GalNet og hastighed
Fra : Anders

Dato : 28-07-05 21:26

Hej,

Jeg har et GalNet Comfort (512/256 Kbps) abonnement, men det kører bare
ikke særlig hurtigt. Jeg prøvede at hente TPTEST programmet fra nettet
(kan ikke lige huske hvad siden hedder). Når jeg laver målinger der, får
jeg resultater, som vil svare til dem, man vil få fra en 128/64 Kbps
linie. Kan det tænkes at Galnet har lavet en fejl i opsætningen af mit
abonnement eller kører deres internet bare rigtig rigtig rigtig skidt?

Andre som har oplevet det samme?

Anders

Fra : RaZoR

Dato : 29-07-05 08:29

On Thu, 28 Jul 2005 22:25:54 +0200, Anders <no@spamforme.com> wrote:

> [...]
>linie. Kan det tænkes at Galnet har lavet en fejl i opsætningen af mit
>abonnement eller kører deres internet bare rigtig rigtig rigtig skidt?

hejsa :)

Det kan sagtens tænkes ...
Du skal kunne hente med omkring 50 - 70 k/sek for at det er en 512k
linie du har.

Prøv fx at lave en download test med FTP til TDC's testserver
ftptest1.tele.dk

jeg selv sidder på en 1024/256 og kan download med optil 160k/sek

RaZoR :)

Fra : Anders

Dato : 29-07-05 09:06

RaZoR wrote:
> Prøv fx at lave en download test med FTP til TDC's testserver
> ftptest1.tele.dk

Det havde jeg prøvet, og det gav mig ikke mere end en 128/64 linie. Jeg
har haft ringet til GalNet og de kunne se, at mit signal var helt i top,
så det burde virke. Jeg skulle lige prøve at genstarte mit modem, da de
lige ville sikre, at jeg fik den korrekte config fil, hvilket jeg
gjorde. Så genstartede han lige for en sikkerhedsskyld "min" server-del
hos GalNet og vupti, så kører det bare! Underligt, men et eller andet er
bare gået galt første gang, jeg tændte modemet.

Anders

Fra : Per Tolbøll

Dato : 29-07-05 09:30

Har oplevet præcis det samme, efter omlægning eller service på nettet.
Problemet har altid kunnet løses ved en genstart af kabelmodemet. Har du et
SB4100 modem kan du browse til 192.168.100.1 (kabelmodemets IP-adresse på
USB-porten) og se fejllog og signalstatus.

Jeg kunne forestille mig, at modemet defaulter til "billigste" konfiguration
(128/64) hvis ikke det konfigureres til andet.

Normal hastighed hos undertegnede ligger på 512++ kbit/s, med "spidser" på
over 1 Mbit/s

/Per

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-07-05 18:07

"Per Tolbøll" <per.tolboll@kolibrinet.dk> wrote in message

> Normal hastighed hos undertegnede ligger på 512++ kbit/s, med "spidser" på
> over 1 Mbit/s

heh

Her med ComX, gives der væselig bedre bomus
http://bjarke.comxnet.dk/grafik/comxtptest.png

har 2/2Mbit 110,-/måned

Og vil en anden comx kunde fx med en 20Mbit... ja så vil han/hun hente med
minimum 20Mbit fra min forbindelse... og så internter det jo så op til
100Mbit