/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Tele2
Fra : Søren S. Pedersen


Dato : 01-08-05 11:55

Hej.

Pas på Tele2. Intet virker i det lortefirma.
Email virker sjældent, Ofte kan man slet ikke komme på nettet
og kundeservice er næsten umulig at komme i kontakt med.
Nu er det efter 14 dage lykkedes mig at få sagt lortet op
så jeg glæder mig til igen at få TDC bredbånd. Måske lidt dyrere
men det fungerer 100 %.

Med venlig hilsen

Søren Pedersen.



 
 
Benny Nissen (01-08-2005)
Kommentar
Fra : Benny Nissen


Dato : 01-08-05 17:47

Søren S. Pedersen wrote:
> Hej.
>
> Pas på Tele2. Intet virker i det lortefirma.

Det er altid så dejligt med sådanne, udokumenterede påstande.

Mon ikke det er en fejl 40 ?

--
Benny Nissen

Jørgen Rasmussen (04-08-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen Rasmussen


Dato : 04-08-05 15:50

Benny Nissen wrote:
> Søren S. Pedersen wrote:

>> Pas på Tele2. Intet virker i det lortefirma.
>
>
> Det er altid så dejligt med sådanne, udokumenterede påstande.
>


Det er ikke helt forkert det der skrives. Selv om det er lidt upræcist.

Jeg har tilsvarende dårlige erfaringer med deres hotline.
Og problemer med regninger der kommer ujævnt, osv.
Men det er noget tid siden. - Har forsøgt at undgå at komme i kontakt
med dem.

Har gudskelov ikke haft brug for deres hotline i adskillige måneder. Så
det kan jo være blevet bedre siden.

Iøvrigt har adgangen til nyhedsgrupper været dårlig de seneste 2 - 3 uger.
Nogle gange - ca. 30% af gangene der er logget på, dvs. måske 5 gange,
forsøger PC'en at koble på, men ender med fejlmelding.


Mvh. Jørgen





Andreas Lorensen (06-08-2005)
Kommentar
Fra : Andreas Lorensen


Dato : 06-08-05 22:14

Jørgen Rasmussen wrote:
> Jeg har tilsvarende dårlige erfaringer med deres hotline.
> Og problemer med regninger der kommer ujævnt, osv.
> Men det er noget tid siden. - Har forsøgt at undgå at komme i kontakt
> med dem.

Man skulle ellers tro at de havde en god service. Jeg oplever jævnligt at
personer fra Tele2 opsøger mig når jeg går på gaden. Og jeg er ingen gang
kunde ;)

/A


MN (01-08-2005)
Kommentar
Fra : MN


Dato : 01-08-05 18:05


"Søren S. Pedersen" <melido@tele2adsl.dk> wrote in message
newsnHe.134$sV4.123@news.get2net.dk...
> Hej.
>
> Pas på Tele2. Intet virker i det lortefirma.

Klip
> så jeg glæder mig til igen at få TDC bredbånd. Måske lidt dyrere
> men det fungerer 100 %.

Har du nogen beviser for det?

MN



daidutving (04-08-2005)
Kommentar
Fra : daidutving


Dato : 04-08-05 19:32

>Pas på Tele2. Intet virker i det lortefirma.
>Email virker sjældent, Ofte kan man slet ikke komme på nettet
>og kundeservice er næsten umulig at komme i kontakt med.
>Nu er det efter 14 dage lykkedes mig at få sagt lortet op
>så jeg glæder mig til igen at få TDC bredbånd. Måske lidt dyrere
>men det fungerer 100 %.
>
>Med venlig hilsen
>
>Søren Pedersen.
>
Hej Søren

Der kunne skrives romaner om hvordan det går med Tele2 og deres
kundeservice.

Jeg kender selv til dette foretagende både som kunde og tidligere
ansat i deres callcenter Transcom.

Jeg sad med den opfattelse, at det som kunderne oplevede med adsl
forbindelser der ikke virkede og manglende support m.m. ikke kunne
være sandt.

Så lagde Tele2 ud med deres ADSL, og jeg var på dette tidspunkt ansat
i Transcom, som jeg ligesom andre sprang på, bare for at opleve alle
de negative historier som kunderne fortalte, når jeg var på arbejde.

