Webspeed og kabeltv stik
Fra : Fischer & Døssing

Dato : 22-07-05 15:16

Hej.

Jeg ved ikke rigtigt om dette er den rigtige gruppe, men jeg syntes det
er den der passer bedst når jeg endnu ikke har adgang til tdc's webspeed
gruppe.

Vi flytter til et rækkehus med 1 tv-stik i stue, og 3 tv-stik på 1. sal.
Linieføring ml. disse stikkene er ukendt, men sikkert fra stue og så
videre op.

Med gør-det-selv installation webspeed kommer der en lille boks
(splitter) som man sætter i tv+radio stikkene, og ud kommer der
tv+radio+webspeed.

Mit spørgsmål er derfor om det så *kun* er tv-stikket der kommer ud fra
denne boks (splitter) der fremover duer?
M.a.o. vil mine 3 tv-stik på 1.sal fungere fremover?

Webspeed kundeservice var ikke i stand til at svare på dette og
henviste til TDC Oncable som kom med et noget "usikkert" svar at "ja,
det gør de da".

Kan nogen uddybe, om eksisterende tv-stik der *ikke* udgår fra boksen
(splitteren) vil fungere?

--
Peter Thomas Fischer
http://www.fischer.as & http://www.humlebæk.dk

Fra : BJ

Dato : 22-07-05 15:41

"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kan nogen uddybe, om eksisterende tv-stik der *ikke* udgår fra boksen
> (splitteren) vil fungere?

Dine ekstra stik vil normalt fungere normalt (radio og tv).

Såfremt der ellers er signal (indgangsspændig) nok til at trække de 3 stik.

Du kan endda flytte rundt på splitteren såfremt ovennævnte opfyldes.

Du kan uden nogen risiko (elektrisk) prøve dig frem.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 22-07-05 16:36

BJ (dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk) skrev :

> [...]
>
> Dine ekstra stik vil normalt fungere normalt (radio og tv).
>
> Såfremt der ellers er signal (indgangsspændig) nok til at trække de 3

Det er et Bulow og Nielsen hus fra 2001 med alle de 1+3 tv-stik monteret
fra "originalt".

Altså ikke noget hjemme-trukkent ledningsværk.

Det ville være kanon hvis det bare spillede uden noget besvær.

Fra : BJ

Dato : 22-07-05 16:46

"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det ville være kanon hvis det bare spillede uden noget besvær.

Umiddelbart kan jeg ikke se nogen problemer.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-07-05 19:41

"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> wrote in message

> Det er et Bulow og Nielsen hus fra 2001 med alle de 1+3 tv-stik monteret
> fra "originalt".
>
> Altså ikke noget hjemme-trukkent ledningsværk.
>
> Det ville være kanon hvis det bare spillede uden noget besvær.

Det er jo ikke til at vide hvordan det er lavet, men hvis det er "orginalt"
kan du vel få dokumentation på installationen?

Hvis der sidder forstærker foran udtagene, ja så skal du højt sansynligt
have en speciel forstærker med returvej.

Ellers mener jeg hvis man bestiller tekniker besøg, for de det til at spille
uden ektra omkosninger ?!

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 23-07-05 05:31

Bjarke Hansen (bjarke_hansen@*.REMMOVE*spamfilter.dk) skrev :

> "Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> wrote in message

> Det er jo ikke til at vide hvordan det er lavet, men hvis det er
> "orginalt" kan du vel få dokumentation på installationen?

Jeg sidder med en tegning over elektriske installationer, vand, udtag,
ventilation sv osv, men den fortæller desværre intet specifikt om
linieføring af tv-signal, ej heller tlf. for den sags skyld.

Og spørgsmålet er om Bulow Nielsen har sådanne tegninger og overhovedet
er interesseret i at snakke med en privatperson om sådanne "småting",
hvis de overhovedet forstår problematikken?

> Ellers mener jeg hvis man bestiller tekniker besøg, for de det til at
> spille uden ektra omkosninger ?!

Ja, de installerer på det første stik, hvis signalet ikke er kraftigt
nok uden ekstra omk.
Men så er vi stadig lige vidt mht. funktionsdygtighed af stik på 1. sal.

Sidder der ikke en der kan spørge om dette for mig i tdc's kabelmodem
gruppe, og så lige maile svaret til mig eller lign?

Fra : SoftMan Brian

Dato : 23-07-05 15:26

> Sidder der ikke en der kan spørge om dette for mig i tdc's kabelmodem
> gruppe, og så lige maile svaret til mig eller lign?

Det folk forsøger at sige er, at det kommer an på hvordan stikkene i DIT hus
er lavet.

Jeg har webspeed, men da jeg skulle installere det, fandt jeg ud af at det
første (og eneste) stik var monteret uden at yderlederen var forbundet, det
var således kun centerlederen der var forbundet, og det er ikke godt for
webspeed.

Jeg har så kørt kabler hist og pist, og kan da sige at INGEN af vores tv
sidder "efter" filtret (da det umiddelbart åd en masse signal), men de
sidder på stik parallelt med filtret.

Hvis de viste der skulle TDC kabeltv ind, da de byggede huset, skulle det
undre mig meget hvis du skulle få nogen problemer. (med forebehold for
dårlige håndværkere)

Fra : BJ

Dato : 23-07-05 15:28

"SoftMan Brian" <Brian_Hoey@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg har så kørt kabler hist og pist, og kan da sige at INGEN af vores tv
> sidder "efter" filtret (da det umiddelbart åd en masse signal), men de
> sidder på stik parallelt med filtret.

Filtret er heller ikke beregnet til at viderefordele fra.

Det skal kun anvendes til at filtrere fra den vægdåse du vil benytte til
modemforbindelsen (og radio/tv) på ét specifikt sted.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter Larsen

Dato : 23-07-05 08:29

Fischer & Døssing wrote:

> Det er et Bulow og Nielsen hus fra 2001 med alle de 1+3 tv-stik monteret
> fra "originalt".
>
> Altså ikke noget hjemme-trukkent ledningsværk.
>
> Det ville være kanon hvis det bare spillede uden noget besvær.

det spiller fint i min lejlighed med samme setup

regards, Peter - GratisDNS.dk / MXHotel.dk / Domæne.dk