Prof USENET server, hvor ?
Fra : The Monster

Dato : 24-08-05 00:35

Hej
Er så træt af TDC som neddrosler downloadhastigheden på deres NNTP
servere, selvom jeg betaler for en hurtig linie. Er det en slags plat
og svindel, at sælge en hurtig linie, og så begrænse
serverhastighederne ?

Der mangler også mange filer i de binære grupper, ligesom det nu er
et 1/2 år siden jeg sidst har set en komplet film og andre store filer
som ligger i splittede RAR filer.

Jeg vil finde en anden leverandør af NNTP server, men hvem kan
anbefales ?

Serveren skal have en lang retention og have komplette filer, og
absolut NUL censur og filtrering.

Man skal også kunne poste anonymt og jeg skal kunne teste serveren
forinden jeg betaler eller giver kreditkortoplysninger.

Hvad har I andre fundet af gode sager på nettet ?

Fra : Loke Dupont

Dato : 24-08-05 00:55

On 23 Aug 2005 16:35:23 -0700, "The Monster" <google@artlover.com>
wrote:

> [...]
>forinden jeg betaler eller giver kreditkortoplysninger.
>
>Hvad har I andre fundet af gode sager på nettet ?

Jeg har kun været tilfreds med giganews.com. TDC's newserver har
faktisk været den største i lang tid, men er nu overgået af
giganews.com som vel så må være et naturligt sted at smutte hen.
Newshosting er også ok, men har nu oplevet langt bedre hastigheder med
giganews. Eneste ting er at de ikke tillader free trials så vidt jeg
husker. Men de er det værd.

http://www.top1000.org/top1000.current.txt - top newsservere

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 24-08-05 06:12

Loke Dupont <news@lokedupont.info> writes:

>http://www.top1000.org/top1000.current.txt - top newsservere

En server, hvor alle filer er incomplete, kan nemt være på
førstepladsen på den liste.

Mvh.
   Klaus.

Fra : SoftMan Brian

Dato : 27-08-05 14:45

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> wrote in message

> En server, hvor alle filer er incomplete, kan nemt være på
> førstepladsen på den liste.

Eksempelvis er TDC nr 8

Fra : James Rune Hansen

Dato : 24-08-05 09:07

"Loke Dupont" <news@lokedupont.info> skrev i en meddelelse

> [...]
> Newshosting er også ok, men har nu oplevet langt bedre hastigheder med
> giganews. Eneste ting er at de ikke tillader free trials så vidt jeg

Er der nogen som kender et godt stykke NNTP software til et windows miljø.
Det skal først og fremmest være stabilt og hurtigt. Prisen er ikke så
vigtig.

/James

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 24-08-05 10:46

"James Rune Hansen" <james@jemmer.dk> wrote in

> [...]
>

> Er der nogen som kender et godt stykke NNTP software til et windows
> miljø. Det skal først og fremmest være stabilt og hurtigt. Prisen er

Hvis du mener server, så kig på dnews... http://netwinsite.com/dnews.htm

mvh
Lars

Fra : James Rune Hansen

Dato : 24-08-05 12:55

> Hvis du mener server, så kig på dnews... http://netwinsite.com/dnews.htm
>
> mvh
> Lars

Skal den ikke have et feed et sted fra. Og da jeg er tdc kunde må det vel
være dem. Ville jeg så ikke være lige vidt ?

Eller sætter man den op mod nogle root servere eller sætter man den op mod
flere news servere ??

/James

Fra : Loke Dupont

Dato : 24-08-05 13:17

On Wed, 24 Aug 2005 13:55:06 +0200, "James Rune Hansen"
<james@jemmer.dk> wrote:

> [...]
>være dem. Ville jeg så ikke være lige vidt ?
>
>Eller sætter man den op mod nogle root servere eller sætter man den op mod

Hvor komplet et feed regner du med at have?

Fra : Thomas Corell

Dato : 24-08-05 13:30

Loke Dupont wrote:

> Hvor komplet et feed regner du med at have?

Mon ikke det første spørgsmål burde være 'hvor meget båndbredde vil du
bruge' ?

http://news-stat.sunet.se/reports/
(klik på 'MRTG traffic volume statistics')

--
Don't waste space

Fra : James Rune Hansen

Dato : 27-08-05 21:14

> Mon ikke det første spørgsmål burde være 'hvor meget båndbredde vil du
> bruge' ?

Så længe det kun er DIX trafik så er det ok. Der er 1000Mbit at trække af.
Så jeg vil nok lægge min peering liste ind i et pakkefilter for en evt. news
server ip.

/James

Fra : James Rune Hansen

Dato : 27-08-05 21:12

> Hvor komplet et feed regner du med at have?

Kun danske grupper, evt. udvalgte andre

Men jeg ved ikke så meget om det endnu så jeg er igang med at rode med det
og jeg læser flittigt her i gruppen for at suge info.

/James

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 24-08-05 13:27

"James Rune Hansen" <james@jemmer.dk> writes:

>Skal den ikke have et feed et sted fra. Og da jeg er tdc kunde må det vel
>være dem. Ville jeg så ikke være lige vidt ?

