke, men ka' da prøve.

mvh
preben
www.prebenkaas.dk