Valg af betalingsgateway?
Fra : Allan Unnerup

Dato : 01-09-05 17:16

I forbindelse med valg af en betalingsgateway til et site, der henvender sig
til brugere i hele Europa har jeg et par spørgsmål:

1) Findes der en fortegnelse over, hvilke betalingskort der er mest populære
i de respektive lande?

2) Et hurtigt opslag på Google viser en del danske udbydere af
betalingsgateways. Er der noget jeg skal være opmærksom på i forbindelse med
valg af udbyder?

Med venlig hilsen
Allan

Fra : Sune Christesen

Dato : 01-09-05 21:21

> 1) Findes der en fortegnelse over, hvilke betalingskort der er mest
> populære i de respektive lande?
Hvis du finder en oversigtsside som den du omtaler må du meget gerne give
et pip her inde, det kunne jeg også være interesseret i :)

> 2) Et hurtigt opslag på Google viser en del danske udbydere af
> betalingsgateways. Er der noget jeg skal være opmærksom på i
> forbindelse med valg af udbyder?
Jeg vil anbefale dig at vælge en af de større hvis du vælger en dansk udbyder
(f.eks. www.dibs.dk / www.scannet.dk / www.dandomain.dk / www.pil.dk). Læs
bl.a. nedenstående artikel hos ComputerWorld Online omhandlende skærpede
sikkerhedskrav hos udbyderne:
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=29507

En mulighed kunne også være at kontakte en dansk udbyder til dankort og kombinere
denne med f.eks. www.worldpay.com. Du får således nok ikke en dækning af
alle landene, men du får ELV der vist er ret udbredt i Tyskland samt også
anvendes i andre lande.
Sune Christesen
http://www.ActiveWebs.dk/