Simpelt spørgsmål om Tele2 Highway og sikk~
Fra : Viggo Brøndegaard Ni~

Dato : 19-08-05 11:10

Kære gruppe

Jeg har i øjeblikket internet via almindeling 58k modem fra TDC, og er
rimeligt tilfreds, men den langsomme hastighed generer mig. Så jeg har kik
på at anskaffe en bredbåndsforbindelse. Umiddelbart er det ikke muligt at få
det klaret via TV antenneanlæg, så ADSL synes at være bedste mulighed for
mig.

Jeg har kik på Tele2's Highway med en 2048/128 kb forbindelse til kun 200
kr. pr. måned. Man kan bruge 1000 Mb pr. måned og skal betale 59 kr./1000 Mb
derudover. Eftersom jeg ikke henter megen musik og video ned, så mener jeg
ikke, at det er et problem med denne forbrugstaksering og derfor synes
Tele2's produkt at være langt det billigste på markedet for mig.

Imidlertid synes Tele2 at have fået meget dårlig kritik om stabilitet,
regninger mv. i nyhedsgrupper og andre steder. Jeg vil ikke kunne leve med,
at min e-mail er nede.

Derfor overvejer jeg, at beholde et basis-abonnement hos TDC til modem i
reserve - det koster meget lidt - og så har jeg sikkerheden - håber jeg.

Der bliver sat et filter på min telefonlinie i forbindelse med ADSL. Vil det
filter give problemer med mit nuværende telefonmodem?

Hvordan organiserer jeg e-mails, så jeg altid vil kunne hente e-mail via
TDC-modem hvis Tele2 ADSL er nede?

Er det nemt at skifte mellem de to forbindelser til omverdenen i outlook
express og internet explorer?

Mvh. Viggo

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 19-08-05 19:35

> derfor synes
> Tele2's produkt at være langt det billigste på markedet for mig.

Du kan også kigge på http://cybercity.dk der tilbyder en - dog
langsommere - forbindelse hvor der ikke er begrænsinger på båndbredden.

> Imidlertid synes Tele2 at have fået meget dårlig kritik om stabilitet,
> regninger mv. i nyhedsgrupper og andre steder. Jeg vil ikke kunne leve med,
> at min e-mail er nede.

Det er korrekt der har været en hel del ustabilitet, også på mail.
Pt. er det mest news der "halter"

Jeg vil derfor nok anbefale at du køber dit eget domæne og benytter til
e-mail. Dette har den store fordel at din mail er uafhængig af din
internetudbyder, og er du utilfreds med mailudbyderen kan du skifte
udbyder uden at skulle skifte e-mailadresse.
Samtidig kan du selv bestemme både hvad der skal stå foran OG bagefter @.
Få f.eks. en adresse der hedder post [krølle-a] viggonielsen.dk
Regn med at dette koster ca. 150 kr. om året. Disse penge er dog godt
givet ud efter min mening, evt. send mig en e-mail hvis du skal have
hjælp med bestilling/opsætning.

> Der bliver sat et filter på min telefonlinie i forbindelse med ADSL. Vil det
> filter give problemer med mit nuværende telefonmodem?

Det er der ingen problemer i, nej.

> Hvordan organiserer jeg e-mails, så jeg altid vil kunne hente e-mail via
> TDC-modem hvis Tele2 ADSL er nede?

Såfremt mailserveren ellers virker selv om din ADSL er nede, så skulle
der ingen problemer være i dette.
Dog skal du ind og lave en ændring i opsætningen for at kunne sende mails.

> Er det nemt at skifte mellem de to forbindelser til omverdenen i outlook
> express og internet explorer?

Som udgangspunkt vil det nok laves sådan, at din computer automatisk
kobles på internettet via. ADSL når du tænder den.
Du skal således nok ind og ændre lidt indstillinger for at skifte til modem.

--
Michael
http://gratishotel.dk

Fra : Vagn K. Kjeldsen

Dato : 19-08-05 22:06

"Michael Kjærsgård" skrev i en meddelelse

> [...]
> kobles på internettet via. ADSL når du tænder den.
> Du skal således nok ind og ændre lidt indstillinger for at skifte til

Det er ikke nødvendigt at ændre indstillinger.
Jeg har ADSL som default, men hvis der ikke er nogen
Internet-forbindelse via ADSL, starter jeg blot modem-opkaldsprogrammet.

