TDC og speedstream 5880
Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 23-08-05 09:42

Jeg administrer En ADSL linje hvorpå der står en server. Linjen bliver
nu konverteret til bbProf ADSL og i den forbindelse udskiftes routeren
til en speedstream 5880.

Tidligere har der sidet et andet speedstream adsl-modem på som har
fungeret som bridge.

Jeg er forsat interesseret i kunne køre bridge fordi der står en linux
server foran som firewall.

Men somjeg forstår det er denne 5880 opsat som router/firewall.

Er der mulighed for at låse den op og ændre opsætningen således den
bridger istedet for?

Jeg ved godt at TDC ikke ønsker man piller i deres udstyr, men det
faktum vælger jeg nu engang at se bort fra.

Hilsen Mikkel

From: Mikkel Bundgaard
Replace "invalid" with "dk" in address
homepage: http://www.notfound.dk/main/index.html?page=usenet

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 23-08-05 09:53

"Mikkel Bundgaard" <mikkel@notfound.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Men somjeg forstår det er denne 5880 opsat som router/firewall.
>
> Er der mulighed for at låse den op og ændre opsætningen således den

Speedstream 5880 indeholder ikke modem, så du skal stadig bruge det gamle
modem. Så der skulle derfor ikke være noget i vejen med at undlade at sætte
5880'eren på og køre videre som altid.
--
Kasper Bøggild
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC"

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 23-08-05 10:14

> Speedstream 5880 indeholder ikke modem, så du skal stadig bruge det gamle
> modem. Så der skulle derfor ikke være noget i vejen med at undlade at sætte
> 5880'eren på og køre videre som altid.

Hmmmm nej det kan jeg se nu :( Havde ellers først kigget på nettet og
der lignede det et rj11 tlf stik der ind i routeren.

Så som jeg forstår det, kan jeg nøjes med at lade 5880 blive i sin pakke
og forsætte som før ?

Hilsen Mikkel

From: Mikkel Bundgaard

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 23-08-05 10:26

> [...]
> der lignede det et rj11 tlf stik der ind i routeren.
>
> Så som jeg forstår det, kan jeg nøjes med at lade 5880 blive i sin

Ja, du skal dog lige have oplyst IP-nummer, netmaske mm. eller om du får en
bbprof med DHCP. Det ved supporten.

Mvh. NKJensen

--
DYT ikke ved E-mail...

Fra : Bruno Christensen

Dato : 23-08-05 19:41

On Tue, 23 Aug 2005 11:14:21 +0200, Mikkel Bundgaard wrote:

> Så som jeg forstår det, kan jeg nøjes med at lade 5880 blive i sin pakke
> og forsætte som før ?

Det har jeg tilladt mig at gøre, og som du kan se fungerer det for mig.
(Skiftede tilbage til en erhvervslinie pga hastigheden)

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 23-08-05 09:53

Mikkel Bundgaard <mikkel@notfound.invalid> wrote in news:430ae16b$0$174
> [...]

> Men somjeg forstår det er denne 5880 opsat som router/firewall.
>
> Er der mulighed for at låse den op og ændre opsætningen således den

Ja, du kan ringe til supporten og bede dem om at åbne den helt. Derefter
kan du lade din Linux maskine ordne resten.

Vores boligforening har bbprof og vi bruger vores egen router, der er
sluttet til ADSL-modem'ets ethernet udgang - det krævede ikke andet end at
sætte fast IP op på WAN-siden af routeren og pille den TDC-leverede router
af.

Mvh. NKJensen

--
DYT ikke ved E-mail...