Mit Tele2 kundeforhold endte med, at de uberettiget sendte hele lortet
til inkasso, som de jo gør pr. automatik. Og efter at have brugt 8
måneder på at trækkes med dem, gav de mig ret i mine klager til dem.

Hele sagsforløbet og andre kunders erfaringer med dette foretagende,
kan du se på min hjemmeside. Du kan starte her :

http://www.findsvar.dk/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=734

Vil du læse flere historier om Tele2 kan du søge på dette i øverste
højre hjørne i søge boksen.

Det er vel ikke uden grund at denne hjemmeside ligger på topti hos
Google.

hilsen

MJ

Giraf (07-08-2005)
Kommentar
Fra : Giraf


Dato : 07-08-05 19:49

Søren S. Pedersen wrote:
> Hej.
>
> Pas på Tele2. Intet virker i det lortefirma.
> Email virker sjældent, Ofte kan man slet ikke komme på nettet
> og kundeservice er næsten umulig at komme i kontakt med.
> Nu er det efter 14 dage lykkedes mig at få sagt lortet op
> så jeg glæder mig til igen at få TDC bredbånd. Måske lidt dyrere
> men det fungerer 100 %

Jeg har opsagt min tele2/tiscali forbindelse pga. jeg har fået bolignet.
Det gjorde jeg for snart 1 måned siden, og jeg har intet hørt. Den søde
telefondame sagde at der ville blive sendt en papkasse e.lign. til min
router, da man selvfølgelig skal returnere den. Hun gav opsigelsen 30 dage.

Plejer man ikke at få en form for "kvittering" for at man har opsagt sin
linje ? Hvordan plejer sådan en opsigning af adsl internet i teorien
egentligt at foregå ? Jeg begynder virkelig at blive lidt bange for at
de har lavet ged i den, bla.a. pga. skræk historier man kan læse sig
frem til her på usenet :(

Hvad skal jeg gøre hvis de bliver ved med at sende mig regninger ? Jeg
har siden jeg ringede ind og opsagde min linje ikke haft min router
tændt på noget somhelst tidspunkt.

Hans (08-08-2005)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 08-08-05 03:33

Giraf wrote:
>
> Jeg har opsagt min tele2/tiscali forbindelse pga. jeg har fået
> bolignet. Det gjorde jeg for snart 1 måned siden, og jeg har intet
> hørt. Den søde telefondame sagde at der ville blive sendt en papkasse
> e.lign. til min router, da man selvfølgelig skal returnere den. Hun
> gav opsigelsen 30 dage.
Hvis du endnu ikke har modtaget en vendekasse efter så lang tid, skal du
nok overveje at rykke dem i ørerne. Ring til dem og få bekræftet at de har
registreret din opsigelse. Opsigelsen skal i øvrigt ske skriftligt pr. brev.
Det er ikke nok at telefonere eller sende en email.

Hans



MOA (08-08-2005)
Kommentar
Fra : MOA


Dato : 08-08-05 12:28

>> Jeg har opsagt min tele2/tiscali forbindelse pga. jeg har fået
>> bolignet. Det gjorde jeg for snart 1 måned siden, og jeg har intet
>> hørt. Den søde telefondame sagde at der ville blive sendt en papkasse
>> e.lign. til min router, da man selvfølgelig skal returnere den. Hun
>> gav opsigelsen 30 dage.
> Hvis du endnu ikke har modtaget en vendekasse efter så lang tid, skal du
> nok overveje at rykke dem i ørerne. Ring til dem og få bekræftet at de har
> registreret din opsigelse. Opsigelsen skal i øvrigt ske skriftligt pr.
> brev. Det er ikke nok at telefonere eller sende en email.
>

Tja, jeg er også så uheldig at have Tiscali/Tele2 forbindelse, og nu har jeg
forgæves i over en måned forsøgt at få ændret min liniehastighed, men de
laver hele tiden kage i det (når man efter at have ventet i kø i 20 min
kommer igennem til "kundeservice").

