Cybercity opgraderer forbindelsen 2048/128
Fra : Spangkuk

Dato : 26-07-05 10:54

til 2048/256 i løbet af denne uge.

Spang

Fra : Per Rønne

Dato : 26-07-05 19:23

Spangkuk <¯Ê¯ÊÂÂʯÊ@ʯÊÂʯ.dk> wrote:

> til 2048/256 i løbet af denne uge.

Min er nu blevet opgraderet til 2048/512. Så må vi se hvor lang tid jeg
fortsætter med CyberCity; den andelsforening jeg bebor er ved at
overveje installering af internet.
--
Per Erik Rønne

Fra : Spangkuk

Dato : 26-07-05 20:55

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev

> Min er nu blevet opgraderet til 2048/512.

Hmmmm....fra 2048/128 til 2048/512 ? Uden beregning ?

Spang

Fra : Per Rønne

Dato : 27-07-05 05:35

Spangkuk <¯Ê¯ÊÂÂʯÊ@ʯÊÂʯ.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev

> Hmmmm....fra 2048/128 til 2048/512 ? Uden beregning ?

Jeg citerer fra brevet:

==
*Mere båndbredde for pengene*

Cibercity gør din Cybercity ADSL-forbindelse endnu mere attraktiv.

Vi sætter din uploadhastighed op fra 256 Kbit/s til 512 Kbit/s uden at
røre prisen.

Det vil sige, at du fremover får en hurtigere ADSL-forbindelse på
2048/512 Kbit/s, uden at det koster dig ekstra..

Ændringen vil senest ske den 22. juli.

==

Derudover bruger jeg så internet-telefoni gennem CyberCity. Routeren
har ganske simpelt en telefonport.
--
Per Erik Rønne

Fra : Kim

Dato : 27-07-05 07:31

Per Rønne wrote:

> [...]
>
> Ændringen vil senest ske den 22. juli.

> ==
>
> Derudover bruger jeg så internet-telefoni gennem CyberCity. Routeren

Hej

Ovennævnte eksempel viser - at CyberCity har forskellige
priser/båndbredde til deres kunder, altså en slags skjult prisliste som
ikke fremgår på CC´s egen hjemmeside.

Er selv blevet snydt af CyberCity med en opgradering (som jeg har
skrevet her den 26.07.05 - Bondefangeri hos CyberCity).

Her hvor jeg bor er der kun mulighed for at få Stofanet (medmindre man
vil have TDC og samtidig betale for en fastnetlinie !), og da Stofanet
er kendt for deres ustabile netforbindelser med pakketab m.m., så har vi
ikke rigtigt noget alternativ til CyberCity - desværre.

Fra : Kasper Holtze

Dato : 27-07-05 08:56

> [...]
> er kendt for deres ustabile netforbindelser med pakketab m.m., så har vi
> ikke rigtigt noget alternativ til CyberCity - desværre.

Det har da intet med snyd at gøre. Kunder der bliver hos dem, og ikke
surfer rundt mellem de forskellige udbydere for at spare et par kroner,
får den besparelse af CyberCity i stedet for. Prisen bliver "lavere"
(relativt til hastigheden) jo længere man bliver. Det er da mere fair
over for deres kunder, end den måde de fleste andre udbydere gør det på,
ved at holde fast i gamle priser/hastigheder.

(Ja, jeg har en linie hos CyberCity, købte 384/128 for nogle år siden,
har i dag 2048/512 til samme pris - 395,-).

Kasper

Fra : Per Rønne

Dato : 27-07-05 09:16

Kasper Holtze <kasper@fjerndether-holtze.dk> wrote:

> (Ja, jeg har en linie hos CyberCity, købte 384/128 for nogle år siden,
> har i dag 2048/512 til samme pris - 395,-).

Ja, jeg giver så mere - men det er naturligvis fordi jeg også kører
telefoni gennem CyberCity.

