Webspeed igen
Fra : Peder Hanghøj

Dato : 28-08-05 18:36

Jeg har en søn med webspeed.
Han vil gerne have tilssluttet en trådløs router.
Jeg har tidligere spurgt her i gruppen og fået oplyst, at modemmet selv
videregiver ip-adresse og dns, så man kun skal opgive brugernummer og
kodeord.
Det virker bare ikke!
Skal man vælge pppoe?

Jeg har netop brugt det herhjemme, hvor jeg har adsl og det virker bare
perfekt.

Håber, der er hjælp at hente.

Peder

Fra : Nicolai

Dato : 28-08-05 18:38

> [...]
> Det virker bare ikke!
> Skal man vælge pppoe?
>
> Jeg har netop brugt det herhjemme, hvor jeg har adsl og det virker bare

Hvad siger support? . . . .

(routeren's macadresse skal registreres hos dem, så det KAN være lidt
kringet - ring og få dem til at hjælpe...)

Fra : jamen

Dato : 28-08-05 18:47

Peder Hanghøj wrote:
> [...]
> Jeg har tidligere spurgt her i gruppen og fået oplyst, at modemmet selv
> videregiver ip-adresse og dns, så man kun skal opgive brugernummer og

Hvis ikke du vil klone MAC adressen på routerens WAN side. Så skal
kabelmodemet genstartes, før routeren får adgang til kabelnettet - og
TDCs online registreringsside

> Skal man vælge pppoe?

Den skal stå til DHCP