TDC sælger feeds, så du kan købe sådan et af dem. Desuden er
der mange andre, der sælger feeds, men det kræver en velvoksen
pengepung at købe den slags.

>Eller sætter man den op mod nogle root servere eller sætter man den op mod
>flere news servere ??

Newsfeeds er "feeds" - du aftaler altså med en række servere,
at de skovler i hovedet på dig. Du kan ikke selv styre, hvad
du får, udover på meget overordnet niveau (f.eks. "jeg vil
gerne have dk.* uden dk.binaer* og derudover til jeg gerne
have alt.binaries.pr0n.*").

Den ene dag kan du med ovenstående få 200 MB, den anden dag
får du måske 50 GB. De fleste udbydere forventer, at du har
rigeligt med båndbredde, så du ikke belaster deres feedere
ved at være bagud.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 25-08-05 10:49

James Rune Hansen skrev:

> Eller sætter man den op mod nogle root servere eller sætter man
> den op mod flere news servere ??

Mig bekendt findes der ingen "root servere" for Usenet. I stedet
sætter man peering op med en eller flere andre NNTP-servere. Har
man ingen man kan peere med, kan man evt. finde en på The Peering
Page:
   <http://www.usenet-se.net/peering/>

Der er dog osse andre muligheder.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
PNX · http://pnx.dk/

Fra : Allan Joergensen

Dato : 24-08-05 06:39

The Monster <google@artlover.com> wrote:

> Man skal også kunne poste anonymt og jeg skal kunne teste serveren
> forinden jeg betaler eller giver kreditkortoplysninger.

Easynews.com kan hverken tilbyde anonym posting eller gratis trials (det
er dog muligt at få pengene tilbage inden for den første uge eller GB
hvis man ikke er tilfreds). Til gengæld er prisen god, hastigheden er
super og deres support virker.

Allan Joergensen

"This is the small-intestine-scope..." -- Joel Robinson

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 24-08-05 20:52

On 24 Aug 2005 05:39:27 GMT, Allan Joergensen <allan@nowhere.dk>
wrote:

>Easynews.com kan hverken tilbyde anonym posting eller gratis trials

Set fra en almindelig bruger er man da ganske anonym...

>Til gengæld er prisen god, hastigheden er super og deres support virker.

Nemlig! Og deres ZIP manager, auto-unrar funktion og Global Search er
alle ganske simpelt geniale.

/Jesper

Fra : John Hinge

Dato : 24-08-05 09:54

On 24 aug 2005 The Monster was heard to say:

> Man skal også kunne poste anonymt
Hvis du med anonymt mener på en måde så det ikke selv hos udbyderen
af news kan spores hvem der postede indlægget, så må man ikke håbe det.
Enhver fornuftig udbyder må som minimum have en måde at spore et
indlæg tilbage til en specifik kunde så folk kan stilles til
ansvar for hvad de skriver om nødvendigt. Ellers går det da helt
i selvsving med tilsvinen og anden 'festlig' netadfærd
Det betyder ikek nødvendigvis at andre skal kunen se hvem
posteren er, men der børe være en unik id i indlægget som hos
udbyderen kan henføres til en specifik kunde.

Så kan folk hyle op om hvor ondt og urimeligt det er, og jeg vil
hyle op om hvor urimeligt det er at vi andre skal belemres med
netkooks, spam, vira og andet idioti. Ikke at de forsvinder
hvis ikke man kan være anonym, men der synes at være en hvis
sammenhæng imellem anonymitet og fjoget netadfærd.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : The Monster

Dato : 24-08-05 15:01

Har du mindst to posting som er postet af samme bruger på giganews ?
Jeg vil gerne analysere headeren for ligheder og anonymitet.

Fra : Nr. 2

Dato : 25-08-05 06:37

The Monster wrote:
> Har du mindst to posting som er postet af samme bruger p� giganews ?
> Jeg vil gerne analysere headeren for ligheder og anonymitet.

Analyser hvad du har lyst til.

Fra : The Monster

Dato : 24-08-05 15:27

Jamen du har da fuldkommen ret i dine anskuelser om at folk, hvis de er
anonyme, vil svine og spamme. Men mit formål er at jeg kan poste binære
filer i store mængder, uden at læserne skal kunne forsøge at trænge ind
på mit IP nummer og sabotere min mailbox, hvilket jeg har erfaret altid
vil ske. Min holdning til internet er, at man skal kunne være anonym,
men man kan desværre altid spores, medmindre man har særlige og sjældne
kundskaber i edb.

Jeg kan iøvrigt sagtens poste artikler anonymt, men det er særdeles
besværligt og teknisk krævende at sende sin artikel PGP og mixmaster
krypteret via en hacket SMTP server over telnet, gennem et utal af
remailere som stripper headeren, og dekrypterer et lag ad gangen, for
tilsidst at smide en fake header på artiklen og posten den på USENET.
Så jo jeg ved skam hvordan men det dur ikke til store mængder
binære filer.
Jeg kan iøvrigt konstatere at kun meget få folk i DK kender denne
metode
Og nej, jeg underviser ikke i det, desværre - for USENET skal ikke
spammes.

