Trefiber.dk
Fra : Moses

Dato : 26-08-05 13:16

Se dette link:
http://www.trefiber.dk/default.aspx?m=2&i=68

20/20 Mbits til 599 kr om måneden. Det rykker

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-08-05 13:39

Moses skrev:

> 20/20 Mbits til 599 kr om måneden. Det rykker

Ja, meen ...

> Når dit lokalområde er forsynet med det nye fibernet,
> tilslutter vi de husstande, der ønsker at få Trefiber
> Bredbånd. Hvis du også ønsker hurtigere internet, billigere
> telefoni og bedre tv forberedes dette også i denne fase.

Det lyder som om man først skal være kabeltv-kunde, og det koster
119 kr./md.

Det er dog alligevel et stærkt tilbud i forhold til Stofanet hvor
Jeg giver ca. 50 + 300 kr./md for tv og 1 Mbit/256 kbit internet.
Jeg ville kunne få tre gange så mange kanaler og 10Mbit/10Mbit
for en 50'er mere, eller 'nøjes' med samme hastighed og spare en
50'er.

De skriver selv:

> 1, 10 eller 20 Mbit/s - hvorfor vente længere?

men svarer også: Det er slet ikke klar endnu. De er ved at grave
fiber ned. Og det gælder kun Trekantsområdet.

Så foreløbig er der ikke så meget nyt under solen.

PS. Hører Horsens til Trekantsområdet?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   http://fiduso.dk/

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 26-08-05 20:37

Bertel Lund Hansen wrote:

> PS. Hører Horsens til Trekantsområdet?

Nej, men Vejle, Fredericia og Kolding gør.

--
Lars Fragstrup

Fra : Vega

Dato : 29-08-05 15:20

> [...]
> fiber ned. Og det gælder kun Trekantsområdet.
>
> Så foreløbig er der ikke så meget nyt under solen.

Bertel der er Fiber på vej til Horsens og dermed os!
http://makeashorterlink.com/?L1C2262BB

Op til 100mbit!

Mvh. Vega.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-08-05 15:41

Vega skrev:

> Bertel der er Fiber på vej til Horsens og dermed os!
> http://makeashorterlink.com/?L1C2262BB

Det lyder godt. Fiber skulle være så sundt.

> Op til 100mbit!

Fedt nok!

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 26-08-05 21:01

Hej

"Moses" <moses@redsea.com> wrote:

>Se dette link:
>http://www.trefiber.dk/default.aspx?m=2&i=68

>20/20 Mbits til 599 kr om måneden. Det rykker

Jae, men dette rykker mere, 100/100 Mbits til kr. 179,-/måned + 159,-

www.nesa.dk/fibernet

--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : f00ge

Dato : 26-08-05 23:44

"Ole Rasmussen" <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> wrote:

> Jae, men dette rykker mere, 100/100 Mbits til kr. 179,-/måned + 159,-
>
> www.nesa.dk/fibernet

Jow, bare synd, at os, der bor bare lidt ude på landet, aldrig får chancen
for andet end DSL / FWA. :(

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-08-05 00:13

Ole Rasmussen skrev:

> Jae, men dette rykker mere, 100/100 Mbits til kr. 179,-/måned + 159,-
> www.nesa.dk/fibernet

Hvorfor er deres server så uendeligt langsom?

Fra : Hans

Dato : 27-08-05 03:34

Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvorfor er deres server så uendeligt langsom?

Den mangler sikkert strøm, eller også er det en meget tynd fiber.

Hans

Fra : Lars

Dato : 27-08-05 07:56

> Den mangler sikkert strøm, eller også er det en meget tynd fiber.

Jo tyndere en fiber er, jo mere fart er der på.

Det er fordi lyset ikke bliver afbøjet ned igennem fiberen. Så de hurtigste
fibre, er dem hvor tykkelsen af fiberen er lig med bølgelængden af den farve
man sender igennem.Så flyver lyset lige igennem uden at blive afbøjet.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-08-05 08:19

Lars skrev:

> Jo tyndere en fiber er, jo mere fart er der på.