Men nu er vi heldigvis begyndt at undersøge mulighederne for at få Kabelnet
i hele ejendommen, så måske slipper jeg for det skodfirma om et ½ år? *håber
og beder!*

Morten



Giraf (08-08-2005)
Kommentar
Fra : Giraf


Dato : 08-08-05 14:10

MOA wrote:
>>>Jeg har opsagt min tele2/tiscali forbindelse pga. jeg har fået
>>>bolignet. Det gjorde jeg for snart 1 måned siden, og jeg har intet
>>>hørt. Den søde telefondame sagde at der ville blive sendt en papkasse
>>>e.lign. til min router, da man selvfølgelig skal returnere den. Hun
>>>gav opsigelsen 30 dage.
>>
>>Hvis du endnu ikke har modtaget en vendekasse efter så lang tid, skal du
>>nok overveje at rykke dem i ørerne. Ring til dem og få bekræftet at de har
>>registreret din opsigelse. Opsigelsen skal i øvrigt ske skriftligt pr.
>>brev. Det er ikke nok at telefonere eller sende en email.
>>
>
>
> Tja, jeg er også så uheldig at have Tiscali/Tele2 forbindelse, og nu har jeg
> forgæves i over en måned forsøgt at få ændret min liniehastighed, men de
> laver hele tiden kage i det (når man efter at have ventet i kø i 20 min
> kommer igennem til "kundeservice").
>
> Men nu er vi heldigvis begyndt at undersøge mulighederne for at få Kabelnet
> i hele ejendommen, så måske slipper jeg for det skodfirma om et ½ år? *håber
> og beder!*
>
> Morten

Kan huske at jeg opgradere min linje, man kunne selv gøre det på
internettet, er det ikke sådan mere ? Der gik vist 24 timer, og det
virkede fint.

Jeg har altid haft god ping på quake3 servere, og det er vist kun 2
gange at der har været uorden med forbindelsen på 5 år! Ingen andre end
mig der har haft positive oplevelser med tiscali ? :)

Ringede lige ind til kundeservice, og fik bekræftet at min forbindelse
var opsagt til d. 7/9, så tror hende damen har kommet til at give
opsigelsen 60 dage istedet for 30, hvilket selvfølgelig er lidt irriterende.

MOA (08-08-2005)
Kommentar
Fra : MOA


Dato : 08-08-05 22:10

>>
>> Tja, jeg er også så uheldig at have Tiscali/Tele2 forbindelse, og nu har
>> jeg forgæves i over en måned forsøgt at få ændret min liniehastighed, men
>> de laver hele tiden kage i det (når man efter at have ventet i kø i 20
>> min kommer igennem til "kundeservice").
>>
>> Men nu er vi heldigvis begyndt at undersøge mulighederne for at få
>> Kabelnet i hele ejendommen, så måske slipper jeg for det skodfirma om et
>> ½ år? *håber og beder!*
>>
>> Morten
>
> Kan huske at jeg opgradere min linje, man kunne selv gøre det på
> internettet, er det ikke sådan mere ? Der gik vist 24 timer, og det
> virkede fint.
>
> Jeg har altid haft god ping på quake3 servere, og det er vist kun 2 gange
> at der har været uorden med forbindelsen på 5 år! Ingen andre end mig der
> har haft positive oplevelser med tiscali ? :)
>
> Ringede lige ind til kundeservice, og fik bekræftet at min forbindelse var
> opsagt til d. 7/9, så tror hende damen har kommet til at give opsigelsen
> 60 dage istedet for 30, hvilket selvfølgelig er lidt irriterende.

Tiscali har været nogenlunde stabile, men nu er de blevet overtaget af
Tele2, og så er problemerne begyndt....

Morten



daidutving (09-08-2005)
Kommentar
Fra : daidutving


Dato : 09-08-05 22:11

On Mon, 8 Aug 2005 23:10:18 +0200, "MOA" <no@thanks.dk> wrote:

>Tiscali har været nogenlunde stabile, men nu er de blevet overtaget af
>Tele2, og så er problemerne begyndt....
>
>Morten
>
Hej Morten

Det kom jeg også frem til i starten af februar og nu viser det sig
sørme at være rigtigt....

