Galnet-DNS-servere.
Fra : kim

Dato : 17-08-05 12:22

Jeg skal have sat min Galnetforbindelse op med router.
Den virker fint uden, men har problemer med at få den til at virke
med.
Jeg har forstået jeg skal have sat den til statisk ip for at få den
til at virke.
Men så skal jeg også oplyse DNS til min router, er der nogen der ved
hvad jeg skal skrive der? (dem jeg snakkede med fra deres support kunne
ikke rigtig svare på det).

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-08-05 12:35

"kim" <mmmmn77@hotmail.com> skrev

[...]

Så må man konkludere, at så er deres supportfolk ikke meget bevendte!

Pil routeren fra og sæt din maskine til at hente en ipadresse automatisk.
Kør så ipconfig/all og noter alle informationer. Dem bruger du så bare, når
du sætter routeren til, hvis du altså ikke også bruger automatisk ipadresse.

Men husk, at når du skifter, så skal du enten lukke din netforbindelse og
aktivere den igen, eller genstarte maskinen.

Claus

Fra : jamen

Dato : 17-08-05 12:37

kim wrote:
> Jeg skal have sat min Galnetforbindelse op med router.
> Den virker fint uden, men har problemer med at få den til at virke
> med.

Har du genstartet kabelmodemet?

Afhængigt af antallet af MAC adresser Galnet tillader kabelmodemet at
lære, skal det genstartes før en ny enhed med ny MAC adresse kan komme på.

> Jeg har forstået jeg skal have sat den til statisk ip for at få den
> til at virke.

Det tror jeg nu ikke du behøver. Routeren skal bare køre DHCP på WAN
lige som din pc.

Fra : NoOne

Dato : 18-08-05 11:00

On 17 Aug 2005 04:22:12 -0700, "kim" <mmmmn77@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Men så skal jeg også oplyse DNS til min router, er der nogen der ved
>hvad jeg skal skrive der? (dem jeg snakkede med fra deres support kunne

DNS 1 - 192.38.163.9
DNS 2 - 192.38.163.10

Fra : NoOne

Dato : 18-08-05 11:04

On Thu, 18 Aug 2005 12:00:29 +0200, NoOne <test@mail.org> wrote:

>DNS 1 - 192.38.163.9
>DNS 2 - 192.38.163.10

sorry ..... gammel information .....

Her er dem som du kan bruge :)

ns1.galnet.dk - 85.218.129.11
ns2.galnet.dk - 85.218.129.12
ns3.galnet.dk - 85.218.129.13
ns4.galnet.dk - 85.218.129.14

Fra : RaZoR

Dato : 18-08-05 19:30

On Thu, 18 Aug 2005 12:03:50 +0200, NoOne <test@mail.org> wrote:

>sorry ..... gammel information .....
>
>Her er dem som du kan bruge :)
>
>ns1.galnet.dk - 85.218.129.11
>ns2.galnet.dk - 85.218.129.12
>ns3.galnet.dk - 85.218.129.13
>ns4.galnet.dk - 85.218.129.14

hej igen :)

Jeg har lige testet dem ... de virker fint :)

RaZoR :)