Fra : Jesper Lund

Dato : 24-08-05 15:39

> [...]

> poste binære filer i store mængder, uden at læserne skal kunne
> forsøge at trænge ind på mit IP nummer og sabotere min mailbox,

Altid? Jeg tror at det er en bedre ide at studere denne side grundigt
http://sikkerhed-faq.dk/
Hint: hvis dit system er sat ordentligt op, behøver du ikke at frygte
"indtrængen" og "sabotage" af din mailbox, blot fordi din IP adresse
optræder i en news header.

--
Jesper Lund

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 24-08-05 19:21

"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> wrote in news:430c860c$0$177
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> [...]
> Hint: hvis dit system er sat ordentligt op, behøver du ikke at frygte
> "indtrængen" og "sabotage" af din mailbox, blot fordi din IP adresse

Er det ikke lidt meget at love? Et botnet af zombier vil være nok til at
lægge de fleste forbindelser ned... uanset om alt grejet er "sat ordentligt
op".

Mvh. NKJensen

--
DYT ikke ved E-mail...

Fra : Jesper Lund

Dato : 24-08-05 20:09

Niels Kristian Jensen <midlertidigDYT2005@internetDYTgruppen.dk> wrote:

> Er det ikke lidt meget at love? Et botnet af zombier vil være nok
> til at lægge de fleste forbindelser ned... uanset om alt grejet
> er "sat ordentligt op".

Nu stod der "indtrængen", ikke denial-of-service angreb.

--
Jesper Lund

Fra : Henning

Dato : 24-08-05 15:29

>Jeg vil finde en anden leverandør af NNTP server, men hvem kan
>anbefales ?

www.newshosting.com og www.usenetserver.com

Jeg bruger begge, de kan begge levere 4Mbit konstant, ubegrænset dl
for knap 15$/md.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : The Monster

Dato : 24-08-05 15:46

Men hvorfor poster du så ikke gennem dem nu ?
Har du et par artikler som er postet gennem dem, som du kan vise, så
jeg kan analysere headerren ?

Jeg har fået anbefalet
http://www.usenext.com/
De garanterer 100% anonymitet, men vil ikke dokumentere det når jeg
skriver til dem, og deres trial skal have alle private oplysninger før
de opretter en konto.

Nogen der har prøvet dem ?
og har nogle NNTP headers ?

Fra : Jeg er anonym;-)

Dato : 24-08-05 22:05

On 24 Aug 2005 07:46:26 -0700, "The Monster" <google@artlover.com>
wrote:

>Men hvorfor poster du s?kke gennem dem nu ?
>Har du et par artikler som er postet gennem dem, som du kan vise, s?jeg kan analysere headerren ?
>
>Jeg har f? anbefalet
>http://www.usenext.com/
>De garanterer 100% anonymitet, men vil ikke dokumentere det n?jeg
>skriver til dem, og deres trial skal have alle private oplysninger f?e opretter en konto.
>
>Nogen der har pr?dem ?
>og har nogle NNTP headers ?

Prøv nu

Fra : JanJ

Dato : 25-08-05 10:16

"Jeg er anonym" <Test@test.test> skrev i en meddelelse
> On 24 Aug 2005 07:46:26 -0700, "The Monster" <google@artlover.com>
> wrote:
>

> Prøv nu

Jeg kunne så da lige sende en fra Newshosting.com

Eller skulle man sende to for det var godt ?

Mvh

JanJ

Fra : Martin Schultz

Dato : 24-08-05 20:16

The Monster <google@artlover.com> skrev 2005-08-23:
> [...]
> anbefales ?
>
> Serveren skal have en lang retention og have komplette filer, og

http://news.astraweb.com er hurtig og billig. En retention på 25 dage.

newshosting.com har vist mere retention.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : The Monster

Dato : 25-08-05 12:09

Hej
Du har postet fra to forskellige, både
usenetserver.com
giganews.com
men du skal poste flere indlæg fra samme udbyder, men ændre din
identitet så meget dun mellem de to indlæg.
-
Jeg opretter en ny tråd til test af NNTP serverheaders, og vil opfordre
alle til at deltage, så vi kan skille fårene fra bukkene, og skrotte de
uduelige udbydere som sniffer for Echelon og magthaverne
-
Brug tråden:
NNTP serverheaders for analysering, deltag
-

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-08-05 13:22

"The Monster" <google@artlover.com> skrev

Der mangler også mange filer i de binære grupper, ligesom det nu er
et 1/2 år siden jeg sidst har set en komplet film og andre store filer
som ligger i splittede RAR filer.

Køb dog dine film i stedet for at stjæle dem!

Der er åbenbart inegne grænser for, hvor lavt man kan synke...

Claus

Fra : Jens. B.

Dato : 20-09-05 07:30

Claus Tersgov 5 år wrote:

> Der er åbenbart inegne grænser for, hvor lavt man kan synke...
>
> Claus

Og det skulle komme fra dig HA HA HA