Måske, men "tykke fibre" refererer ikke til at man laver én
fibertråd der er 5 cm. tyk. Det drejer sig om at man bundter så
mange af de ultratynde fibre at den samlede båndbredde bliver så
stor som ønsket.

Fra : Bent

Dato : 27-08-05 21:05

Lars wrote:
> [...]
> man sender igennem.Så flyver lyset lige igennem uden at blive afbøjet.

En standard single mode fiber er 125 um i diameter og selve kernen er 9
um i diameter. Bølgelængden er 1.55 um. Hvor meget der overføres i en
sædan fiber afhænger af de systemer man sætter på og hvor meget de
udbygges. Man kan i dag købe systemer der kan udbygges til 128 kanaler
(bølgelængder) med hver 10 Gbit/s trafik (og der findes også systemer
med endnu mere kapacitet). Dertil kommer at et et kabel har flere fibre
(4, 12, 48, ...). For at sende i begge retninger skal der bruges et
fiberpar (2 fibre).

Hvilke systemer Nesa benytter, hvor meget de er udbygget og hvor mange
fiberpar de bruger i et kabel ved jeg ikke.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 27-08-05 08:13

Ole Rasmussen wrote:

> Jae, men dette rykker mere, 100/100 Mbits til kr. 179,-/måned + 159,-
> www.nesa.dk/fibernet

Yeps - hvis man kan leve med dette:

Jay.net Online.
Helt op til 100 Mbit/s kun 159 kr. pr. mdr. inkl. 2 Gigabyte fri trafik.

Ekstra trafik koster kun:
- 1 kr. pr. Gigabyte national
- 10 kr. pr. Gigabyte international

Med den hastighed _kan_det hurtigt løbe op.

--
Mvh Henrik.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 27-08-05 09:55

Henrik Aarfeldt wrote:
> [...]
> - 1 kr. pr. Gigabyte national
> - 10 kr. pr. Gigabyte international
>
> Med den hastighed _kan_det hurtigt løbe op.

Jeg finder det meget interessant, at man selv kan vælge sin udbyder
imellem CyberCity, Dansk Bredbånd og Jay.net - forskellige produkter til
forskellige priser.

Men ja - jeg undrede mig også over hvad man dog skulle med kun 2
Gigabyte traffik på så kraftig en linie.

Fra : Thomas Corell

Dato : 27-08-05 12:10

Thomas Jensen wrote:

> Men ja - jeg undrede mig også over hvad man dog skulle med kun 2
> Gigabyte traffik på så kraftig en linie.

Kortere svartid ? E-mail hentes hurtigere ? Websider loader hurtigere ?

--
Don't waste space

Fra : Thomas Jensen

Dato : 27-08-05 17:44

Thomas Corell wrote:

> Kortere svartid ? E-mail hentes hurtigere ? Websider loader hurtigere ?

Jeg har både en 2Mbit og en 10Mbit - Jeg kan ikke mærke specielt forskel
på småting som email og websider - Det er først sjovt når man skal
overføre større ting.

Fra : f00ge

Dato : 27-08-05 20:07

"Thomas Jensen" <thomas@my-email.dk> wrote:

> Jeg har både en 2Mbit og en 10Mbit - Jeg kan ikke mærke specielt forskel
> på småting som email og websider - Det er først sjovt når man skal
> overføre større ting.

På svartiderne kan du sikkert...

Fra : Martin Arendten

Dato : 27-08-05 20:31

On 2005-08-27, f00ge <f00ge***REMOVE***@gmx.net> wrote:

> På svartiderne kan du sikkert...

Sandsynligvis ikke....

/Martin
--
Martin Arendtsen
------------------

Fra : Lars

Dato : 27-08-05 21:41

"f00ge" <f00ge***REMOVE***@gmx.net> skrev i en meddelelse

> På svartiderne kan du sikkert...

nej det kan man ikke. Data bliver ikke sendt særlig meget hurtigere fordi
man har 10mbit fremfor 1mbit. En højere båndbredde gør det blot muligt at
sende større pakker, hvormed du kan sende mere trafik af gangen. Men tiden
det tager er ca det samme for hver pakke.