Stakkels kunder, mere her :

http://www.findsvar.dk/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=1715&mode=&order=&thold=

MJ


Jesper Nielsen (10-08-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 10-08-05 11:53

> Tiscali har været nogenlunde stabile, men nu er de blevet overtaget af
> Tele2, og så er problemerne begyndt....

Jeg har ingen problemer oplevet.

--
Mvh. Jesper



daidutving (08-08-2005)
Kommentar
Fra : daidutving


Dato : 08-08-05 22:47

On Mon, 8 Aug 2005 13:27:32 +0200, "MOA" <no@thanks.dk> wrote:

>Tja, jeg er også så uheldig at have Tiscali/Tele2 forbindelse, og nu har jeg
>forgæves i over en måned forsøgt at få ændret min liniehastighed, men de
>laver hele tiden kage i det (når man efter at have ventet i kø i 20 min
>kommer igennem til "kundeservice").
>
>Men nu er vi heldigvis begyndt at undersøge mulighederne for at få Kabelnet
>i hele ejendommen, så måske slipper jeg for det skodfirma om et ½ år? *håber
>og beder!*
>
>Morten
>
Hej Morten

Hvis de ikke kan få det til at fungere efter hensigten og du kan
bevise at du har henvendt dig utallige gange, opsiger du din
forbindelse med dags varsel skriftligt til Tele2.

Udform den som en klage, det tager dem 1 måned eller mere at behandle
denne.

Sørg samtidig for at undlade at bruge forbindelsen, da du jo har
opsagt denne.

Grunden til at du kan opsige den med dags varsel er følgende :

Udbyderen lever ikke op til deres forpligtelser, da du jo har købt en
forbindelse på nogle aftalte vilkår og disse kan udbyderen ikke
levere, dermed er du ikke bundet af denne aftale ifølge købeloven.

Udbyderen har på denne måde simpelthen selv opsagt aftalen, da de ikke
kan levere det som de lover dig og som du betaler for i dyre domme.

Aftalen er hermed ugyldig også rent juridisk.

MJ

daidutving (08-08-2005)
Kommentar
Fra : daidutving


Dato : 08-08-05 22:42

On Sun, 07 Aug 2005 20:48:43 +0200, Giraf <jss@iee.dk> wrote:

>Jeg har opsagt min tele2/tiscali forbindelse pga. jeg har fået bolignet.
>Det gjorde jeg for snart 1 måned siden, og jeg har intet hørt. Den søde
>telefondame sagde at der ville blive sendt en papkasse e.lign. til min
>router, da man selvfølgelig skal returnere den. Hun gav opsigelsen 30 dage.
>
>Plejer man ikke at få en form for "kvittering" for at man har opsagt sin
>linje ? Hvordan plejer sådan en opsigning af adsl internet i teorien
>egentligt at foregå ? Jeg begynder virkelig at blive lidt bange for at
>de har lavet ged i den, bla.a. pga. skræk historier man kan læse sig
>frem til her på usenet :(
>
>Hvad skal jeg gøre hvis de bliver ved med at sende mig regninger ? Jeg
>har siden jeg ringede ind og opsagde min linje ikke haft min router
>tændt på noget somhelst tidspunkt.

Hej

Det du der fortæller om at de ikke kan finde ud af at bede om deres
routere m.m. retur efter gentagne henvendelser er der intet nyt i.

Men faktum er, at al kommunikation med Tele2 skal ske skriftligt og
sørg altid for at have en kopi af den post du sender til dem, samt en
kvittering fra posthust og send posten både almindeligt og anbefalet,
så kan de ikke påstå at de ikke har modtaget den.

Opsigelsen skal ske skriftligt.

Hvis du skriver en pæn opsigelse til dem og redegør for, hvordan de
mener du skal komme af med deres modem, da du jo er i tvivl kan du
ikke gøre andet.

Hvis de bliver ved med at sende regninger skriver du til dem på tryk
og gør som jeg tidligere har nævnt og lav det så som en klage, hvis de
hele tiden nosser i det.

Så har du nemlig dit på det tørre når og hvis de sender den til
inkasso.

