hvad hedder TDC's server til udgående mail~
Fra : Ukendt

Dato : 23-08-05 11:24

Hej.

Hvad hedder TDC's server til udgående mails?

Fra : Hans

Dato : 23-08-05 11:28

Michael Sørensen wrote:
> Hej.
>
> Hvad hedder TDC's server til udgående mails?

smtp.mail.dk
asmtp.mail.dk (Kræver validering)
pasmtp.tele.dk (Kun erhverv)

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-05 11:55

> smtp.mail.dk
> asmtp.mail.dk (Kræver validering)
> pasmtp.tele.dk (Kun erhverv)
>
> Hans

Kan ikke rigtigt hitte ud af det.

Jeg er på et sted med trådløst netværk. Jeg kan uden problemer gå på nettet
med min bærbare computer.

Jeg har som ansat fået lov til at gå på nettet med min egen bærbare pc'er,
jeg skal bare selv finde ud af det hele, da de ikke vil bruge tid på at
hjælpe mig med det.

Jeg har fundet ud af, hvordan jeg kan læse nyheder i newsgroups. Det kan jeg
med news.tele.dk, som jeg mener er TDC's

Derfor går jeg også ud fra, at det er TDC's server til udgående post, som
jeg skal bruge for at sende post med min private mail. (jeg kan modtage
mails uden problemer gennem min private internetabonnements indgående
mailserver).

Ved du/i om news.tele.dk tilhører andre end TDC?

Er det ikke korrekt, at jeg i fald det er TDC's, at jeg skal indtaste deres
udgående mail server i mit mailprogram for at kunne sende mails uanste
hvilken privat udbyder jeg har til mail.

Fra : Hans

Dato : 23-08-05 12:16

Michael Sørensen wrote:

> [...]
> som jeg skal bruge for at sende post med min private mail. (jeg kan
> modtage mails uden problemer gennem min private internetabonnements

Korrekt. Hvis du sidder på en TDC-forbindelse skal du bruge deres smtp
service.

> Ved du/i om news.tele.dk tilhører andre end TDC?

Det gør den ikke.

> Er det ikke korrekt, at jeg i fald det er TDC's, at jeg skal indtaste
> deres udgående mail server i mit mailprogram for at kunne sende mails
> uanste hvilken privat udbyder jeg har til mail.

Jo - Du burde kunne bruge smtp.mail.dk som udgående postserver.

Hvilken fejl får du?

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-05 12:42

> [...]
> service.

> Det gør den ikke.

> Jo - Du burde kunne bruge smtp.mail.dk som udgående postserver.

Ja, det må guderne vide.

Nu har jeg konfigureret min mail igen og den virker.

Før startede den med div. fejlmeddelelser, indtil jeg rettede det til det,
som du foreslog (det går/gik jeg da ud fra ,at jeg rettede det til).
Derefter skete der intet. Min mail forblev i udbakken og intet skete.

Men nu virker det som sagt.

Tak for hjælpen

Fra : Rune Kristensen

Dato : 27-08-05 16:55

Hejsa...

smtp.mail.dk er ved at udgå...

i skal bruge serveren asmtp.mail.dk

Med Venlig Hilsen
Rune Kristensen
Kunderådgiver
TDC Internet
mail: rkr@tdc.dk

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 27-08-05 16:57

> smtp.mail.dk er ved at udgå...

Tidshorisont?

Vil erhvervskunder stadig kunne bruge pasmtp.tele.dk uden autorisation?

--
Michael

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-08-05 18:19

Rune Kristensen skrev:

>Med Venlig Hilsen
>Rune Kristensen
>Kunderådgiver
>TDC Internet
>mail: rkr@tdc.dk

Svarer du som TDC-medarbejder, og dermed som en del af dit
arbejde og det er et officielt svar?

Eller svarer du, som privatperson?

Jeg tænker det sidste er tilfældet, så det er en dårlig ide med
den underskrift.

Mig bekendt bruger TDC ikke svar i nyhedsgrupper til support.

Det vil også være rart, hvis du overholdt den gældende netikette
på <http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html> og
<http://usenet.dk/netikette/signatur.html>

Fut: news:dk.admin.netikette, hvor svar herpå bringes.
--
Knud

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 31-08-05 18:11

Rune Kristensen wrote:
> Hejsa...
>
> smtp.mail.dk er ved at udgå...
>
> i skal bruge serveren asmtp.mail.dk
>
> Med Venlig Hilsen
> Rune Kristensen
> Kunderådgiver
> TDC Internet
> mail: rkr@tdc.dk

Ud over at du bør læse lidt om citatteknik, vil jeg nok lige advare dig
om, at TDC vist nok ikke er ret glade for at medarbejderne smider deres
mailadresser rundt omkring på nettet så alle kan se dem (ligesom her) -
vi fik i hvert fald udtrykkeligt besked på at holde vores mailadresse
forholdsvis fortrolig da jeg arbejdede der...

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : jamen

Dato : 23-08-05 18:22

Michael Sørensen wrote:

> [...]
> jeg skal bare selv finde ud af det hele, da de ikke vil bruge tid på at

Mit gæt: virksomheden har en firewall, som blokerer mail-porten. Det er
meget almindeligt. I så fald, skal du benytte virksomhedens egen
udgående postserver