Fra : f00ge

Dato : 28-08-05 03:11

"Lars" <sut.min@nu> wrote:

> [...]
> sende større pakker, hvormed du kan sende mere trafik af gangen. Men tiden
> det tager er ca det samme for hver pakke.

Jaja. Men når manden siger, han har en 2mbit og en 10mbit, så er den 2mbit
garanteret en ADSL og hans 10mbit en fiber eller lign.
Altså er hans svartider lavere på hans 10mbit.

Men han spiller nok ikke online, så man lægger ikke mærke til hans 10-25ms
lavere latency, når han bare surfer eller downloader som en gal.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 28-08-05 09:43

f00ge wrote:
> [...]
>
> Men han spiller nok ikke online, så man lægger ikke mærke til hans 10-25ms
> lavere latency, når han bare surfer eller downloader som en gal.

Jeg spiller ikke specielt meget, men min spil liderlige kammerat var ude
og sammenligne linierne på et tidspunkt. Han prøvede et par spil -
herunder det der spil som US Army har udgivet. 10Mbit linien var faktisk
generelt lidt langsommere end den anden i ping tid på de fleste servere.

10Mbit er leveret via ethernet til lejligheden og så fiber fra et
krydsfeldtet videre til ISP'en.

Fra : Martin Larsen

Dato : 28-08-05 08:06

Lars wrote:
> [...]
> sende større pakker, hvormed du kan sende mere trafik af gangen. Men tiden
> det tager er ca det samme for hver pakke.

Hvad er det for noget vrøvl. Med mindre man kører en anden protokol end
TCP/IP er det samme pakkestørrelser. Bit tiden bliver 10 gange mindre og
dermed når pakken frem 10 gange hurtigere.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 28-08-05 10:44

On 2005-08-28, Martin Larsen <ml@some.net> wrote:

> Hvad er det for noget vrøvl. Med mindre man kører en anden protokol end
> TCP/IP er det samme pakkestørrelser. Bit tiden bliver 10 gange mindre og
> dermed når pakken frem 10 gange hurtigere.

Det kommer i høj grad an på hvordan de to linjer er realiseret.

--
Andreas

Fra : Lars

Dato : 28-08-05 10:52

"Martin Larsen" <ml@some.net> skrev i en meddelelse

> Hvad er det for noget vrøvl. Med mindre man kører en anden protokol end
> TCP/IP er det samme pakkestørrelser. Bit tiden bliver 10 gange mindre og
> dermed når pakken frem 10 gange hurtigere.

jeg mente framen er større.

Fra : Mogens Jørgensen

Dato : 27-08-05 22:05

On Fri, 26 Aug 2005 22:01:18 +0200, Ole Rasmussen
<newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> wrote:

>Jae, men dette rykker mere, 100/100 Mbits til kr. 179,-/måned + 159,-
>
>www.nesa.dk/fibernet

Goddaw mand økseskaft... Læs lige hvad de skriver :

"Du får 100 Mbit/s til rådighed. Og 100 % valgfrihed. Nesa leverer
nemlig selve fiberforbindelsen. Og så vælger du blandt
serviceudbyderne, hvem der skal levere internet, tv, telefoni og Video
on Demand."

På almindeligt dansk betyder, at kablet til dig er 100 Mbit, men ikke
at dem som leverer internet kan levere denne hastighed...

Der er forskel på LAN og WAN hastigheder.....

MJ

Fra : Martin Schultz

Dato : 28-08-05 11:31

Mogens Jørgensen <admin@yyy-easywebdesign-xxx.org> skrev 2005-08-27:

> [...]
>
> På almindeligt dansk betyder, at kablet til dig er 100 Mbit, men ikke
> at dem som leverer internet kan levere denne hastighed...

jay.net levere 100 megabit over den...

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 29-08-05 15:09

"Martin Schultz" <news2005@adsltips.invalid> wrote in message

> jay.net levere 100 megabit over den...

Ser nu ikke videre tiltalende ud, de har vidst rystet posen for voldsomt da
de prøvede at lave prismodeller - magen til uoverskuelighed skal man lede
længe efter..

Men ok firmaet har ca5 medarbejdere ser det ud til - ville nok ikke sætte
min lid der...