Der sender du bare en kopi af hele svineriet til inkasso og fastholder
de du stadigvæk skylder dem noget, sender du sagen til Teleankenævnet,
de vil gerne behandle den og det koster Tele2 ca. 14.000 kroner pr.
tabt sag i Teleankenævnet, så de skal nok gøre deres til at du bliver
behandled korrekt.

MJ
www.findsvar.dk
Flere tele2 historier

Thomas Jensen (09-08-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 09-08-05 07:43

daidutving wrote:

> Men faktum er, at al kommunikation med Tele2 skal ske skriftligt og
> sørg altid for at have en kopi af den post du sender til dem, samt en
> kvittering fra posthust og send posten både almindeligt og anbefalet,
> så kan de ikke påstå at de ikke har modtaget den.

Jeg kan kun tilslutte mig det, som folk skriver om Tele2. Det er præcis
de samme erfaringer jeg har med dem - igennem min kone som havde en
fastnet forbindelse hos dem.

Sørg for at få al kommunikation skriftligt og send det anbefalet - for
deres post "forsvinder".

ALDRIG MERE TELE2.

Mvh,

Thomas

Giraf (09-08-2005)
Kommentar
Fra : Giraf


Dato : 09-08-05 11:36

Thomas Jensen wrote:
> daidutving wrote:
>
>> Men faktum er, at al kommunikation med Tele2 skal ske skriftligt og
>> sørg altid for at have en kopi af den post du sender til dem, samt en
>> kvittering fra posthust og send posten både almindeligt og anbefalet,
>> så kan de ikke påstå at de ikke har modtaget den.
>
>
> Jeg kan kun tilslutte mig det, som folk skriver om Tele2. Det er præcis
> de samme erfaringer jeg har med dem - igennem min kone som havde en
> fastnet forbindelse hos dem.
>
> Sørg for at få al kommunikation skriftligt og send det anbefalet - for
> deres post "forsvinder".
>
> ALDRIG MERE TELE2.
>
> Mvh,
>
> Thomas

Hvis det virkeligt er sådan at det _skal_ ske skriftligt, hvorfor står
der så på deres hjemmeside at man skal ringe til et nummer for at gøre
det? Og der er ikke nogen formular man kan printe ud, eller nogen
adresse man kan sende et brev til. De 2 forskellige telefondamer nævnte
på intet tidspunkt noget om at det _skulle_ ske skriftligt.

Er der slet ikke nogen det har lykkedes for at opsige deres forbindelse
telefonisk ?

http://shorl.com/fybridubrynygo

" Hvordan opsiger jeg Tele2ADSL?

Ring til kundeservice på tlf. 7730 1321 og hør, hvad du skal gøre."

^^ det der må da være i strid med købeloven e.lign. hvis det ikke passer ?

Klaus Ellegaard (09-08-2005)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 09-08-05 11:39

Giraf <jss@iee.dk> writes:

>Hvis det virkeligt er sådan at det _skal_ ske skriftligt, hvorfor står
>der så på deres hjemmeside at man skal ringe til et nummer for at gøre
>det?

Det står der heller ikke:

>" Hvordan opsiger jeg Tele2ADSL?

>Ring til kundeservice på tlf. 7730 1321 og hør, hvad du skal gøre."

"Hør hvad du skal gøre". Ikke "for at gøre det".

Mvh.
   Klaus.

Giraf (09-08-2005)
Kommentar
Fra : Giraf


Dato : 09-08-05 13:08

Klaus Ellegaard wrote:
> Giraf <jss@iee.dk> writes:
>
>
>>Hvis det virkeligt er sådan at det _skal_ ske skriftligt, hvorfor står
>>der så på deres hjemmeside at man skal ringe til et nummer for at gøre
>>det?
>
>
> Det står der heller ikke:
>
>
>>" Hvordan opsiger jeg Tele2ADSL?
>
>
>>Ring til kundeservice på tlf. 7730 1321 og hør, hvad du skal gøre."
>
>
> "Hør hvad du skal gøre". Ikke "for at gøre det".