Vagn K. Kjeldsen.

Fra : Viggo Brøndegaard Ni~

Dato : 20-08-05 09:39

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> skrev:

> Du kan også kigge på http://cybercity.dk der tilbyder en - dog
> langsommere - forbindelse hvor der ikke er begrænsinger på båndbredden.

Jeg har netop kigget. En tilsvarende båndbredde (2 Mbit) koster 360 kr/måned
som fast abonnement. For 199 kr/måned får du 128/128 kb/s og det synes ikke
ret hurtigt. Man kan købe "Boost" af hastigheden, men det synes max at kunne
give dobbelt hastighed og er forholdsvis dyrt.

Telia Stofanet leverer en 2 Mbit forbindelse, hvor den faste pris kun er 100
kr/måned. Men prisen stiger med et forholdsvis lille forbrug på 300 Mb/måned
til 350 kr/måned (så stiger det heller ikke mere op til 10000 Mb/måned). Jeg
tror at 300 Mb/måned nås meget nemt. Man skal over 1000 Mb/måned før Tele2's
abonnement stiger svagt med 59 kr/1000 Mb. Så med et forbrug mellem 100
Mb/måned og 3500 Mb/måned er Tele2 billigst med den båndbredde. Telia
Stofanet har dog en højere upload hastighed på 256 kb/s, som normalt koster
lidt mere de andre steder.

> [...]
> Regn med at dette koster ca. 150 kr. om året. Disse penge er dog godt
> givet ud efter min mening, evt. send mig en e-mail hvis du skal have

Det tror jeg, at jeg vil gøre - og kan nok finde ud af det praktiske. Jeg
gætter på, at hotellet skal videresende mine indgående e-mail til en
e-mail-adresse hos Tele2 og een hos TDC. Udgående e-mails skal vel blot
sendes eet af stederne (som er i drift) og med min egen e-mail-adresse som
afsender.

For stabil indgående e-mail, så skal man vel forlange et driftstabilt
webhotel - ikke? Det er vel noget med, at man skal se efter om hotellet har
back-up-systemer, og om hotellet sørger for service i weekenden. Hvordan
spørger man om den slags - f.eks. også om en driftstatistik eller lignende?

Tak for dine anbefalinger.

Mvh. Viggo

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 20-08-05 21:29

> Det tror jeg, at jeg vil gøre - og kan nok finde ud af det praktiske. Jeg
> gætter på, at hotellet skal videresende mine indgående e-mail til en
> e-mail-adresse hos Tele2 og een hos TDC.

Denne "ekstra omvej" er en mulighed, men af flere grunde ikke optimal -
og i hvert fald unødvendig.
Du får blot en postkasse hos en 3. udbyder som du kan benytte - uanset
om du er koblet op gennem TDC eller Tele2.

> Udgående e-mails skal vel blot
> sendes eet af stederne (som er i drift) og med min egen e-mail-adresse som
> afsender.

Korrekt :)

> For stabil indgående e-mail, så skal man vel forlange et driftstabilt
> webhotel - ikke? Det er vel noget med, at man skal se efter om hotellet har
> back-up-systemer, og om hotellet sørger for service i weekenden.

Det er i hvert fald en meget god ide.

> Hvordan
> spørger man om den slags - f.eks. også om en driftstatistik eller lignende?

Hvis ikke hotellet offentliggør disse informationer på deres webside, så
send en mail og spørg.
Svarer de ikke - eller snakker de udenom - så find en anden udbyder :)

> Tak for dine anbefalinger.

Velbekomme.

--
Michael

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 20-08-05 21:31

> [...]
> spørger man om den slags - f.eks. også om en driftstatistik eller lignende?

Du er i øvrigt velkommen til at sende mig en mail og få et rigtigt godt
tilbud på en fornuftig mailløsning hvis på et tidspunkt bliver aktuelt.
Jeg har en masse kapacitet til overs på en vServer i et proff.
datacenter (garanteret 99,9% oppetid, og 24 timers service).