Indtil foreningen på en generalforsamling vedtager at vi får en ny
fællesantenne, som også giver mulighed for internet og telefoni. Det kan
ske inden for få måneder, da et udvalg der også omfatter
andelsforeningens advokat, arbejder på sagen.
--
Per Erik Rønne

Fra : Peter Anskjær

Dato : 27-07-05 15:06

"Kasper Holtze" <kasper@fjerndether-holtze.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> holde fast i gamle priser/hastigheder.
>
> (Ja, jeg har en linie hos CyberCity, købte 384/128 for nogle år siden, har

Problemet er bare at de overhovedet ikke er konsekvente set i forhold til
anciennitet. Det er folk med bestemte linjer der altid bliver opgraderet, og
så er det faktisk ligegyldigt hvor længe man har været kunde. Nu har de så
også gjort noget ved de dyre forbindelser denne gang hvilket de ellers ikke
har gjort tidligere. Før betalte jeg f.eks 669 kr for en 2048/512 og
brokkede mig over at man pludseligt kunne få en 3072/320 (128) forbindelse
240 kr billigere pr. måned, der argumenterede de for at upload var voldsomt
dyrt for dem i forhold til download. Derfor valgte jeg at lade mig
nedgradere. Nu giver du så 395 kr for en 2048/512, den er pludseligt
billigere end en 3072/384 hvilket overhovedet ikke kunne komme på tale
tidligere. Hvis jeg tilmed havde beholdt min 2048/512 havde jeg i dag skulle
give 495 kr/md efter som det kun er de personer der havde 2048/128 og
2048/256 (og muligvis nogle med mindre forbindelser) der har fået 2048/512
til 395 kr/md, dem der allerede havde 2048/512 da brevene om opgradering
blev udsendt fik blot en prisreduktion og endte dermed på 495 kr/md.

Hvad er der fair i alt det rod?

Og hvorfor opdaterer CC ikke deres prisliste så man kan få et overblik over
hvad priserne officielt er, det kan da heller ikke trække kunder til med
højere priser end de reelt er.

Mvh
Peter

Fra : mig

Dato : 27-07-05 19:56

> Og hvorfor opdaterer CC ikke deres prisliste så man kan få et overblik
> over hvad priserne officielt er, det kan da heller ikke trække kunder til
> med højere priser end de reelt er.

Nej, jeg havde også tænkt mig at få CC i stedet for TDC så jeg kan slippe
for at betale tlf. abb., men jeg tror da bare jeg bliver ved TDC Bredbånd
eller evt. Webspeed sådan som CC behandler kunderne.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-07-05 04:34

mig <x_sharky@hotmail.com> wrote:

> Nej, jeg havde også tænkt mig at få CC i stedet for TDC så jeg kan slippe
> for at betale tlf. abb., men jeg tror da bare jeg bliver ved TDC Bredbånd
> eller evt. Webspeed sådan som CC behandler kunderne.

Kunne prisforskellene ikke skyldes forskellige omkostninger, forskellige
steder i landet?
--
Per Erik Rønne

Fra : Kasper Holtze

Dato : 28-07-05 13:33

Peter Anskjær skrev:
> [...]
> til 395 kr/md, dem der allerede havde 2048/512 da brevene om opgradering
> blev udsendt fik blot en prisreduktion og endte dermed på 495 kr/md.

Well, jeg ved ikke hvor lang tid andre har haft deres forbindelser, og
hvor hurtige forbindelserne har været, og hvornår de er blevet
opgraderet osv. Men umidlbart lyder det som om de fleste med
privatforbindelser bliver opgraderet løbende. At nogle forbindelser
bliver opgraderet før andre kan der jo være mange gode grunde til,
forskellige omkostninger til forskellige hastigheder (som du selv
nævner), priserne falder på bestemte typer trafik, og meget andet. Man
må gå ud fra at CyberCity opgraderer deres kunder i den rækkefølge det
kan køre rundt for dem, og på en måde hvor folk er nogenlunde jævnt
fordelt. Naturligvis vil der være forskel på hvor meget folk sparer, og
om de gør det en uge før eller efter naboen.. og hvad så.. Vær hellere
glad for at prisen overhovedet falder.
Jeg forstår godt at folk med hurtige forbindelser ikke bliver opgraderet
så hurtigt som dem med de langsomme forbindelser.. For det første er der
jo en grænse for hvor meget de kan opgradere folk. For det andet er det
billigere at opgradere en 384/128 kunde til 512/128 end det er at
opgradere en 2048 til 3072.
Og så vil de jo naturligvis gerne holde på folk længere end de har
mulighed for at binde dem.. Ellers ville det jo være ren tilsætning, med
de priser TDC holder på faste forbindelser. Så vær lidt glad for din
linie, i stedet for at klage over at naboen har fået det en pizza
billigere om måneden.

> Og hvorfor opdaterer CC ikke deres prisliste så man kan få et overblik over
> hvad priserne officielt er, det kan da heller ikke trække kunder til med
> højere priser end de reelt er.