Ja ok, men når man ringer ind for at høre hvad man skal gøre, så siger
de ikke noget med at det skal ske skriftligt.

Thomas Jensen (09-08-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 09-08-05 17:38

Giraf wrote:

> Ja ok, men når man ringer ind for at høre hvad man skal gøre, så siger
> de ikke noget med at det skal ske skriftligt.

Der kan være forskel på deres håndtering af fastnet og ADSL kunder. Det
kan jo også være ændret siden min kone var kunde hos dem, men min
personlige erfaring siger bare, at det er en god ide at gøre det
skriftligt - for din egen skyld.

Mvh,

Thomas

daidutving (09-08-2005)
Kommentar
Fra : daidutving


Dato : 09-08-05 22:08

On Tue, 09 Aug 2005 18:38:27 +0200, Thomas Jensen <thomas@my-email.dk>
wrote:

>Giraf wrote:
>
>> Ja ok, men når man ringer ind for at høre hvad man skal gøre, så siger
>> de ikke noget med at det skal ske skriftligt.
>
>Der kan være forskel på deres håndtering af fastnet og ADSL kunder. Det
>kan jo også være ændret siden min kone var kunde hos dem, men min
>personlige erfaring siger bare, at det er en god ide at gøre det
>skriftligt - for din egen skyld.
>
>Mvh,
>
>Thomas
Og samtidig står du ikke med problemet, at de benægter at du har
ringet og opsagt din forbindelse, der ligger nemlig en skriftlig
opsigelse med kvittering fra postdanmark på at de har modtaget den, så
kan de ikke sylte din opsigelse....

Dette er den bedste måde at gøre det på og det gælder ikke kun Tele2,
men må i det hele taget bruges som standard, da man så er bedst
stillet også hvis der skulle opstå problemer med opsigelsen.

MJ

daidutving (09-08-2005)
Kommentar
Fra : daidutving


Dato : 09-08-05 22:05

On Tue, 09 Aug 2005 12:36:18 +0200, Giraf <jss@iee.dk> wrote:

>
>Hvis det virkeligt er sådan at det _skal_ ske skriftligt, hvorfor står
>der så på deres hjemmeside at man skal ringe til et nummer for at gøre
>det? Og der er ikke nogen formular man kan printe ud, eller nogen
>adresse man kan sende et brev til. De 2 forskellige telefondamer nævnte
>på intet tidspunkt noget om at det _skulle_ ske skriftligt.
>
>Er der slet ikke nogen det har lykkedes for at opsige deres forbindelse
>telefonisk ?
>
>http://shorl.com/fybridubrynygo
>
>" Hvordan opsiger jeg Tele2ADSL?
>
>Ring til kundeservice på tlf. 7730 1321 og hør, hvad du skal gøre."
>
>^^ det der må da være i strid med købeloven e.lign. hvis det ikke passer ?

Hej Giraf

Jeg er tidligere supporter hos dem og kender forretningsgangen og det
kan godt være at det er som du beskriver på deres hjemmeside, men i
praksis virker det ikke.

Og du tror vel ikke at det folk skriver om derew oplevelser er løgn
vel ??

MJ

Jesper Nielsen (10-08-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 10-08-05 12:06

> Jeg er tidligere supporter hos dem og kender forretningsgangen og det
> kan godt være at det er som du beskriver på deres hjemmeside, men i
> praksis virker det ikke.

Jeg tror du skal passe på med, hvor meget mere du skriver om emnet - selvom
du ikke arbejder for firmaet længere, har du stadig en aftale med
transcom/tele2 om fortrolighed - en fortrolighed, som aldrig udløber da der
er tale om et teleselskab.

Jeg har selv arbejdet i Tiscalis kundeservice, indtil jeg flyttede en etage
ned til Telias kundeservice i forbindelse med Tele2s køb af Tiscali, og har
valgt generelt ikke at udtale mig offentligt om hvilke procedurer, processer
osv. virker etc.. Bare for at være på den sikre side. Du burde måske
overveje at gøre det samme?

