DB / TDC
Fra : Towli

Dato : 17-08-05 09:31

Hej

Efter vi fik kabelTv fra DanskBredbånd, er det som om signalet er meget
svagere. Jeg fordeler signalet til 3 fjernsyn og billedkvaliteten er en
del
dårligere end da vi havde Tdc.
Er Tdc's signal kraftigere (jeg fik ofte et "rap over fingrene af tdc's
stik - det får man ikke af Dbnet's stik - har det noget med kvaliteten af
signalet at gøre?) ?
Er der andre Dbnet kunder herinde, der har samme oplevelse?

Venligst
/T

Fra : Kaare

Dato : 17-08-05 17:49

"Towli" <towli@fjernoldboyz.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> signalet at gøre?) ?
> Er der andre Dbnet kunder herinde, der har samme oplevelse?

TDCs kabelTV er som regel elektrisk koaxial hele vejen fra centralen og ud
til brugeren. På den slags kan det bedre betale sig at have lidt ekstra
power end for lidt.

DBs kabelTV transporteres optisk via fiber til boligforeningen. Her laves
det til elektrisk signal via koax kablingen i huset. De forstærkere etc. der
sættes op er typisk til et fjernsyn eller to (tit virker flere), men der er
normalt ikke ret meget power på. Jeg vil undersøge om der skulle være en
mere central løsning på dit problem, ellers ville løsningen være at købe en
UHF signal forstærker. Den vil kunne forstærke signalet til de fjernsyn du
nu må ønske at have på.

Men læg mærke til om der er lige så dårligt billede på med kun et enkelt TV.
Hvis det er lige så ringe, er det noget der skal fikses af en tekniker fra
DB, ikke af dig.

/Kaare

Fra : Towli

Dato : 17-08-05 18:15

Mange tak for det fyldestgørende svar ! ! !
-Det er skønt at have kompetente personer indenfor rækkevide.

/T

Fra : Mogens Jørgensen

Dato : 17-08-05 19:32

On Wed, 17 Aug 2005 10:30:59 +0200, "Towli" <towli@fjernoldboyz.dk>
wrote:

> [...]
>signalet at gøre?) ?
>Er der andre Dbnet kunder herinde, der har samme oplevelse?

Hvad har dit antennesignal med internetudbydere at gøre ??

Fut til en anden gruppe

Fra : Towli

Dato : 18-08-05 12:50

> Hvad har dit antennesignal med internetudbydere at gøre ??
>
> Fut til en anden gruppe

Argh
Jeg er så træt af alle jer "Fut'ere" (selvbestaltede NG viceværter?)
Dansk Bredbånd er Internetudbyder og sælger kabel tv som en del af en samlet
pakke. Hvor ville du Futte hen for at møde andre DBnet kunder?

/T