Internet i Århus C
Fra : Per Wildau

Dato : 18-08-05 08:57

Hej gruppe!

Er der nogen som kan svare mig på, hvordan jeg billigst muligt kommer på
nettet i Århus C.

Med Stofa skal jeg tilsyneladende have TV og hele balladen med.

Men jeg er ikke interesseret i hverken telefon eller TV.

Jeg skal bare bruge en rimeligt billig internetforbindelse.

P3R

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-08-05 09:31

Per Wildau skrev:

>Er der nogen som kan svare mig på, hvordan jeg billigst muligt kommer på
>nettet i Århus C.

Gratis?

Min datter bor i et hotspot hvilket vil sige at hun kan gå gratis
på nettet med et trådløst netkort. Hun bor på Vesterbrogade. Det
er vist et forsøg, og jeg ved ikke hvor der er andre hotspots,
men det skulle vist ende med at blive ret omfattende.

Det er dog ikke altid lige stabilt.

>Med Stofa skal jeg tilsyneladende have TV og hele balladen med.

Ja.

>Jeg skal bare bruge en rimeligt billig internetforbindelse.

Så er der vist kun ADSL-aftaler tilbage.

--
Bertel

Fra : Per Wildau

Dato : 18-08-05 10:49

"Bertel Lund Hansen" skrev:

> Gratis?

Billigere kan det jo ikke være

- men jeg vil da gerne betale lidt.

> [...]
> er vist et forsøg, og jeg ved ikke hvor der er andre hotspots,
> men det skulle vist ende med at blive ret omfattende.

Ja, det virker som om det er trådløst det handler om

Jeg bor Vestergade 72, altså i den anden ende af Magasin.

P3R

Fra : Hauge

Dato : 18-08-05 14:48

Hejsa
Per Wildau wrote:
> Jeg bor Vestergade 72, altså i den anden ende af Magasin.

Jeg troede ikke man kunne bo inde i Magasin

/Hauge

Fra : Peter T.

Dato : 18-08-05 14:56

Hauge ristede følgende runer:

> Jeg troede ikke man kunne bo inde i Magasin

Kanske Per har en 1-værelses i glasmontren i svingdøren ud mod
buspassagen/gaden? :)

--
Peter T.

ham med signaturen...

Fra : Per Wildau

Dato : 18-08-05 16:31

> Hejsa
>
> Jeg troede ikke man kunne bo inde i Magasin

Jo jo, det er vi mange der gør.
Vi slår vores telte op i p-huset, når alle andre sover

http://www.jimott.org/fires/columbia/photogallery/sleepingkitchen/images/1.jpg

P3R

Fra : MVP

Dato : 19-08-05 09:00

"Per Wildau" <psykolog@perwildau.dk> skrev i en meddelelse

> Jo jo, det er vi mange der gør.
> Vi slår vores telte op i p-huset, når alle andre sover
>
> http://www.jimott.org/fires/columbia/photogallery/sleepingkitchen/images/1.jpg

Måske skifter det navn til IP-huset...?

Hele området omkring hovedbiblioteket er forresten også dækket af et åbent
wifi-hot spot - til stor glæde for de omkringboende

Mads / (desværre) Århus N

Fra : Per Wildau

Dato : 18-08-05 22:09

"Bertel Lund Hansen" skrev:

> [...]
> er vist et forsøg, og jeg ved ikke hvor der er andre hotspots,
> men det skulle vist ende med at blive ret omfattende.

Har lige lavet et eksperiment.

Der er ingen mulighed for at komme på trådløst.

Hvad er så billigst for en rimeligt forbindelse??

P3R

Fra : MVP

Dato : 19-08-05 08:47

"Per Wildau" < skrev i en meddelelse
> [...]

Er du sikker på du SKAL have TV pakken med hos Stofa ?

Jeg havde dem som ISP for 2 år siden, da var det ikke et krav... De ER
teknisk i stand til at føre det ud uden TV signalet nødvendigvis føres med.

Mads Århus N (@ TDC Webspeed der kører 100% )

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-08-05 12:10

MVP skrev:

>Er du sikker på du SKAL have TV pakken med hos Stofa ?

Jeg har aldrig hørt om andet.

>Jeg havde dem som ISP for 2 år siden, da var det ikke et krav...

Det lyder sært. Det er første gang jeg hører det.

>De ER teknisk i stand til at føre det ud uden TV signalet nødvendigvis føres med.

Øh, ja. Det kan ikke være alt for svært at undlade at føre et
signal frem til antennestikket.

--
Bertel

Fra : MVP

Dato : 19-08-05 13:53

> Jeg har aldrig hørt om andet.

Javel - men det er ikke en and.

> Det lyder sært. Det er første gang jeg hører det.

Jeg har haft dem som ISP fra '96-'04 - heldigvis dækker de ikke denne del af
Nordbyen.

> Øh, ja. Det kan ikke være alt for svært at undlade at føre et
> signal frem til antennestikket.

Det gik deres argumentation ellers oprindeligt på - men de ændrede pludselig
opfattelse omkring ....'99, tror jeg.

Mads

Fra : MVP

Dato : 19-08-05 20:01

"MVP" <madsvp_SPAMSUGER_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Greatly great - der gik vist lidt ged i årstallene

/Mads

Fra : Rudi Stegen

Dato : 19-08-05 21:42

Hej Per Wildau, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Hvad er så billigst for en rimeligt forbindelse?

Hvis Stofanet kun leverer inkl. tv-signaler i pakken (hvilket jeg
ligesom Bertel tror), og du ikke vil have fastnettelefon, er der mig
bekendt kun to potentielle muligheder:

1. CC leverer vist stadig ADSL på rå (dvs. separat) kobber, forudsat
der ellers er noget ledigt hos dig, og du aftaler det med dem.
De har selv ADSL-udstyr på Århus C.

2. Du kan give Tele2 et kald. Jeg aner ikke, om de vil levere på
rå/separat kobber, men man kan da spørge.
De har selv ADSL-udstyr på Århus C.

Den med Tele2 lyder umiddelbart sær, og jeg tror egentlig ikke, at de
vil. Hvorfor jeg alligevel nævner det:

Efter de købte Tiscali Danmark og dermed deres udstyr på diverse
centraler, er de lidt friere stillet mht., hvad de på disse vil levere
(før blev deres kunder jo opkoblet på TDC's centraludstyr).

Jeg har selv Tele2's ADSL i den forstand, at jeg fik World Onlines
(WOL), da de rullede det ud i sommeren 2000. Og så har bare beholdt
samme opkobling uanset at ejerskabet er skiftet (WOL -> Tiscali ->
Tele2).

Jeg har separat kobber til ADSL'en (uanset jeg også har fastnettelefon
og har haft det mange år før, jeg fik noget netopkobling), da det var
det, man automatisk fik hos WOL det første års tid.
Senere under Tiscali blev opkoblingstypen kaldt "Bredbånd Plus" (og var
identisk med deres Erhversløsning).

Om Tele2 så er begyndt også at vil starte med at levere på rå kobber
nu, eller det kun er dem, de har overtaget af slagsen, de gør det hos,
ved jeg så ikke. Men man kan da spørge dem. (Reelt er det for udbyderen
en merududgift på ca. 30 kr./md. i forhold til delt kobber [de præcise
priser kan ses hos Telestyrelsen]. Omvendt sparer de at levere et
delefilter).

Tiscalis - dvs. nu Tele2's - Århus C-central er _meget_ stabil!
(Hvilet CC's formentlig også er, men den har jeg ingen personlig
erfaring med).

--
Hygge fra Århus C - Rudi

Fra : Per Wildau

Dato : 19-08-05 22:30

Tak Rudi.

Den vender jeg lige

P3R

Fra : Søren Blom

Dato : 19-08-05 13:08

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev

> Min datter bor i et hotspot hvilket vil sige at hun kan gå gratis
> på nettet med et trådløst netkort.

Det må være småt med pladsen

Men for en hver nørd, heller gratis Internet end plads
--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-08-05 20:05

In article <43043edb$0$1180$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Per Wildau wrote:
> [...]
>
> Men jeg er ikke interesseret i hverken telefon eller TV.
>
> Jeg skal bare bruge en rimeligt billig internetforbindelse.

Du kan overveje CyberCity. De har eget udstyr i Århus C, og jeg har
en forbindelse uden at have TDCfoni.