--
Mvh. Jesper



daidutving (10-08-2005)
Kommentar
Fra : daidutving


Dato : 10-08-05 20:02

On Wed, 10 Aug 2005 13:06:07 +0200, "Jesper Nielsen"
<jn@nielsenit.invalid> wrote:

>> Jeg er tidligere supporter hos dem og kender forretningsgangen og det
>> kan godt være at det er som du beskriver på deres hjemmeside, men i
>> praksis virker det ikke.
>
>Jeg tror du skal passe på med, hvor meget mere du skriver om emnet - selvom
>du ikke arbejder for firmaet længere, har du stadig en aftale med
>transcom/tele2 om fortrolighed - en fortrolighed, som aldrig udløber da der
>er tale om et teleselskab.
>
>Jeg har selv arbejdet i Tiscalis kundeservice, indtil jeg flyttede en etage
>ned til Telias kundeservice i forbindelse med Tele2s køb af Tiscali, og har
>valgt generelt ikke at udtale mig offentligt om hvilke procedurer, processer
>osv. virker etc.. Bare for at være på den sikre side. Du burde måske
>overveje at gøre det samme?

Hvis jeg som privatperson oplever det samme som alle andre, ved at jeg
simpelthen har prøvet det samme, så er der jo intet problem i dette.

Og når man gentagne gange også selv som privatperson skriver til dem
og de ikke foretager sig en skid.

Så synes jeg der er grund til at sige fra. Det kan da ikke være
meningen at man som kunde skal være til grin for sine egne penge.

Og fordi man så lige er/har været ansat har man altså ret til at
udtale sig lige så kritisk man vil, bare man ikke overtræder den
tavshedspligt man måtte være pålagt.

MJ

Giraf (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Giraf


Dato : 15-08-05 19:38

daidutving wrote:
> On Sun, 07 Aug 2005 20:48:43 +0200, Giraf <jss@iee.dk> wrote:
>
>
>>Jeg har opsagt min tele2/tiscali forbindelse pga. jeg har fået bolignet.
>>Det gjorde jeg for snart 1 måned siden, og jeg har intet hørt. Den søde
>>telefondame sagde at der ville blive sendt en papkasse e.lign. til min
>>router, da man selvfølgelig skal returnere den. Hun gav opsigelsen 30 dage.
>>
>>Plejer man ikke at få en form for "kvittering" for at man har opsagt sin
>>linje ? Hvordan plejer sådan en opsigning af adsl internet i teorien
>>egentligt at foregå ? Jeg begynder virkelig at blive lidt bange for at
>>de har lavet ged i den, bla.a. pga. skræk historier man kan læse sig
>>frem til her på usenet :(
>>
>>Hvad skal jeg gøre hvis de bliver ved med at sende mig regninger ? Jeg
>>har siden jeg ringede ind og opsagde min linje ikke haft min router
>>tændt på noget somhelst tidspunkt.
>
>
> Hej
>
> Det du der fortæller om at de ikke kan finde ud af at bede om deres
> routere m.m. retur efter gentagne henvendelser er der intet nyt i.
>
> Men faktum er, at al kommunikation med Tele2 skal ske skriftligt og
> sørg altid for at have en kopi af den post du sender til dem, samt en
> kvittering fra posthust og send posten både almindeligt og anbefalet,
> så kan de ikke påstå at de ikke har modtaget den.
>
> Opsigelsen skal ske skriftligt.
>
> Hvis du skriver en pæn opsigelse til dem og redegør for, hvordan de
> mener du skal komme af med deres modem, da du jo er i tvivl kan du
> ikke gøre andet.
>
> Hvis de bliver ved med at sende regninger skriver du til dem på tryk
> og gør som jeg tidligere har nævnt og lav det så som en klage, hvis de
> hele tiden nosser i det.
>
> Så har du nemlig dit på det tørre når og hvis de sender den til
> inkasso.
>
> Der sender du bare en kopi af hele svineriet til inkasso og fastholder
> de du stadigvæk skylder dem noget, sender du sagen til Teleankenævnet,
> de vil gerne behandle den og det koster Tele2 ca. 14.000 kroner pr.
> tabt sag i Teleankenævnet, så de skal nok gøre deres til at du bliver
> behandled korrekt.