--
Michael

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 20-08-05 11:27

> Imidlertid synes Tele2 at have fået meget dårlig kritik om stabilitet,
> regninger mv. i nyhedsgrupper og andre steder. Jeg vil ikke kunne leve
> med,
> at min e-mail er nede.

Highway kører udelukkende på det tidligere Tiscali udstyr, og her har jeg
aldrig oplevet driftsproblemer - det har fungeret upåklageligt, siden jeg
fik Tiscali Bredbånd Plus i 2001 (har været på Nørrebro, og nu Amagerbro
centraler.)

E-mail har jeg ingen erfaringer med, da jeg altid har brugt min egen
mailløsning. news.tiscali.dk fungerer også perfekt for mig.

Highway har også den fordel, at du ikke risikerer at modtage rykkere eller
at ryge til inkasso. Jeg har hørt, at Tele2 skulle have lidt rod i
regnskaberne, men Highway afregningen via betalingskort, som Tiscali har
udviklet, fungerer som det skal (det gjorde det i hvert tilfælde, den gang
jeg arbejdede i Tiscalis kundeservice.)

> Derfor overvejer jeg, at beholde et basis-abonnement hos TDC til modem i
> reserve - det koster meget lidt - og så har jeg sikkerheden - håber jeg.

Altid en god idé at have en backup - der ér tale om ADSL, og der er således
ingen garantier for stabiliteten.

> Der bliver sat et filter på min telefonlinie i forbindelse med ADSL. Vil
> det
> filter give problemer med mit nuværende telefonmodem?

Nej. Du skal dog være opmærksom på, at kun ét telefonstik vil virke efter en
gør-det-selv installation. Skal du have flere stik til at virke (til
telefoni, IKKE bredbånd,) skal du have en tekniker til at installere et KAP
stik til dig.

> Hvordan organiserer jeg e-mails, så jeg altid vil kunne hente e-mail via
> TDC-modem hvis Tele2 ADSL er nede?
>
> Er det nemt at skifte mellem de to forbindelser til omverdenen i outlook
> express og internet explorer?

Du skal blot ændre server for udgående post (SMTP,) så burde det virke.

--
Mvh. Jesper

Fra : S?ren Skamris Peders~

Dato : 21-08-05 06:49

Hej.

Et 56 modem hos TDC er da bedre end bredbånd fra lortefirmaet Tele2. Det er
netop lykkedes mig at opsige abonnement hos Tele2. Det kan
kun lade sig gøre med et anbefalet brev for der er ingen reaktioner på mail
eller via telefon. Hele forløbet har været rædselsfuldt. Hvis man er heldig
og
komme igennem pr. telefon får man fat i en der ingenting ved om nogen ting.
Hvis man får fat i en der ved noget sker der intet, absolut intet.
Så hvis du vil have en sløv bredbåndsforbindelse hvor mail og newsserver
sjældent virker og hvis du vil have dårlig service, ja så skal du tage Tele2
lorte ADSL.
For mit vedkommende er det slut pr. 27/8, jeg har valgt at køre med mit 56
modem hos TDC indtil da, for det er mere stabilt.
Så det kan siges kort: FUCK TELE2.

Med venlig hilsen

Søren

"Viggo Brøndegaard Nielsen" <No_spam_to_me@invisible.com> skrev i en
meddelelse news:4305b0f1$0$22188$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : S?ren Skamris Peders~

Dato : 21-08-05 13:29

Hej igen

Jeg har forsøgt at lave et indlæg med min Tele2 skod bredbåndsforbindelse,
men det virkede som sædvanlig ikke. Eller måske at
svinene derinde ved Tele2 har censur på. Man kan jo aldrig vide hvad de
uduelige idioter kan finde på.

Fra : Søren S. Pedersen

Dato : 20-08-05 05:47

Hej

Du skal holde dig langt væk fra Tele2. Det er et amatøragtigt skodfirma.
Intet virker. Sløv forbindelse, Mailproblemer, Newsproblemer, uoverskuelige
og forkerte regninger. Desuden er det næsten umuligt at sige op. Det kan
lade sig gøre med anbefalede breve. Der er 40 - 50 minutters ventetid på
deres iøvrigt ubrugelige supporttelefon. Så FUCK Tele2.

M.v.h. Søren