Webspeed
Fra : Peder Hanghøj

Dato : 14-08-05 20:53

Jeg ved ikke om det er det rigtige sted, men jeg forsøger...

Jeg har en søn, der bor har webspeed. Der er tilsluttet et modem, som via
et
usbstik tilsluttes hans pc.

Han vil gerne have det gjort trådløst.
Jeg har en Ovislink router - kan den bare sættes til?
I givet fald, skal den kobles til modemmet eller erstatte det?

Venlig hilsen
Peder

Fra : Lars

Dato : 14-08-05 21:09

"Peder Hanghøj" <peder@hanghoej.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har en Ovislink router - kan den bare sættes til?
> I givet fald, skal den kobles til modemmet eller erstatte det?

den trådløse enheds WAN port skal kobles til modemet.....

Fra : Peder Hanghøj

Dato : 14-08-05 21:34

Vil routeren automatisk få tildelt ip-adresse og dns, så man bare skal
indtaste brugernavn og kode?

Peder

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 14-08-05 22:18

"Peder Hanghøj" <peder@hanghoej.dk> enriched usenet with:

> Vil routeren automatisk få tildelt ip-adresse og dns, så man bare skal
> indtaste brugernavn og kode?

Jep. Husk at fjerne strømkablet fra modemmet, vente 5 sek, og sætte strøm
til igen, når routeren er tilsluttet, og derefter genstarte routeren. Når
routeren er aktiveret, skal pc genstarte før den er på nettet.

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: Chuck Berry - You Never Can Tell

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-08-05 21:39

In article <42ffa11e$0$82730$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Peder Hanghøj wrote:
> [...]
> Jeg har en Ovislink router - kan den bare sættes til?
> I givet fald, skal den kobles til modemmet eller erstatte det?

Han skal have byttet sit USB modem til et ethernet modem.
USB er ikke velegnet til netværk, og da din router ikke har USB stik,
så kan den ikke bruges.

Den anden løsning er at slå internet connection sharing til på PC'en
(som skal stå tændt) og så en netværksledning til accesspunktet. Så kan
PC nummer 2surfe når nummer 1 er tændt.

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 14-08-05 22:16

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> enriched usenet
with:

> Han skal have byttet sit USB modem til et ethernet modem.
> USB er ikke velegnet til netværk, og da din router ikke har USB stik,
> så kan den ikke bruges.

Der er både ethernet og USB på de kabelmodem, Webspeed-kunder bruger

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: Tony Bennett - Stepping Out (With My Baby)

Fra : Lars Jensen

Dato : 01-09-05 12:09

Lars Kyndi Laursen wrote:
> "Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> enriched usenet
> with:

> Der er både ethernet og USB på de kabelmodem, Webspeed-kunder bruger

Jeg har aldrig set et kabelmodem i Danmark med kun USB tilslutning...

Lars B