Mange tak for svaret, må nok se i øjnene at de sylter mine emails hvor
jeg har rykket for en form for kvittering på at de rent faktisk har sat
min forbindelse til opsigelse, jeg får ganske enkelt ikke noget svar :(

Der er vel ikke nogen der har en kopi af sådan et opsigelse brev jeg kan
bruge, eller ved hvordan jeg skal formulere det bedst muligt? Skal jeg
kræve at de opsiger min forbindelse pr. dags dato, eller pr. dags dato
og 30 dage frem ?

Kan evt. emailes til lampen1234@1234parknet.dk (uden 1234), så ville jeg
blive lykkelig :)

Mogens Jørgensen (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Mogens Jørgensen


Dato : 15-08-05 20:44

Hejsa

Jeg kan godt hjælpe dig.....

Kig her :

http://www.findsvar.dk/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=794

Der kan du finde et oplæg til et brev til Tele2, men det er jo min
egen sag......

På nedenstående link :

http://www.findsvar.dk/tele2-brev.html

Finder du et af mine breve til Tele2....

Brug det som du vil, det kræver bare en smule omredigering

Og læs så hele sagen, hvis du mener du skal have hjælp, da denne godt
kan virke kompleks...:

http://www.findsvar.dk/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=1390

Nederst i bunden af denne nyhed finder du links til tidligere artikler
i sagen

Rigtig god fornøjelse

MJ

OsteFinn (08-08-2005)
Kommentar
Fra : OsteFinn


Dato : 08-08-05 23:10


"Søren S. Pedersen" <melido@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
newsnHe.134$sV4.123@news.get2net.dk...
> Hej.
>
> Pas på Tele2. Intet virker i det lortefirma.
> Email virker sjældent, Ofte kan man slet ikke komme på nettet
> og kundeservice er næsten umulig at komme i kontakt med.
> Nu er det efter 14 dage lykkedes mig at få sagt lortet op
> så jeg glæder mig til igen at få TDC bredbånd. Måske lidt dyrere
> men det fungerer 100 %.
>
> Med venlig hilsen
>
> Søren Pedersen.
>
>
Jeg kan kun give dig fuldstændig ret. For tre år siden var jeg selv kunde
hos Tele2, og det vil jeg ikke ønske for min værste fjende. Så jeg skyndte
mig tilbage til TDC, og som du selv skriver, så fungerer det bare hver dag.
Det er måske lidt dyrere, men hellere betale lidt mere for kvalitet ...



Søren S. Pedersen (09-08-2005)
Kommentar
Fra : Søren S. Pedersen


Dato : 09-08-05 22:18

Hej igen

Det lader til, at jeg ikke er den eneste der har problemer med Tele2. Mange
tak for alle de gode svar.
Jeg har afsendt et anbefalet brev med min opsigelse for det er ikke seriøst
når man prøver at sige op pr. telefon.
Det virker som om, at man prøver at trække den i langdrag. De siger at de
arbejder på sagen men der er travlhed i deres administrative afdeling. Jeg
kan ikke få en endelig dato for hvornår jeg kan overdrage min linie til TDC.
TDC siger at Tele2 skal frigive linien før de kan gøre noget. Det virker
håbløst. Men jeg holder på og ringer ind flere gange om dagen og sender
E-mails hvis lortet ellers virker.
Så til alle jer der påtænker at få Tele2. GLEM DET. DET ER SIMPELTHEN ET
USERIØST SKODFIRMA.
Jeg glæder mig til den dag det er slut, hvis det da nogensinde slutter.
"Søren S. Pedersen" <melido@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
newsnHe.134$sV4.123@news.get2net.dk...
> Hej.
>
> Pas på Tele2. Intet virker i det lortefirma.
> Email virker sjældent, Ofte kan man slet ikke komme på nettet
> og kundeservice er næsten umulig at komme i kontakt med.
> Nu er det efter 14 dage lykkedes mig at få sagt lortet op
> så jeg glæder mig til igen at få TDC bredbånd. Måske lidt dyrere
> men det fungerer 100 %.
>
> Med venlig hilsen
>
> Søren Pedersen.
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177496
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408491
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste