Hurtigere landsdækkende trådløst internet.
Fra : K.

Dato : 02-09-05 16:26

Hvornår kan man forvente at få hurtigere landsdækkende trådløst internet?

Jeg synes jeg læste om alternativer til langsom,og dyr, GPRS internet for
noget tid siden.
Mener at det hed WI-MAX? Og at det ville have hastigheder på op til
2mbit/512 til at starte med?

Vil det være TDC der står for det, eller er der konkurerende firmaer på
banen?

Er der andre alternative teknologier på vej?

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 02-09-05 16:43

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=29397

>Jeg synes jeg læste om alternativer til langsom,og dyr, GPRS internet for
>noget tid siden.

"3" har også bredbånd i deres telefoner. Det virker væsentligt
bedre end GPRS, men det er ikke i alle tilfælde et alternativ
til egentligt bredbånd.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 02-09-05 18:44

"K." <k@k.k> wrote in news:43186f0b$0$625$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> [...]
> på banen?
>
> Er der andre alternative teknologier på vej?

Det du snakker om er ganske rigtigt WiMAX og bliver udbudt af Danske
Telecom. Danske Telecom er i øjeblikket igang med at udrulle WiMAX til
Danmark, hvor dele af København f.eks. allerede er dækket.

Lige med hensyn til hvor højt hastighederne når til at starte med, kan jeg
ikke lige huske, men mon ikke en af folkene inde i firmaet kan svare på
dette.

Læs mere på http://www.wimaxx.dk.

mvh
Lars

PS: Jo, jeg har en del med Danske Telecom at gøre :)

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 03-09-05 08:49

Lars L. Christensen wrote:

> Det du snakker om er ganske rigtigt WiMAX og bliver udbudt af Danske
> Telecom.

Butler Networks kan svjv også levere.

--
Mvh Henrik.

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 03-09-05 09:14

Henrik Aarfeldt <rivmin@rivmin.dk> wrote in news:43195563$0$99625
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Butler Networks kan svjv også levere.

Så vidt jeg ved leverer de ikke til private.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 07-09-05 11:57

"Lars L. Christensen" <lars_christesen@ieee.org> wrote in message
> Henrik Aarfeldt <rivmin@rivmin.dk> wrote in news:43195563$0$99625
> $edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Så vidt jeg ved leverer de ikke til private.

og iflg jeres egen faq

Q: Hvornår kan man få det?

A:
Vi sigter mod at gøre WiMAX tjenester kommercielt tilgængelige i løbet af 1.
kvartal 2005.

hmm

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 07-09-05 14:26

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> wrote in

> [...]
>
> Q: Hvornår kan man få det?
>
> A:
> Vi sigter mod at gøre WiMAX tjenester kommercielt tilgængelige i løbet

Faktisk har WiMAX været til salg siden 1. kvartal... Måske bare ikke så
meget der er blevet annonceret omkring det :)

mvh
Lars

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 07-09-05 21:53

Lars L. Christensen wrote:

> Så vidt jeg ved leverer de ikke til private.

Muligt - men det blev der heller spurgt om.

--
Mvh Henrik.