Fordi priserne officielt er som det står på deres website. De
"alternative" priser folk snakker om, er nogen man får når man har været
kunde hos dem et stykke tid. Sådan er det. De metoder er de ikke alene
om at benytte her i landet.

Kasper

Fra : Per Rønne

Dato : 28-07-05 14:05

> [...]

> mulighed for at binde dem.. Ellers ville det jo være ren tilsætning, med
> de priser TDC holder på faste forbindelser.

Ja:

http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_priser

Den 2048/512 forbindelse jeg har hos CC koster hos TDC 474 kroner.
Ganske vist betaler jeg en 30 kroner mere, men så er det inklusive
IP-telefoni med flatrate til danske fastnettelefoner.
--
Per Erik Rønne

Fra : Kasper Holtze

Dato : 28-07-05 14:50

Per Rønne skrev:

> [...]
> Ganske vist betaler jeg en 30 kroner mere, men så er det inklusive
> IP-telefoni med flatrate til danske fastnettelefoner.

Det var nu godt nok den rå kobber jeg tænkte på.. Men dit eksempel viser
jo meget godt hvor lille forskel der er på priserne rundt omkring :)

Fra : Peter Anskjær

Dato : 29-07-05 12:41

> [...]
> de priser TDC holder på faste forbindelser. Så vær lidt glad for din
> linie, i stedet for at klage over at naboen har fået det en pizza

Hvordan ved du at det er billigere at opgradere en 384 til 512 fremfor en
2048 til 3072? Det der koster CC noget er jo mængden af trafik, der er da
ingen der siger at mængden af trafik vil stige i nogle af tilfældene.

Du tager ikke stilling til problematikken omkring 2048/512 som jeg nu har
opdaget at nogle af de meget tidlige kunder nu betaler 559kr for som jo er
listeprisen. Er det fair at de gode gamle kunder (som altid har betalt meget
om måneden) nu betaler mere end dem der startede ud med en lav månedlig
ydelse?

Og jeg nedgraderede jo netop min linje for ikke at betale en urimelig
merpris for de sidste få kb i upload, så jeg betaler ikke en pizza mere for
min forbindelse. Mit indlæg handlede om deres priser generelt.

> [...]
> kunde hos dem et stykke tid. Sådan er det. De metoder er de ikke alene om

Det er bare ikke helt rigtigt, hvis man havde en 2048/128 d. 10 juni da
brevene blev udsendt, så blev man opgraderet til 2048/512 til 395kr/md og
det var ligegyldigt hvornår man havde oprettet den. Og det er ikke første
gang det er set at CC har opgraderet kunder der er helt nye.

Mvh
Peter

Fra : Per Rønne

Dato : 29-07-05 13:53

Peter Anskjær <peter@fjern_nskjaer_mig.dk> wrote:

> Du tager ikke stilling til problematikken omkring 2048/512 som jeg nu har
> opdaget at nogle af de meget tidlige kunder nu betaler 559kr for som jo er
> listeprisen.

Jeg kan på min PBS-oversigt se at jeg betaler:

adsl 316,20 {395 incl moms}
telefon 79,20
grundpakke 15,20 {hvad det så end er}
------------------------
410,40
moms 102,60
------------------------
I alt 513,00
========================

Med en nu 2048/512 forbindelse.

Men det kan da godt være at prisen er påvirket af at jeg bor i
Københavns kommune.

Jeg har i øvrigt brugt CyberCity i flere år - dog ikke mere end fem år
{hvor jeg flyttede fra Ishøj til mit barndomshjem i Husum}.

Før opgraderingen var upload på 256, og såvel down- som upload er steget
siden mit abonnement startede.
--
Per Erik Rønne

Fra : Peter Anskjær

Dato : 29-07-05 15:03

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> {hvor jeg flyttede fra Ishøj til mit barndomshjem i Husum}.
>
> Før opgraderingen var upload på 256, og såvel down- som upload er steget

Stedet i landet har ikke noget med prisen at gøre, kun med hvilke
forbindelser der udbydes.
Men udover at du har været kunde længe er du nok et typisk eksempel på en af
de kunder der er blevet behandlet rigtigt godt. Dem der i de sidste mange år
har haft 2048/512 er ikke blevet opgraderet og er kun blevet kompenseret
meget lidt, senest resulterer det så i at de enten betaler 559kr eller 495kr
mod dine 395kr. Set med mine øjne må kunderne med 2048/512 i en længere
periode da være bedre kunder eftersom de generelt har betalt mere, men det
virker til at CC hellere tilgodeser de mindre gode kunder.

Mvh
Peter